לזרום עם זה
תקשורת שוטפת, אמינה ודו-כיוונית בין ההנהלה לעובדים חיונית לקיומה ולהצלחתה של כל חברה
מהן מטרות החברה? איך הצעדים שבהם אנחנו נוקטים עכשיו יקרבו אותנו להשגת המטרות האלה? איך המחלקה שלי, ואני כפרט, יכולים לתרום להצלחת החברה?
מי שיש לו תשובות לשאלות כאלה מרוצה יותר, מבצע את תפקידו טוב יותר ותורם יותרלהצלחת החברה. לכן חברות רבות מבינות היום כי תקשורת שוטפת, אמינה ודו-כיוונית בין ההנהלה לעובדים חיונית לקיומה ולהצלחתה של החברה - בדיוק כמו הקשר עם הלקוחות או עם הספקים.
בכל חברה יש לתקשורת הפנימית שני תפקידים עיקריים:
1. העברת מידע בתוך הארגון. המידע הזורם בעורקי הארגון הוא סם החיים שלו. בחברות המצליחות המידע זורם ביעילות בכל הכיוונים: מלמטה למעלה (מהעובדים למנהלים), מלמעלה למטה (מההנהלה לעובדים) ולרוחב (בין המחלקות והיחידות השונות). תפקיד אנשי התקשורת הפנים ארגונית הוא לבחון את תרבות העברת המידע הקיימת בארגון - האם היא מעודדת פתיחות? האם היא סמכותית מדיי? כמו כן, בוחנים את הכלים התקשורתיים הקיימים (עלון, אינטרה-נט, משובים וכדומה) - כיצד משתמשים בהם? באיזו מידה הם אפקטיביים?
בעקבות הבחינה מנסים לשפר את האפקטיביות של הכלים הקיימים, ולבנות כלים חדשים שמתאימים למגוון הקבוצות בחברה. המטרה הסופית היא ליצור בחברה תקשורת זורמת ואפקטיבית שתבטיח את שביעות רצון העובדים ותאפשר לארגון להשיג את יעדיו העסקיים.
2. הטמעת תהליכים בארגון. בחיי כל ארגון יש מצבים שבהם ההצלחה תלויה בהסכמה ובשיתוף פעולה של כלל העובדים: שינויים אסטרטגיים או תרבותיים; השקה והטמעה של פרויקטים; תהליכי גיבוש והטמעת ערכים או נהלים; מיזוגים, פיצולים ורכישות; זמנים של התייעלות וחיסכון ועוד. תקשורת פנים ארגונית יעילה בזמנים אלה (כמו בכל זמן) מאפשרת לעובדים להבין טוב יותר את מהות השינוי, מונעת אי ודאות ומפיגה חששות.
תקשורת פנים ארגונית טובה – במיוחד בזמן שינויים - נותנת לעובדים מענה לכל השאלות:
· "למה אני צריך את זה?"
· "איך זה ישפיע עליי?"
· "מה יהיה מקומי בסוף התהליך?"
· "מה מתכוונת החברה להשיג באמצעות התהליך הזה?"
רק מי שמקבל מענה לשאלות כאלה יכול לשאול את עצמו: "כיצד אני יכול לתרום לתהליך?".
למאמרים נוספים בנושא תקשורת פנים, ייעוץ ארגוני ומשאבי אנוש:
http://bit.ly/Y2e1t9