כבר אי אפשר להתעלם מהעובדה שפייסבוק השתלט על האינטרנט ועל החיים של כולנו - לא כאדם פרטי ולא כעסק - כולם צריכים ייצוג ברשת החברתית הפופולארית. עם זאת, בעלי עסקים רבים טועים לחשוב שבשל הפופולאריות של פייסבוק, אפשר להרשות לעצמנו לוותר על אתר אינטרנט וכי דף עסקי בפייסבוק הוא די והותר. צריך לזכור: לא משנה עד כמה תתפרש הרשת החברתית - דף עסקי בפייסבוק לעולם לא יחליף בניית אתר אינטרנט עדכני ומרשים.
אין ספק שפייסבוק מציעה יתרונות רבים - השיווק דרכה נוח וזול יחסית, הוא מאפשר קשר ישיר עם לקוחות ומספק סטטיסטיקות מתקדמות שמעניקות יכולת לבצע ניתוח מעמיק ושיפור תמידי. עם זאת, אתרי אינטרנט רחוקים להיעלם מהעולם. עמוד בפייסבוק ואתר אינטרנט משלימים זה את זה - ולא מחליפים.
מדוע?
ראשית, הדבר נובע מאופייה של פייסבוק. עם כל יתרונותיה, עדיין היא מגבילה את בעלי העסקים - מבחינת התצוגה, מבחינת העלאת תכנים שונים ומבחינת שדרוגו של העמוד. אינכם יכולים לעצב את דף הפייסבוק שלכם ככל העולה על רוחכם ולא כל אפליקציה מתאפשרת - בסופו של דבר מדובר במבנה ועיצוב מוגבלים ונוקשים, שלא תמיד מאפשרים לייצג את העסק באופן האידיאלי. לא פשוט להתעלות על המתחרים באופן זה, במיוחד אם מעלתכם היא בטקסטים ובמאמרים המעולים שאתם מעלים - פייסבוק מבוססת על מיעוט במלל.
שנית, העכשוויות של דף עסקי בפייסבוק יכולה להיות בעייתית למדי - אמנם כל עדכון יתפרסם מיד לעיני העוקבים של העמוד, אך עדכונים ישנים יותר, ללא תלות ברלוונטיות שלהם, יידחקו לסוף העמוד ואף ייעלמו ממנו. כך נגוז לו אט אט מידע חשוב על העסק ופרסומים מרתקים שתרצו שיישארו תמיד לעיני הגולשים, ומעטים יתחילו לקרוא את כל מה שמופיע בטיימליין שלכם. בעת בניית אתר אינטרנט, אתם אלו ששולטים על היכן מופיע כל פרט ופרט.
בנוסף לכל, עלינו לזכור כי לפייסבוק יש מנהלים פרטיים שפועלים לרווחתם האישית לא פעם. איננו יכולים לדעת מתי יעלו מחירי הפרסום בפייסבוק, או ישתנה אופי הדפים לחלוטין. בניית אתרים מעניקה לנו ודאות גבוהה יותר לגבי המחיר ולגבי המשך הדרך.
בשל כך, עדיף תמיד לבחור מערך שיווקי הכולל הן דף עסקי בפייסבוק והן אתר אינטרנט לעסק, שיחדיו ישיגו את התוצאות המירביות.