בשנים אחרונות נושא שיווק במנועי חיפוש נהפך לאחד הנושאים שזוכה לפופולאריות רבה. הסיבה לכך היא אפשרות להרוויח כסף באינטרנט. לרווח הזה נהוג לקרוא הכנסה נוספת, אך רבים שהשקיעו בהתחלה זמן ומשאבים ללימוד נושא בצורה קפדנית ומעמיקה, הבינו שבמידה ומשתמשים בידע בצורה נכונה, ניתן להפוך הכנסה נוספת להכנה העיקרית.
שיווק באינטרנט ניתן לחלק לשני נושאים עיקריים, כאשר הראשון עוסק בשיווק באינטרנט באמצעות מנועי חיפוש של מוצרים המיוצרים על ידי חברה, שלה שייך האתר המשווק ברשת האינטרנט. הנושא השני כולל רישום לתוכניות שותפים שמופעלות על ידי חברות רבות ברשת ומטרה של השותף לגרום לסגירת עסקה שתגיע דרכו ובמקרה ועסקה נסגרה, שותף מקבל אחוז מוסכם מראש מעלות הכללית של העסקה. גם בצורת התקשרות זו נהוג ששותף הרשום לתוכנית שותפים יפעיל אתר אינטרנט פרטי, על גביו יקודמו מוצרי חברה צד שלישי.
זו הסיבה שכיום קיימות בשוק העולמי בכלל ובשוק ישראלי בפרט, חברות רבות אשר מודל העסקי שלהם הינו שיווק באינטרנט באמצעות מנועי חיפוש של מוצרים שבדרך כלל מיוצרים על ידי צד שלישי, עליהם חברה מקבלת תמלוגים, במידה ונסגרה עסקה בפועל.
גם סקטור פרטי יכול לנסות את עצמו בשיווק במנועי חיפוש ורבים מצליחים עם הזמן להפוך הכנסה נוספת לתזרים מזומנים העיקרי במשק בית, כך בעצם נולדות חברות שעוסקות בתחום זה בהיקף גדול במיוחד.
כאשר מדברים על שיווק במנועי חיפוש, למעשה מתכוונים לקשת מאוד, מאוד רחבה של פעולות שמשווק חייב לעשות ברשת במטרה לגרום לגולשים להיכנס לאתר וכאשר זה קורה הבעיה השנייה בפניה ניצב מפעיל האתר, היא הפיכתו של גולש מזדמן לקונה בפועל של מוצר או/ו שרות.
אחד הנושאים החשובים שתפס תאוצה בשנים אחרונות, הינו הנושא של קידום אתרים בתוצאות אורגניות של מנועי חיפוש. מדובר על תהליך ארוך טווח ובמידה ומיושם בצורה נכונה ומחושבת, יכול להביא לתוצאות שתאגידים גדולים היו מקנים.