שוק המסעדנות בארץ נמצא בפריחה בשנים האחרונות, והקהל הישראלי צועד על קיבתו ומצביע במזלגות. דיו רב נשפך על גבי העיתונים, וביטים רבים מוקרנים על צגי המחשב – רווים בתלונות על המצב הכלכלי, ההכנסות הנמוכות, ההוצאות הגבוהות, ובכלל, תלונות של הישראלים על עצמם ועל העולם. ובכל זאת, העובדות בשטח ברורות ולא נתונות לוויכוח – הציבור הישראלי הוא ציבור נהנתן, אשר פוקד יום-יום את מאות המסעדות הפזורות בארץ, ואלפי בתי-ממכר למזון הפזורים ברחבי המדינה. הישראלים אוהבים לצאת לאכול, ועם חגים שמבוססים או על אכילה מרובה או על צומות, מה הפלא שאנו מכורים כל-כך לצלחת המלאה ולכוס השתייה?
מה חשוב לדעת לפני הקמת מסעדה
ובכל זאת, ישנה עובדה חשובה שכדאי מאוד לדעת אם אתם מתכוונים להגשים את החלום שלכם ולפתוח עסק של ממכר מזון, מזנון או מסעדה. הדיבור בתעשייה אינו משתמע לשתי-פנים, ובברנז'ה המסעדנית מדברים על סטטיסטיקה חמורה בה תשע מתוך 10 מסעדות חדשות נסגרות לאחר השנה הראשונה. תל אביבים יכולים להעיד על כך בצורה ברורה, שכן שם ריכוז המסעדות הגדול ביותר בישראל. כל שנה ניתן למצוא באותה הפינה מסעדה אחרת, ולעיתים אתה יוצא לאכול בערב במסעדה, ובבוקר למחרת אתה עובר שם בדרך לעבודה והמקום כבר סגור עם מובילים שמפנים אותו. בדיוק מסיבה זו כל-כך חשוב לעשות את הדברים בצורה שקולה וחכמה ולא פשוט לקפוץ ראש לעסק כאילו מדובר באמבטיה חמה ומפנקת.
איך להצליח עם מסעדה בישראל?
אם החלום האמיתי שלכם הוא לפתוח מסעדה, ואתם מאמינים כי אתם יכולים, זוהי נקודת התחלה מעולה, אך לא מספקת. אתם צריכים להיות כרישים בעסקים, ועם כל האהבה שלכם למזון ולאירוח, ללא ייעוץ להקמת מסעדה, ואפילו ליווי מתמשך וחכם בשיווק ויחסי ציבור, מיתוג, עיצוב, בניית תפריט נכונה, תמחור נכון וכו', אתם עלולים למצוא את עצמכם מהר מאוד מארחים את הנושים וסוגרים את הבסטה. אל ייאוש, רבים מאוד מצליחים להקים את העסק שלהם, ואף להפוך למוסדות מוכרים עם שם בכל הארץ, אך אלו שעושים זאת כל שנה הם אלו שהחכימו מראש לבקש את כל התמיכה שהם צריכים, ולא עושים צעד אחד בלי ייעוץ מקצועי וליווי מדויק וחכם, תוך שמירה של האצבע על הדופק של התעשייה.
רוצים מידע נוסף? לחצו כאן