אחד האתגרים הגדולים הניצבים בפני מאפייני אתר ועורכי תוכן הוא לתרגם את המותג, כפי שהוא נתפש על ידי הצרכן, למושגים אינטרנטיים ולחוויית תוכן המתאימה לערכי המותג.
פעמים רבות תוכלו לראות מותגים, החל מדגני בוקר, דרך קולקציות אופנתיות ועד גאדג'טים מתוחכמים שמדברים בשפה אחת בנקודות המכירה, בקטלוגים, באריזת המוצרים ואתר החברה או המיניסייט שהוקם עבור המותג מפספס את הפואנטה או מתקשר אחרת.
למשל, דמיינו מוצר מתחום לייף סטייל שפונה לצעירים והתוססים והאתר שלו בגוונים אפורים, שפה אקדמית גבוהה וחוץ מויז'ואל אחד שהוא התמונה של המוצר אין בו שום קשר ישיר לכל מה שעמלו עליו מנהלי המותג ומומחי המותג במשך זמן רב.
אתרי מותג הם כרטיס הביקור של המותג, ממש כמו שעיצוב המוצר הוא כרטיס הביקור של המותג. אומנם מדובר במשימה מורכבת, אבל אפשרית בהחלט. כיצד מעבירים את המותג מהערוץ הנראה לערוץ הוירטואלי? הנה מספר עצות להעברת המותג למישור האינטרנטי דרך העיצוב והתוכן השיווקי:
חוויית תוכן ממותגת
צבעי המותג – חשוב שאתר המותג יהיה בגוונים המזוהים עם המותג או לפחות בגוונים מתוך אותה סקאלת הצבעים, כולל אלמנטים ומוטיבים תואמים. המותג ירוק ומשדר טבע? חשוב שהאתר יהיה מבוסס על גוונים ירוקים ושופע אלמנטים של טבע.
שם המותג – אם מדובר באתר חברה, ניתן להקצות כל נישה באתר למותג אחר התואם בחלקו את רוח המותג ואם מדובר במיניסייט או באתר שכולו מותג אחד, חשוב מראש ששם האתר יהיה שם המותג, בין אם בכתובת ובין אם בלוגו המתנוסס בדף הבית.
עקביות – כדאי שלכל דף שיגיע המשתמש יופיע המותג בדרכים שונות – לוגו, מוצרים שונים תחת המותג יקבלו דפי אינטרנט שונים – דף לכל מוצר וכולי.
קהל היעד של המותג – הוא קהל הגולשים והלקוחות הוירטואליים שלכם. חשוב מאוד לפנות אליו, בין אם בשפה, בויז'ואלים ובתכנים שמעניינים אותו. לפי קבוצות המיקוד הקהל שלכם הם אנשים שאוהבים כושר ולייף סטייל? חשבו על תוכן שיווקי שיעניין אותם וישאיר אותם באתר ככל האפשר. כמו למשל, כתבות על ויטמינים, תרגילים לאימון בוקר, ארוחות בריאות, טיולים, פינוקים ועוד.
תוכן שיווקי וערכי המותג – חשוב לשמור על החיבור בתוכן למותג ולערכי המותג.לכל מותג יש ערכי מותג. זה הזמן להפוך כל ערך כזה לחוויית תוכן עשירה ומרתקת. אחד מערכי המותג הוא בריאות? שלבו תכנים רלוונטיים על מחקרי בריאות, טיפים לחיים בריאים יותר ועוד. הערך של מותג אופנה הוא העצמה נשית? חשבו על תכנים שיעסקו בהעצמה נשית. תוכלו להתמקד בערך מוביל של המותג או ליצור מגזין שכולו תוכן שיווקי המחולק לפי קטגוריות ונושאים, כשכל מדור במגזין עוסק בערך אתר של המותג מזוויות שונות.
הכרות עם המותג: אחד התפקידים החשובים ביותר של תוכן שיווקי באתרי חברה הוא ליצור חיבור עם המותג בדרכים עקיפות ולכן, חשוב מאוד לחזור בכל כתבה, טיפ או סקר אינטראקטיבי למותג ולמה שהוא עבור הצרכן/הגולש. ניתן ליצור קישור ישיר למותג בגוף הטקסט, כמו למשל, אם המוצר הוא צעצועים התפתחותיים והכתבה עוסקת בהתפתחות הילד דרך משחק, ניתן לתת דוגמאות לצעצועים המתאימים לכל שלב בהתפתחות המשחק ואם מדובר בטרנדים לעונת הקיץ באופנת נשים, ניתן להשתמש במילות מפתח של פריטי אופנה ולקשר אותם ישירות לפריטים כפי שהם מופיעים בקטלוג הוירטואלי.
תוכן שיווקי מעודכן – לא מספיק לבנות ולאפיין אתר ממותג, צריך לעדכן אותו ולהפוך אותו כל פעם מחדש לרלוונטי. כמובן שהשיטה האופטימאלית היא לעדכן אתר לפחות מספר פעמים בשבוע כדי להראות חדשנות, דינאמיות ולעורר עניין, אך מדובר בשינויים קטנים ותוספות קטנות יחסית כגון הוספת דגמים חדשים לקטלוג ואייטמים חדשים. את השינוי המרכזי מומלץ לעשות מדי עונה ( במידה ומדובר באתרי אופנה ויש קולקציה חדשה בסניפים) או כל פעם שיוצא מוצר חדש, ניתן לבנות לו אזור משלו ולקדם אותו לדף הבית או כשהמותג עובר תהליכים של שינוי או מתיחת פנים – לשנות את אתר המותג בהתאם כדי שתמיד ישקף את המותג שלכם.