פייסבוק הופך לאט לאט לאתר המפנה הגדול ביותר ברשת. המשמעות של כך היא שיותר ויותר אנשים מגיעים אל תוכן באינטרנט דרך פייסבוק ולא דרך מנועי חיפוש כמו גוגל שהיו עד היום הכוח המניע העיקרי של תנועת גולשים ברשת. מהסיבה הזו קידום ממומן ברשת החברתית של פייסבוק עשוי להיות דרך טובה מאוד להגדיל את מספר הגולשים אל האתר שלכם ואת הפופולאריות שלכם ברשת. כיום מציעה פייסבוק את האפשרות של פרסום ממומן באתרה וכאן נבחן את היתרונות של אופציה זו.
איך עובד קידום ממומן בפייסבוק
המודל הכלכלי של פייסבוק כולל פרסומות המופיעות לעיני הגולשים בעמודיהם האישיים. בחלק מהמקרים מדובר בפרסומות המוליכות הישר אל אתרי אינטרנט מחוץ לפייסבוק ובמקרים אחרים מדובר בהצעות לעשות "לייק" או להצטרף אל עמוד או קבוצה כלשהי. האפשרויות של קידום ממומן בפייסבוק מבוססת על המידע שאוגרת הרשת על המשתמשים בה ומאפשרות התאמה של התוכן שלכם לפרופיל הגולש. זו הסיבה לכך שהרעיון של פרסום ממומן בפייסבוק עשוי להיות יעיל יותר לעומת אופציות אחרות של קידום ברשת.
התאמת הפרסום לגולשים
אם השירות שאנו רוצים להציע הוא כזה המכוון למשל אך ורק לנשים אנחנו נרצה לשלם על פרסומות שאותן יראו רק נשים, מכיוון שאין לנו כל צורך בתנועת גולשים של גברים. פרסום ממומן בפייסבוק יודע בדיוק מיהם הגולשים ומה הוא המין שלהם, ויכול להבטיח כי הפרסומות שלנו תופיע רק בממשק המשתמש של נשים או של כל קהל אחר שאנו חפצים ביקרו. פייסבוק כמובן יודע עלינו הרבה יותר מרק המגדר שלנו, וכן קידום ממומן בפייסבוק יכול להבטיח כי המסר שלנו מגיע בדיוק אל האנשים שאנו רוצים שיחשפו אליו.
איך עובד פרסום ממומן בפייסבוק
קידום ממומן בפסייבוק יכול להתבצע ישירות מול החברה עצמה או דרך גורם שלישי מתווך. בכל מקרה של פרסום ממומן בפייסבוק אנחנו רוכשים שטח פרסום המבוסס על נושאים שונים. כך למשל אם אנחנו מוכרים אופניים הפרסומות שלנו יופיעו אצל אנשים שדיברו על אופניים, יש אופניים בתמונות שלהם, חבריהם מתעניינים באופניים וכך הלאה.