כשאנו מעונינים שתוצאות החיפוש שלנו תופענה ראשונות בראש דף החיפוש של גוגל יש בכך הגיון רב, לרוב אנשים בוחרים בתוצאות החיפוש הראשונות בדף החיפוש הראשון ולא טורחים לעבור לדפים אחרים ולהמשיך לחפש, לכן כשמדובר באתר שרוצה לפרסם דבר מה או למכורו ישנה חשיבות מכרעת למיקומו בדף החיפוש של גוגל. את התוצאות הראשונות משיגים באמצעות קידום אתרים אורגני בגוגל, בשונה מבתפקיד של פרסום ממומן בקידום אתרים אורגני בגוגל התוצאות לא נקנות אך נתנות להשגה במגוון דרכים בהם מתמחים אנשי ה SEO אנשי קידום האתרים.
איך מקפיצים תוצאות באמצעות קידום אתרים אורגני
כמה משתנים חשובים עבור קידום אתרים אורגני בגוגל הם תוכן מענין שיצור קהל גולשים נאמן ותוכן מתחדש. התוכן המתחדש נמדד גם על ידי גוגל בלינקים הנכנסים והיוצאים מהאתר לאתרים רלוונטים לתוכן האתר, ככול שיש יותר אתרים רלוונטים ששמים לינק לאתר וככול שהאתר שולח באמצעות לינקים לאתרים רלוונטים אחרים כך דירוגו עולה. מפת אתר שבה לינקים ברורים ועובדים לתוכן האתר עצמו מעלה את דירוגו משום שגוגל מיחסת ערך רב לנוחות סריקת האתר על ידי תוכנות הדירוג שלהם ולנוחות השימוש של המשתמש אותו שלחו לאתרכם. מילות מפתח שמשולבות ברלוונטיות לחיפוש המשתמשים ונאמנות לתוכן האתר בטקסט נכון תחבירית מעלות גם כן את דירוג האתר במעלה דף החיפוש והן כלי חשוב של קידום אתרים אורגני בגוגל.
פרסום ממומן באמצעות קמפין אדוורדס
פרסום ממומן הוא פרסום באמצעות קניית מילות מפתח מגוגל, הקנייה מתנהלת מול גוגל באמצעות מכרז על מילים שלדעתכם חיוניות לאתר שלכם ומגדירות את נושאו. ההצעה הגבוהה ביותר זוכה להופיע כמודעה פירסומית כחלק של קמפיין אדוורדס של האתר במקום מועדף וגבוה יותר בעמודי התוצאות, ככול שהמחיר במכרז נמוך יותר מהמחיר הגבוה יותר כך תמוקם הפרסומת רחוק יותר מראש דף התוצאות. פעולת פרסום ממומן היא שבכול פעם שגולש יקיש את המילים שבחרתם ובהתאם לסכום שהצעתם במכרז תקפוץ הפרסומת שלכם מסומנת ומשיקליק עליה תעלה תנועת הנכנסים אל האתר שלכם, אז גם תדרשו לשלם עבור ההקלקה את סכום שהצעתם במכרז עבור המילים. קמפיין אדוורדס מעלה דרמטית את התנועה באתר במיוחד אם מיקומו של האתר לפני הקמפיין לא היה בעמוד התוצאות הראשון.