לאיכות הכתיבה באתר, ישנה השפעה עצומה על דירוג האתר בגוגל. גםהאתר שנבנה בתכנון החכם והמתקדם ביותר, עשוי ליפול קשות אם הכתיבה בו לאמתוכננת ומנוסחת כראוי. בזמן שגוגל מעוניינת לקדם תכנים איכותיים ככלהאפשר, מקומה של כתיבת התוכן באתר הופך לחשוב מאי פעם.
אםהתקציב איננו מאפשר להחזיק כותב תכנים אשר גם מבין ב-SEO (אופטימיזציהלמנועי חיפוש), נראה שתצטרכו לקחת את התפקיד על עצמכם. כל שכן, עליכם לזכוראת האיזון הנכון בין כתיבה איכותית ומעניינת לבין כתיבה "מותאמת". אם אתםהולכים לבצע את התפקיד בעצמכם, הנה מספר טיפים שיסייעו לכם בכתיבה לצרכיSEO:
שילוב מילות מפתח
למרות שהדבר נראה כמובן מאליו, נתקלתי בלא מעט מקרים בהם התוכן שנועדלצרכי SEO באתרים, כלל לא הכיל את מילות המפתח הרלוונטיות. הכינו רשימה שלביטויים עליהם אתם מעוניינים להיות מקודמים והקפידו לשלבם בטקסט.
באופן כללי, אני ממליצה להקדיש כל עמוד למילת מפתח שונה. בצורה זו, תסייעולגוגל להבין מה הנושא המוביל של התוכן ובאילו ביטויים יש לקדם אותו. אתמילת המפתח, ניתן לשתול 2-3 פעמים בעמוד, כל עוד הדבר מבוצע בצורה טבעיתולא מאולצת.
אבל לא יותר מדי
או כמו שנהוג לקרוא לכך: "העמסת מילות מפתח". לכותבים רבים, ישנה נטייהלהעמיס בכמות מילות המפתח בתכני הקידום. הדבר גורם לכך שהטקסט ישמע מאולץולא טבעי. מעבר לעובדה שמדובר בתוכן שהוא פשוט לא טוב, גם גוגל יודע לזהותיותר ויותר טוב מצבים שכאלו, דבר שגורם למה שמכונה "אופטימיזציית יתר". מצבזה, גורם לכך שגוגל מעניש את האתר בדירוגו, מכיוון שנראה באופן שקוף שהואתוכן למטרות קידום בלבד.
אם יש לכם ספק לגבי איכות התוכן שכתבתם, הקריאו אותו בקול לאחד מהעובדיםהאחרים וכך תוכלו שניכם לזהות בקלות כאשר אתם נתקלים במילות חיפוש החוזרותעל עצמן יותר מדי ובצורה לא טבעית.
הוסיפו קישורים
במהלך הכתיבה, נסו להוציא קישורים לתכנים רלוונטיים נוספים באתרכם. גוגל"אוהב" את הקישורים הללו מהסיבה הפשוטה שהם מעידים על רלוונטיות ביןהתכנים באתר. כמו כן, הגולשים אוהבים אותם כי הם מסייעים להם להגיע לתכניםנוספים בנושא שהם חיפשו.
בנוסף, אתם יכולים לשתול גם קישורים יוצאים לאתרים אחרים במקרים רלוונטיים,מה שיסייע לכם לקבל גם לינקים חוזרים מהם. הלינקים הנכנסים לאתרכם,מסייעים לגוגל למדוד את הפופולאריות שלכם ברשת.
אל תשכחו את תיאור וכותרת העמוד
זהו חלק שמשום מה נופל לא פעם בין הכסאות, אך עדיין חשוב מאוד לדירוגוקידום האתר. כותרת העמוד צריכה להכיל מילות מפתח ורצוי גם את שם האתר, אךבאורך של לא יותר מ-70 תווים. על תיאור העמוד, להכיל לא יותר מ-160 תוויםהכוללים גם ביטויים רלוונטיים ולתאר בקצרה את תוכן העמוד. פשוט חשבו עלהתכנים הללו כעל כתיבת קופי לפרסומת קצרה לעמוד, אשר נועדה למשוך את תשומתהלב של הגולש.
כמובן, ישנם עוד טיפים נוספים, אך אותם אפרט במאמרים הבאים. התחילו לעבוד לפי הכללים והתוצאות לא יאחרו לבוא. כתיבה מהנה!
למידע נוסף לחצו על - ייעוץ בכתיבה שיווקית
אילת צורי – מנהלת המכון להדרכה בכתיבה שיווקית לאינטרנט, ובהדרכה בכתיבה עסקית, מפתחת שיטת צורי להדרכה בכתיבה שיווקית ועסקית.