11 הדיברות למיתוג פנימי יעיל
- גיבוי של ההנהלה: ארגון שנעשה בו מיתוג מחדש מתמודד עם תהליך של שינוי שמטבעו דורש מוטיבציה וגמישות, ועשוי לעורר התנגדות וחשש. על ההנהלה הבכירה כולה, ובראשה המנכ"ל, לגבות את תוכנית השינוי.
- בהירות ועקביות: יש להגדיר את המותג ואת ערכיו בבהירות מרבית, ולשדר את הבטחות המותג בעקביות. על העובדים לחוות את המותג בצורה עקבית ולהבין אותו באופן מוחלט כדי שיוכלו להעביר את הבטחת המותג ללקוחות.
- עזרו להם לקיים את ההבטחה: אם המיתוג הפנימי דורש שינוי התנהגותי בקרב העובדים,על הארגון לצייד אותם במסרים ובכלים אפקטיביים שיגבירו את מודעותם ואת מחויבותםלערכי המותג.
- רב ערוציות: מומלץ לתקשר את המותג פנימה בשישה כלים לפחות, כדי להגביר את אפקטיביות התהליך ולהבטיח הבנה והפנמה של ערכי המותג.
- לחיות את ערכי המותג: ערכי המותג ומסריו צריכים לבוא לידי ביטוי באופן עקבי בכל פעילויות הארגון – החל בעיצוב סביבת העבודה ועד למפגשים בין המנהלים לעובדים. אם "חדשנות" היא אחד מערכי המותג, על ההנהלה לעודד את העובדים לחדשנות ולתגמל אותם על כך.
- מגע אישי: כלי תקשורת המוניים (אינטרה-נט, עיתון פנימי, פוסטרים) אינם מספיקים. אין לוותר על מגע אישי בין המנהלים לעובדים, באמצעות קו ישיר להנהלה, שיחות אישיות, סדנאות וכנסים.
- מחקר תחילה: כמו קמפיין פרסום חיצוני, גם קמפיין פנימי יעיל חייב להתבסס על מחקר. מחקר יכול לסייע לזהות את הפער בין התנהגות העובדים ותפיסותיהם במציאות ובין התנהגות רצויה שתאפשר להם לקיים את ההבטחה המותגית.
- לעשות, לא רק לדבר: כדי שיוכלו לשמש שגרירים ולייצג את המותג כלפי חוץ, על העובדים לחוש שהם חלק מהמותג. לשם כך, יש לאפשר להם לתרום באופן אקטיבי לתהליך השינוי ולקידום המותג החדש.
rn על המותג החדש להתאים לא רק לצורכי הלקוחות, אלא גם ליכולות הארגון, לערכיו ולתרבותו.
- לקבוע סדר עדיפויות: אי אפשר לשנות את הכול בבת אחת, ואם מנסים לעשות זאת, זה יוצר תסכול הן בקרב ההנהלה והן בקרב העובדים. השאלות שיש לשאול כדי לקבוע סדר עדיפויות לשינוי הן:
מה הכי חשוב ללקוח?
באילו תחומים תרומתם של העובדים היא המשמעותית ביותר?
מה העובדים יכולים לשדר בעקביות, לטווח הארוך?
- להציג את "התמונה הגדולה": על העובדים להבין מה תפקידם ומה מקומם בפעילות הכוללת של הארגון, וכיצד השינוי צפוי להשפיע על הארגון כולו, ועליהם בפרט. כך גוברת המוטיבציה שלהם להתגייס ולתרום להצלחת השינוי, והם חשים גאוות יחידה כאשר חל שיפור.
- לקבוע מראש מדדים להצלחה: עובדים שתרמו יותר מאחרים למיתוג הפנימי יתוגמלו, ויתבשרו כיצד השפיעה עבודתם על הלקוח החיצוני בערכים מדודים של סיפוק ומידת נאמנות.
למאמרים נוספים בתקשורת פנים, ייעוץ ארגוני ומשאבי אנוש:
http://bit.ly/Y2e1t9