לכנסת ה-19 אשר הושבעה זה מכבר נבחרו 48 חברי כנסת חדשים (!), מתוכם לא פחות מ-26 נשים. מספר שיא זה, בשני אופני הייצוג, הח"כים החדשים או מספר הנשים, דומה באופיו לחילופים המשמעותיים המתבצעים בארגון. אמנם זהותו של המנכ"ל לא השתנתה (נכון לעכשיו), אבל אין ספק שמדובר ברה-ארגון אמיתי בארגון המחוקקים הישראלי. במאמר שלפניכם אתייחס לטיפים העיקריים שאני יכולה לתת לחברי הכנסת החדשים בכל הנוגע להסתגלות מהירה לעבודה לאחר רה-ארגון רציני.
למד בשקט את השטח במשך 3 חודשים
למרות שהעבודה הפרלמנטארית היא מעין פרס לתלמיד מצטיין, הרי שהיא שונה מאוד מעבודות אחרות. אפשר להתבלט בצעקנות (עיין ערך אנסטסיה מיכאלי) אבל עבודת החקיקה מטבעה היא מעמיקה וכזו אשר כרוכה בלימוד עובדות רבות בעולמות תוכן אשר אינם ידועים לח"כ הצעיר: כספים, בריאות, ביטחון, רווחה. לא בכדי ציין חבר הכנסת לשעבר כרמל שאמה הכהן, שהתבלט בעבודתו היסודית בכנסת ה-18, כי הוא ישב בשקט במשך 3 חודשים ולא הגיש אף הצעת חוק.
תכנן את פעילותך הפרלמנטארית מראש – תכנן את השיווק העתידי שלך
בדומה למלאכה שיש להשקיע בלימודו של תפקיד חדש, על חבר הכנסת החדש לבחור במהלך שלושת חודשי ההתנסות את עולמות התוכן אשר מדברים אל ליבו באופן הרב ביותר שכן בהם הוא יוכל להתבלט, להציג את אישיותו ולהטביע את חותמו.
על חבר הכנסת להתמקד בעשייה הקשורה לתחומים הקרובים ללבו: הגשת הצעות חוק, גישור בין חברי הסיעות השונים לקידום נושא, חברות בוועדה או ראשות ועדה. לטיפוס החקרן והמעמיק כדאי להתוודע להצעות החוק הקיימות בנושאים החשובים לו. לטיפוס התקשורתי, כדאי להתעסק בגישור וליצור קשרים גם עם חברי המפלגות היריבות. לטיפוס הסקרן, כדאי להתעסק בתחום ייחודי, כמו תמלוגי הגז בארצות המערב. למנהיג, כדיא לחתור לראשות וועדה או לסגנותה. תכנון זה יסייע לך למתג את עצמך בתחום מסוים ולקבע את עצמך בתודעת הציבור בצורה מדויקת וספיציפית.
מצא הקבלות בין ניסיונך הקודם לפעילות הפרלמנטרית – אל תיראי אחותי
מניסיוני, גם אם פעילות זו או אחרת היא חדשה לגמרי עבורי, תמיד יש לה מאפיינים שבהם התנסיתי בעבר. לדוגמה: אם אני מנהיגה, אמצא את עצמי תמיד בראש נושא או בראש תחום. אם עסקתי בהוראה, איכשהו אמצא את עצמי מסבירה ומבארת לנוכחים נושאים מסובכים. אם בהיות סטודנטית נהניתי ממחקר, אמצא את עצמי חוקרת נושא לעומקו ואפילו מבלי משים הופכת למומחית בו.
אילת צורי - המכון להדרכה בכתיבה עסקית מפתחת שיטת צורי להדרכה בכתיבה שיווקית,כתיבה עסקית,
כתיבה שיווקית לאינטרנט,כתיבה אינטרנטית,ניהול תוכן לארגונים,תקשורת פנים בארגון,תקשורת ניהולית ועוד..
מגוון סדנאות בנושא. מלקוחותינו המרוצים- סלקום, בזק והראל ביטוח.
לפרטים נוספים: 03-6471355/ 052-3510583