חפש מאמרים:
שלום אורח
22.11.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

כל מה שרציתם לדעת על דואר אלקטרוני והתביישתם לשאול

מאת: שרון צורייעוץ עסקי23/12/2012936 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

כל מה שרציתם לדעת על דואר אלקטרוני והתביישתם לשאול

באילו מקרים כדאי להעדיף את הדואר האלקטרוני על פני כלי תקשורת אחרים?

  • העברת מסמכים
    העברת מידע שוטף תוך כדי התהליך (כל עוד הנמענים יודעים שהמידע הגיע). כדי להחדיר תהליכים חדשים עדיף להשתמש בתקשורת פנים אל פנים
  • ברכות ושבחים
  • גיבוש דעות לגבי שאלות ספציפיות
  • העברת נתונים. פירוש נתונים ובירור כיצד מרגישים חברי הצוות ומדוע – כדאי לעשות פנים אל פנים.
  • יידוע אנשים לגבי פעולות שנעשו בידי אחרים, שאין להם השפעה ישירה עליהם.השגת מחויבות לפעולה והסברת מודלים – כדאי לעשות פנים אל פנים.
  • קביעת מועד לפגישה עם אדם מוכר. קביעת פגישה עם אדם לא מוכר כדאי לעשות בדיבור.
  • חקירת נושא חדש. קבלת רמזים על אופן החקירה הרצוי של נושא חדש, כדאי לעשות בדיבור.
  • הודעה על מינוי חדש. הודעה לעובד כי תפקידו ישתנה או יבוטל כדאי לעשות פנים אל פנים.
  • פרסום דבר לא רגשי. אמירות שנויות במחלוקת כדאי להגיד פנים אל פנים.

כיצד כדאי לכתוב דואר אלקטרוני?

  • הכותרת בשורת הנושא צריכה להיות אינפורמטיבית. אל תנסו "לשווק" את המכתב בעזרת כותרת מושכת אך מטעה. טיפ: שימוש בשאלה כנה וישירה בשורת הנושא מוביל פעמים רבות לפתיחת ההודעה.
  • הקפידו על כתיבה של כותרות קצרות - שדה הנושא בתיבת הדואר הנכנס אינו גדול.
  • על הפסקה הראשונה לכלול את כל המידע החשוב ולפרט מי אתה, מה אתה רוצה שהנמען יבצע, ומדוע כדאי לו לבצע זאת.
  • הדואר האלקטרוני נועד להיות כלי תקשורת פשוט ומהיר. משום כך, עליו להכיל 4 פסקאות לכל היותר. מחקר תקשורתי של Jupiter media(http://www.jupiterresearch.com) גילה ש-15% מהמשתמשים ברשת קוראים הודעות אלקטרוניות מההתחלה ועד הסוף, ויותר ממחצית המשתמשים (51.2%) קוראים את המשפטים הראשונים של ההודעה ורק אז מחליטים אם להמשיך לקרוא אותה. אם המסר שלכם אינו נכנס באורך של מסך אחד, העדיפו ערוץ תקשורת אחר, צרפו מסמךword להודעה או ספקו קישור לאתר באינטראנט שיספק פרטים נוספים.
  • השתמשו במלים פשוטות, בביטויים קצרים ובפסקאות קצרות הכוללות משפט אחד (קצר) עד שלושה משפטים.
  • השתמשו בכלים ויזואליים שיקלו על אנשים לרפרף במהירות על ההודעה: כותרות משנה, חלוקה לפסקאות ורשימות עם תבליטים.
  • שלחו דואר אלקטרוני ולא פרסומת – רבים הם האנשים המשתמשים בכלים גרפיים שונים כדי לעצב את ההודעות שלהם, וכך, פעמים רבות, נראה ההודעה כמו פרסומת ולא כמו הודעה אישית. פרסומות נמחקות הרבה יותר מהר מאשר הודעות אישיות, ועל כן לא כדאי להכביר בשימוש בגרפיקה, גם אם מדובר בהודעה שנועדה לקדם מכירות.
  • השתמשו בבודק האיות והגיהו את ההודעה, כשם שהייתם עושים בהודעה מודפסת רגילה. חוסר תשומת לב לאיות משדר חוסר תשומת לב לפרטים ומשדר מסר מוטעה לגביך ולגבי האופן שבו אתה עושה עסקים. הודעה מקצועית המנוסחת היטב בלא טעויות מעידה על מקצועיות בעסקים.
  • האם אי פעם שכחתם לחתום על ההודעה או לצרף את המסמך שהתכוונתם לצרף אליה? אלה שתי הטעויות הנפוצות ביותר בכתיבת הודעות אלקטרוניות. השתדלו להימנע מהן.
  • הימנעו משימוש בהומור, מפני שהנמען אינו יכול לשמוע את האירוניה בקולכם או לראות את החיוך על פניכם, והוא עלול שלא להבין אתכם נכונה.
  • התאימו את ההודעה לקהל היעד שעתיד לקבלה ולמטרות שאתם מתכננים להשיג באמצעות ההודעה. למדו מה מניע את קהל היעד שלכם, והשתמשו בידע הזה כדי לקבוע כיצד ובאיזה סדר לתאר את היתרונות של מה שתציעו לו.
  • שלחו את ההודעה שלכם אך ורק לקהל היעד שתכננתם מראש: אנשים מתעצבנים כשממלאים את התיבה שלהם בהודעות שלא מיועדות להם
  • אל תצרפו לרשימת הנמענים אנשים שאינם צריכים לקבל את המסר, רק כדי להסיר מעצמכם אחריות
  • אם אתם מעבירים הלאה הודעה, הקפידו לסלק ממנה חלקים מיותרים, כמו "fw:fw:" משורת הנושא, נמענים קודמים המפורטים בהודעה עצמה, וחצים שהצטרפו לכל התחלת שורה בטקסט, שנראים כך: <<< או כך <<<. הללו מקשים על הקריאה ועל קליטת המסר. אפשר להוריד בקלות את החצים אם מעתיקים את ההודעה למסמךWord ומסירים אותם באמצעות and replace find. פעמים רבות, בהודעות שהועברו אליכם, תראו שורות שהופסקו באמצע, או רווחים עצומים בין שורה לשורה ובין פסקה לפסקה. כדאי לתקן את הטעויות האלה לפני שמעבירים את ההודעה הלאה, כדי להגדיל את האפקטיביות שלה.
  • אל תצרפו קבצים גדולים או כאלה שדורשים תוכנות שמרבית הסיכויים שאינן קיימות אצל כל הנמענים. במקום זאת מומלץ לצרף קישורים לאתר באינטראנט.
    – כשאתם שולחים מצגת "פאוור פוינט", צרפו שקופית אחת עם הרקע והפורמט המתאימים ואת שאר השקופיות ללא מאפיינים אלה. כך הן שוקלות פחות ואפשר לשחזר אותן בקלות. למאמרים נוספים בתקשורת פנים, ייעוץ ארגוני ומשאבי אנוש: http://bit.ly/Y2e1t9

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

שרון צור

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת שרון צור

מאת: שרון צורייעוץ עסקי23/12/12990 צפיות
ארגון שנעשה בו מיתוג מחדש מתמודד עם תהליך של שינוי שמטבעו דורש מוטיבציה וגמישות, ועשוי לעורר התנגדות וחשש. על ההנהלה הבכירה כולה, ובראשה המנכ"ל, לגבות את תכנית השינוי.

מאת: שרון צורייעוץ עסקי23/12/12950 צפיות
תקשורת שוטפת, אמינה ודו-כיוונית בין ההנהלה לעובדים חיונית לקיומה ולהצלחתה של כל חברה

מאת: שרון צורייעוץ עסקי23/12/12993 צפיות
תקשורת פנימית מתנהלת בארגון באופן בלתי פורמלי כל הזמן. חברי ההנהלה יכולים רק לבחור האם לקחת בה חלק פעיל ולתעל אותה להשגת יעדי הארגון

מאת: שרון צורמיניות ובריאות מינית04/10/124038 צפיות
נפלאות הקורדיספס סיננסיס ידועות כבר מעל 1000 שנים, בסין שם הפטריה מוכרת כ"אוצר רפואי לאומי".

מאת: שרון צורבריאות ורפואה כללי03/10/121126 צפיות
כולסטרול הוא מבנה שומני החיוני לתפקודים שונים בגוף, הוא משתתף בבניה של הורמונים שונים בייחוד הורמונים הקשורים למערכת המין והרבייה, נאגר במעטפת שומנים המגנה על האיברים, חלק עיקרי במלחי המרה המשמשים לפירוק ועיכול השומנים מהתזונה ועוד...

מאמרים נוספים בנושא ייעוץ עסקי

מאת: ישראל רף ייעוץ עסקי22/11/222584 צפיות
טו בשבט מתקרב ובא ! עציצים ממותגים למתנות חברים יקרים אשמח מאוד לעזרתכם להגשים לי חלום להשריש בתודעה של האנשים בכל התחומים את הרעיון לתת בטו בשבט חג האילנות מתנות עציצים ממותגים או מארזים בשילוב עציץ ממותג שלהם קשר הדוק לחג כמתנות לעובדים, ללקוחות וחברים גם בכנסים ואירועים עסקיים. נשמח לעזור ישראל רף 052-2978583

מאת: בנימין קלינגרייעוץ עסקי25/08/221568 צפיות
הכנסת אישרה לאחרונה שינויים בחוק המכר (דירות), בקריאה שנייה ושלישית. השינויים עתידים להשפיע רבות על יחסי מוכר-קונה, בכל הנוגע לעסקאות מכר של דירות קבלן ואלה נכנסו לתוקף החל מה-7 ביולי (ורק ביחס להסכמים שייחתמו לאחר מועד זה).

מאת: ישראל רף ייעוץ עסקי02/01/22979 צפיות
עוד מעט יחול חג האילנות. בעלי עסקים תנו ללקוחות, לעובדים ולקולגות העסקיים מתנה פופולרית ביותר שניתן להעניק בחג ט"ו בשבט. עציצים ממותגים ומארזי שי בשילוב עציץ ממותג מזכרת לשנים רבות נשמח לעזור ישראל רף 052-2978583

מאת: בנימין קלינגרייעוץ עסקי03/08/211287 צפיות
חריגות בניה והדרך להכשרתם- בנימין קלינגר יועץ מונציפאלי בכיר מרבית מחריגות בנייה הינן, למעשה, תוספות ושינויים לבניינים הנעשים ללא קבלת היתר בנייה מהרשות המקומית חלקם עם שינויים בקונסטרוקציה והגדלה מעבר לרווי הבניין ולפעמים גם מקווי המגרש ,או שימוש בניגוד להיתר שניתן לנכס. במקרים רבים חריגות הבנייה נעשות בידיעה, לעיתים תוך כדי בנייה או בזמן שנראה שהגיע להתאים את הנכס לדרישות הבעלים

מאת: בנימין קלינגרייעוץ עסקי22/04/211022 צפיות
עיכוב וביטול צו הריסה מנהלי חשוב לדעת כי צו הריסה מנהלי שהוצא למבנה מסוים איננו בגדר חוק פסוק. במקרים אלו יש לפעול במהירות רבה, ובתוך שלושה ימים לכל היותר, להגיש בקשת עיכוב צו הריסה מנהלי אשר יכולה להביא בסופו של יום גם לביטולו.

מאת: מיכה קורייעוץ עסקי15/02/211106 צפיות
כולם מכירים את האמרה "ידע הוא כח" וכל בעל עסק ניצב בפני שאלה מה נכון יותר לעשות למכור ידע או לחלק אותו בחינם.

מאת: בנימין קלינגרייעוץ עסקי30/12/201603 צפיות
לאחרונה, במספר מקרים, בתיקים פליליים הנוגעים לעבירות בניה, בתי המשפט (בית המשפט לעניינים מקומיים ובית המשפט המחוזי) קבעו סטנדרט מחמיר ביותר לקבלת ההגנה היחידה שהיתה לאדריכלים ולמהנדסים. בשורה של פסקי דין, נקבע על ידי בתי המשפט, שהאדריכל והמהנדס הינם "אחד מסוכניו החשובים של החוק לתכנון ובנייה" שאם הם יודעים על עבירת בנייה הם צריכים לדווח על כך לפיקוח העירוני וכי גם פיקוח עליון צריך להתבצע באופן הרבה יותר צמוד מאשר היה מקובל. בתי המשפט קבעו שביקור באתר הבנייה על בסיס "קריאה" או על בסיס של פעם ב –

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica