אתרי מכירות, חנויות וירטואליות, אתרי מסחר - כל אלו נועדו למטרה אחת: למכור. אך השאלה הנשאלת היא כמובן, כיצד נגרום להם אכן למכור? איך נבנה אותם בצורה שתעודד את הגולשים לקנות עוד ועוד? עלינו לזכור שהדבר שקול למכולת - כמו שלא נשמח לראות מוצרי מזון טריים לצד ישנים או פגי תוקף, ושנעדיף חנות עם חלל תצוגה מסודר ומרשים מאשר בלאגן, כך צריך להיות גם באתר חנות וירטואלית. אתר שמייצג חנות צריך להיבנות בהתאם - כמו שעל חנויות להיראות מהוקצעות, מסודרות, מקצועיות ואיכותיות, כך צריך לעשות גם באתרי חנויות וירטואליות. חנות מקוונת צריכה לשקף את העסק, מוצריו ושירותיו באופן המחמיא ביותר, ולכלול חווית רכישה אידיאלית למבקרים.
אז כיצד עושים זאת?
נוחות הגלישה - על חווית הקנייה להיות נוחה למשתמש, נקודה. לא כל אחד רכש באינטרנט, ורבים מלאי חששות לגבי תחום זה. בשל כך, חשוב להקפיד על חווית רכישה נוחה, פשוטה, מאובטחת ומהירה, אחרת הגולשים יעדיפו שלא לסכן כביכול את פרטי האשראי שלהם. אתר שיהיה קל ונוח לקנות בו, יגרום לחזרת לקוחות וביצוע עסקאות נוספות. הגולשים לא אמורים להתאמץ בחיפושים אחר מוצר או פרטי מידע - הכל צריך להיות מוגש בפניהם על פני מגש של כסף. יש לסדר את המוצרים בקטגוריות נוחות וברורות, להוסיף את כל המידע הרלוונטי אודות המוצרים ולאפשר מעבר מהיר וקל בכל שלבי הרכישה.
עיצוב - יש לעצב חנות וירטואלית בהתאם לאופייה, לקהל היעד שלה ולהיקף המוצרים שלה. אין להעמיס באלמנטים עיצוביים ולהקשות על הגלישה - יש להשרות אווירה נעימה וממשק ברור ונוחה. עיצוב ברור ופשוט יקל על ההתמצאות והרכישה, כמו גם מיעוט טקסט והבלטת הקישורים.
ניווט באתר - ניווט נוח הוא חלק מהותי מחוויית הגלישה והרכישה של המבקרים. הדרך ליצור ניווט נוח הוא לסדר קטגוריות ותפריטים נוחים, לאפשר סינונים לפי מגוון רחב של פרמטרים ולהציג את כל המידע בבהירות האפשרית.
תאימות - חנות וירטואלית צריכה להיראות במיטבה מכל מכשיר ובכל דפדפן. מכיוון שכיום אחוז גבוה גולש דרך הסמארטפון, וישנם כמה וכמה דפדפנים פופולאריים, האתר חייב להיות מותאם ולאפשר צפייה בכל רזולוציה.