בשוק המכירות קיימת כרגע תחרות בין קופות ממוחשבות לבין קופה רושמת. ההחלטה היא החלטה לא פשוטה כי לא תמיד מה שניראה לאחרים או אפילו לנו במבט ראשון אכן יראה כך גם במבט שני.
עסקים קטנים
יש בעלי עסק שטוב להם לדור תחת ההגדרה "עסקים קטנים". לא כל אחד חולם על התפשטות והשתלטות, על סניפים ופריצה מעבר לים, על צוות עובדים מסועף שבשביל הכרות קרובה עמם צריך לשריין את אצטדיון רמת-גן ליום פעילות, כולל תגי שם ותפקיד . גם בימינו יש כאלה שיעדיפו את השקט והנוחות של הכרה מקומית, הצלחה ידועה ומובטחת בלי שמץ הרפתקנות ותעוזה. זכותם. אולי פחות נוצץ אבל לא פעם- לגמרי מעשי. אין שום רע ברגליים על הקרקע. בעל עסק כזה, גם אם יתפתה לאיש מכירות אחרי סוף שבוע של שיחות "מוטיבציה" מחבריו ומשפחתו על הצורך להתקדם עם הזמן, להתפתח, להתנער, סביר להניח שימצא את עצמו מול קופות ממוחשבות מלא געגוע לתפקוד של קופה רושמת מוכרת ואמינה.
עסקים מתפתחים
בשוק המכירות של ימינו יש סל מוצרים נלווים לכל צורך, קופה רושמת או קופות ממוחשבות כי להוסיף ולעדכן תמיד אפשר. יש כאלה שמכורים לחידושים והמצאות גם אם יתרונם המוחלט מוטל בספק. אבל זה אומר שגם אם יש ברשותנו מכונה מהזן הישן אולי יש אפשרות לשפר ולשדרג את הקיים מאשר למהר להשליך ולרכוש חדש. במקרה שהעסק צובר תאוצה, שזו תמיד בשורה מבורכת או שמרגע הקמתו היה ברור שמדובר פה בלא פחות מרשת ארצית , אז יש מקום לשקול את האופציות המורכבות יותר של מכונה המאפשרת ניהול סניפים, ניהול מחסנים, מועדון לקוחות, דוחות מס הכנסה, מעקב אחר היסטוריה, מבצעים והוזלות ועוד כיד הדמיון הטובה השורה על בעל העסק המרוצה.
החלטה אינדיבידואלית
בסופו של דבר, מדובר בהחלטה אינדיבידואלית לחלוטין, התלויה לא רק בגודל העסק, אופיו והשאיפות העתידיות לגביו אלא גם, ובעיקר, החלטה התלויה באופיו של בעל העסק. אין מדובר דווקא בפערי הגיל ובחרדות טכנולוגים, אלא בהעדפה אישית לגיטימית להתכרבל בגבולות העסק הקטן.