מועדוני לקוחות, או תוכניות נאמנות בשמן הרשמי יותר, הן דרך שיווק אטרקטיבית במיוחד ללקוחות ענף התיירות. מאז ומתמיד חברות היו מעניקות הטבות יחודיות ואטרקטיביות בשפע של סגנונות (ובשווי משתנה) ללקוחות שהיו רשומים למועדונים שלהם, אם זה ברשתות השיווק, חברות תעופה ועוד. כיום, עם הגברת המודעות לצרכנות נבונה, גם ענף התיירות מתחיל להבין את הצורך במועדוני לקוחות שמציעים שפע של פינוקים והנחות. התחרות רק החלה לצמוח, ובקצב מסחרר.
מועדוני לקוחות הן דרך הביטוי החדשה והטובה ביותר של עידן הצרכנות הנבונה. אם עד כה לא היה ביטוי לכח הצרכני, לדרישות ולצרכים הייחודיים לו, כעת יותר ויותר ארגונים וגופים שונים מתחרים על ליבו של הלקוח באמצעות שפע של הטבות ומבצעים.
לא דבר חדש
מאז ומתמיד היו מועדוני לקוחות שהבטיחו קשר טוב בין הצרכן לבין מעניקי הסחורות השונות. מועדוני הלקוחות ברשתות השיווק הבטיחו מבצעים בלעדיים והנחות מפנקות בשלל מוצרים. מועדני לקוחות של בתי קולנוע או רשתות ביגוד הבטיחו הטבות מפתיעות ומפנקות בתאריכים חשובים כמו ימי הולדת. בעצם כל עסק יכל לפתוח לעצמו מועדון לקוחות, לאגד בתוכו צרכנים שמעריכים את אותו בית העסק וליהנות מנאמנות בלעדית שלהם תוך מענק הטבות שישאירו אותם כלקוחות של אותו בית העסק. הדבר הבטיח לבעל העסק למנוע מן הלקוחות לפזול עיניים לעבר התחרות של המותגים המקבילים, ובמקביל אלה נהנו וחסכו לא מעט.
מה הרעיון מאחורי מועדוני לקוחות בענף התיירות
מועדוני לקוחות הן מין תוכנית נאמנות הדדית בין הנופש לבין בית המלון (או רשת המלונות). כאשר המלון בונה לעצמו מאגר לקוחות אוהב ובטוח, והצרכן מקבל מגוון רחב של הטבות יחודיות שלא היה מקבל בשום מקום אחר. הצרכן מצידו חוסך ונהנה, ובית המלון מרוויח (במידה וימשיך להציע ללקוח את האטרקטיביות שאיתה הוא עניין אותו מלכתחילה) הבטחה לנופשים שימשיכו לבוא ולהתארח אצלו ולהנות ממה שיש לו להציע להם.
לאור הצמיחה המהירה בענף התיירות, ועם התעוררות הצרכנות הנבונה בקרב האזרח הפשוט, החלו לחפש רשתות המלונאות דרכים חדשות לשמר לקוחות תחת קורת הגג שלהם, תוך כדי שהם מספקים ללקוחות הטבות ומבצעים שפשוט קשה לסרב להם. כל מלון מצטייד בהטבות ומבצעים יותר אטרקטיבים מהמתחרים שלו, מרוץ החימוש ממשיך וגובר והלקוחות רק מרוויחים ומרוויחים ללא הפסקה.
אילו סוגי הטבות מקבלים במועדוני לקוחות בענף התיירות
ענף התיירות, עקב סוג המוצר שהוא מספק ללקוחות שלו, יכול להפתיע בדמות הטבות ומבצעים שלא תראו בשום מועדון לקוחות אחר.
הטבות בתאריכים נבחרים
מועדוני לקוחות בענף התיירות מאפשרים לכם לבחור, במעמד ההרשמה חודש מיוחד בו אתם יודעים כי מתוכנן נופש כזה אחר, ולקבל בו הנחות משתנות. בנוסף לחודש נבחר, לרוב בתאריכים בעלי משמעות לחברי המועדון, כמו ימי הולדת שלכם או של בן\בת הזוג, ימי נישואין, וכדומה, תקבלו הנחות נוספות ופינוקים מיוחדים במידה ותחליטו לנפוש בבית המלון.
הטבות תוך שיתופי פעולה עם חברות אחרות
כאשר אתם חברים במועדוני לקוחות בענף התיירות, לרוב תקבלו הטבות והנחות במוצרים משלימים לחופשה שלכם. הטבות בטיסות הלוך וחזור, איסופים ברכבי VIP משדה התעופה, כרטיסים למופעים, קופונים למסעדות, כניסה לאטרקציות ועוד מלא הפתעות שכל הזמן משתנות ומתחדשות.
מועדון שמיים רשת פתאל לדוגמא, הוא אחד ממועדוני לקוחות בענף התיירות, של רשת מלונות פתאל, שמעניק לכם הטבות אלה ועוד רבות אחרות. היתרון הגדול ביותר במועדוני לקוחות אלו, הוא האפשרות הגלומה בהם לחיסכון עצום בעלויות הנופש השנתיות שלכם. בין אם אתם אנשים שנוסעים לחופשה כל חג או קיץ, או כאלה שלוקחים חופשה אחת ארוכה בשנה, כך או כך באמצעות ההטבות השונות והמבצעים של המועדון - אתם חוסיכם לא מעט. צריך לזכור כי מחיר חופשה זה לא רק התשלום על בית המלון (אפילו שיש הנחות גם על תשלום זה), מחיר החופשה כולל עלויות של אטרקציות, טיסות, מסעדות, קניות ועוד, כאשר המבצעים השונים וההנחות המשמעותיות שמעניק לכם מועדון הלקוחות מוריד את העלויות הכוללות לפעמים עד 50 אחוז מגובה מחיר הנופש המקורי.
אז כל מה שנשאר לכם לעשות זה להצטרף למועדון הלקוחות של בית המלון האהוב עליכם, או לחפש אחר מועדון הלקוחות בענף התיירות שמציע את ההצעות האטרקטיביות ביותר, ולהתחיל לחסוך וליהנות מהחופשה הבאה החלומית שלכם.