חפש מאמרים:
שלום אורח
25.12.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

ניהול משברים במדיה החברתית - שמונה טיפים פשוטים - יורי גנקין

ניהול משברים במדיה החברתית - שמונה טיפים פשוטים - יורי גנקין

בנק לאומי, חברת אורנג' וחברת נסטלה העולמית הן רק שלוש דוגמאות בודדות לתאגידי ענק שנאלצו להתגבר על משבר תדמיתי לא פשוט שפרץ במדיה החברתית. בעולם שבו אנו חיים מדובר לפעמים על משבר חמור לא פחות מזה הכלכלי אשר עלול לפקוד את החברה בתקופה של אי-ודאות גלובלית. בעולם שבו אנו חיים הופכת התדמית המקוונת (והלא מקוונת) של העסק לחלק בלתי נפרד מהמהות שלו ועולם הרשתות החברתיות יכול להפוך את הקערה על פיה – לכאן או לכאן – בכל רגע נתון. ניהול משברים במדיה החברתית – איך עושים זאת נכון?

· התייחסו ברצינות למשבר – אין להקל ראש במשבר שפורץ במדיה החברתית. יש שיטענו כי בסך הכל מדובר על כמה "לקוחות לא מרוצים" אך אין טעות גדולה מזו. זכרו, טענות שיועלו כנגדכם (מסיבה זו או אחרת) בדף האוהדים בפייסבוק או בטוויטר לא צפויות להיעלם מעל פני האדמה כלא היו (אלא אם תמחקו אותם – מה שכלל לא מומלץ לעשות כפי שיוסבר בהמשך). לכן, יהיה עליכם לתת לפונים ולמתלוננים מענה מהיר ומקצועי ככל הניתן ולא להתעלם מן המשבר בתקווה שיחלוף עם הרוח. לא כל המשברים פורצים באופן לא מתוכנן. לכן, אם אתם מרגישים כי עומד לפרוץ משבר – אל תחכו לו והקדימו תרופה למכה.

· נסחו מסרים ברורים והעבירו אותם באופן מכובד – אם למשל גולש אחד או מספר גולשים העלו על קיר הפייסבוק שלכם תלונות בנוגע למוצר שסיפקתם – אל תתחנפו אליהם. במקום זאת, חברו מסר ממוקד שבמסגרתו תביעו צער ותקחו אחריות על המשגה שנעשה ותסבירו בדיוק מה יש בכוונתכם לעשות על מנת לפתור את הבעיה. מיותר לציין כי המענה לפניות שיועלו חייב להיות מהיר ככל הניתן מחד אך גם לא חפוז ונעדר מחשבה מאידך. עוד יש לזכור כי את המסר שיועבר לפונים רצוי לתאם מראש עם האדם האחראי על יחסי הציבור ו\או קשרי הלקוחות בעסק. בכל הנוגע לפתרון משבר, במדיה החברתית ומחוצה לה – אין לדבר בשני קולות.

· פתרו את הבעיה ויידעו על כך את הציבור – ברגע שהבעיה שבגינה פרץ המשבר מלכתחילה נפתרה – הפיצו את הידיעה על כך בערוצים השונים במדיה החברתית, גם אם מדובר בפתרון אינדיביידואלי. כך למשל, אם אחד הלקוחות שלכם התלונן על קבלת מוצר פגום באיחור – דאגו שישלחו לו מוצר חלופי ובה בעת כתבו מענה פומבי לתלונתו בנוסח "אבי שלום, – אנו מודים לך על פנייתך. בימים הקרובים יישלח אליך מוצר..." – הציטוט שלהלן מתאים כמובן לדוגמה בה בחרתי.

· אל תחסמו את המבקרים – זוהי אחת הטעויות הקלאסיות של מנהלים רבים המתיימרים להתמחות בפתרון משברים במדיה החברתית. מאוד מפתה למחוק ולחסום את האדם שמתח עליכם ביקורת (במיוחד במדיה החברתית כשיש לכם את האופציה לעשות כן). ואף על פי כן, עליכם לזכור – כל עוד הביקורת היא עניינית (גם אם לטעמכם היא אינה מוצדקת) עליכם להתייחס אליה עם הכבוד הראוי לה שאם לא תעשו כן – הביקורת אף תוחרף. ברגע שהלקוחות שלכם יראו כי אתם מעניקים מענה מקצועי לכל פונה – תוציאו את העוקץ מהביקורת. אל תתפתו לחסום את קיר הפייסבוק לתגובות או למחוק\לחסום את המבקרים – שכן אתם עלולים לסבול מאפקט בומרנג בעל השלכות חמורות ביותר. זכרו כי בבבואכם לכתוב מענה לאחד הפונים – עשו שימוש בפניה אישית נוסח "דקלה\אבי שלום..."

· אמון ואמינות הם הבסיס לקיומו של המותג  – לעולם אל תשקרו ללקוחות שלכם. כלל זה נכון בעסקים והוא נכון גם במדיה החברתית שבכוחה כאמור – אין להמעיט. זכרו, היחסים בין המותג למשתמשים בו בנויים בראש ובראשונה על אמון הדדי. במילים אחרות – אם טעיתם – אל תאשימו את האחרים. קחו אחריות ותקנו.

· העולם הוא לא רק פייסבוק – אם נתקלתם במשבר תדמיתי אסטרטגי שאינו מתמצה בתלונה נקודתית או אפילו בתלונה שחוזרת על עצמה מצדם של מספר אנשים – סביר להניח כי מדובר במשבר מעט גדול יותר בהיקפו. אל תאבדו את העשתונות ודאגו לנהל אותו בכל הערוצים העומדים  לרשותכם: פייסבוק, טוויטר, אתר החברה (גם הוא עלול להתמלא בטוקבקים של לקוחות לא מרוצים) וכיו"ב. דאגו לנטר את כלל המידע הרלוונטי בנוגע למשבר שלכם והראו נוכחות בכל החזיתות.

· צרו תכנים נוספים שיסייעו לדחוק את המשבר מסדר היום – אין פירושו של דבר כי עליכם להתעלם מן המשבר ולהחליף מייד את הנושא. פעולה נואשת מסוג זה תתפרש כטאטוא הביקורת ורק תייצר אנטוגוניזם גדול יותר. עם זאת, ברור כי לא ניתן לאפשר למשבר הזמני להאפיל על כל הפעילות שלכם. לכן, בזמן שאתם מנהלים את המשבר – בקשו מאדם נוסף לייצר תוכן מקצועי שעשוי לייצר ערך מוסף לגולשים שלכם. פרסמו אותו בדף האוהדים שלכם במקביל למתן המענה לבעיות שהועלו. במילים אחרות – אל תהפכו את המשבר לחזות הכל ושדרו קור רוח ושליטה במתרחש.

· הפיקו לקחים ומנעו את המשבר הבא – עם ההתגברות על המשבר ערכו תחקיר אשר במסגרתו תנתחו את הסיבות לפרוץ המשבר. כאמור, גם אם מדובר במשבר מצומצם בהיקפו – אל תוותרו על התחקיר. הפיקו את הלקחים הנדרשים וכך תוכלו למנוע את המשבר הבא.

לבסוף, וכחלק מתהליך הפקת הלקחים הקפידו להכין תכנית מגירה אסטרטגית לניהול משברים אשר תוחל ברגע שהמשבר פורץ ואף מעט לפני כן. במילים אחרות, עליכם לדעת מבעוד מועד בדיוק מי מאנשי הארגון יהיה אחראי לביצוע משימה כזו או אחרת הנוגעת להתגברות על המשבר ומהם הצעדים שבהם יש לנקוט.

כותב המאמר הוא יורי גנקין – יועץ אסטרטגי המתמחה בתחום המיתוג האישי והעסקי -  מייסד ומנהל The Brand

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

מתמחה במתן ייעוץ תקשורתי ובתחום המיתוג העסקי והאישי, בכתיבת תכנים ובניהול ממשקי מדיה חברתית.בוגר תואר שני בדיפלומטיה ותואר ראשון במדע המדינה ותקשורת באוניברסיטת תל אביב.
מרצה ומתרגל באוניברסיטת תל-אביב.


מנהל את הבלוג הפוליטי ריאל פוליטיק
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת יורי גנקין

מאת: יורי גנקיןייעוץ עסקי09/03/121176 צפיות
בניית מותג היא מלאכה לא פשוטה וברור כי לא מדובר בדבר של מה בכך. ההפך הוא הנכון. בעולם של תחרות בלתי פוסקת הופך המיתוג לתהליך מאתגר ומרתק הטומן בחובו רעיונות יצירתיים שהופכים לדבר הגדול הבא

מאת: יורי גנקיןעסקים - כללי05/02/121422 צפיות
זה מכבר הגישה חברת קודאק בקשת Chapter 11 המהווה למעשה צעד מקדים לפשיטת רגל רשמית. ענקית הצילום שהוקמה אי שם ב-1880 הפכה בנקל למותג המוביל והבולט ביותר בעולם הצילום והייתה למעצמה עסקית של ממש.

מאת: יורי גנקיןמיתוג27/01/121129 צפיות
בעידן של כותרות זוהרות וחוסר היכולת והרצון להתמקד בפרטים הקטנים, הופך שם המותג שלכם למרכיב חשוב מאין כמוהו בחייו של המותג ובתעודת הזהות שלו. השם שאותו תבחרו חייב להיות קצר וברור או במילים אחרות - כזה שלקהל היעד לא תהיה בעיה לזכור.

מאת: יורי גנקיןמיתוג21/01/121410 צפיות
בעוד יומיים ימלאו עשר שנים לאסון התאומים ששינה את פני העולם, לפיגוע הטרור הגדול ביותר בכל הזמנים. בין אלפי ההרוגים ועשרות אלפי הפצועים באותו יום קשה מנשוא, היה זה ראש עיריית ניו-יורק, רודי ג'וליאני, אשר הפך בין לילה מראש עיר מוצלח למיתוס בלתי נשכח.

מאת: יורי גנקיןייעוץ עסקי21/01/121001 צפיות
הפייסבוק הוא כבר מזמן לא רק עוד רשת חברתית – מדובר בעולם ומלואו המאפשר לכל אחד מאיתנו לשתף את חברינו ומכרינו בהתרחשות האחרונה מאתמול בערב, למצוא את האהבה החדשה וכמובן לייצר שיתופי פעולה מקצועיים ולמצוא עבודה

מאת: יורי גנקיןפרסום באינטרנט15/01/121085 צפיות
כפי שכבר כתבתי בפוסט הקודם שעסק בשאלה מדוע עורכי דין בכלל זקוקים למיתוג? , הנוכחות האינטרנטית של כל משרד עורכי דין, גדול כקטן, ברשת האינטרנט הינה בבחינת הכרח – בין אם בתור אתר מתעדכן ומלא בתכנים ובין אם בתור כרטיס ביקור בלבד. אז איך צריך להיראות אתר האינטרנט שלכם?

מאת: יורי גנקיןפוליטיקה 06/01/121091 צפיות
אנחנו נמצאים כעת בעיצומו של אחד הגלים העכורים ביותר בדברי ימיה של מדינת ישראל. מה שמתחיל בהתפרצות שלוחת רסן לבסיס החטיבה המרחבית מתרדר בנקל להדרת נשים מהמרחב הציבורי וממשיך ביריקות לעבר ילדה בת 8 מבית שמש אשר מפחדת לצעוד בחזרה לביתה מבלי ליווי צמוד

מאמרים נוספים בנושא שיווק ואסטרטגיה

מאת: מאה הימיםשיווק ואסטרטגיה28/01/152620 צפיות
המטרה של כל עסק היא לקבל כמה שיותר לידים מלקוחות המתעניינים בשירותים שהוא מציע. קיימות דרכים שונות ליצירה וקבלת לידים בעולם המודרני: א. פרסום של החברה עצמה במדיות השונות וקבלת פניות Inbound . ב. קניית לידים מאתרי אינטרנט ואנשי מכירות. ג. הפעלת מוקד טלמרקטינג ליצירת לידים, בדרך כלל בשילוב עם תקשורת שיווקית Outbound. עסקים רבים בישראל משקיעים כספים בקניית לידים, שרובם עוברים למספר עסקים במקביל. הכנו עבורכם את הכללים ליצירת לידים לעסק שלכם.

מאת: עידן עסיסשיווק ואסטרטגיה19/10/142980 צפיות
בכל שנה מיליוני שקלים מבוזבזים על מבצעים ותמריצי מכירות חסרי ערך, כאשר אתם מבצעים תמריצים ופעולות קידום לנציגי מכירות התוצאות שלהם יכולות להרקיע שחקים לרמות סנסציוניות! עד שיפתיעו גם אתכם.

מאת: אפרת אלעמרי שיווק ואסטרטגיה11/01/148622 צפיות
הסטטיסטיקה מראה שרק עשירית האחוז (0.1 אחוז) מהחברות שנפתחות בשנה יגיעו למחזור שנתי של 50 מיליון שקלים ויותר. במילים אחרות רוב העסקים הקטנים יישארו קטנים לתמיד. אמנם רוב בעלי העסקים יסתפקו במה שיש להם ולא ירקמו חלומות גבוהים אבל לאחוז הקטן שלא רוצים להשלים עם רוע הגזרה ורוצים להפוך את החברה הקטנה שלהם לאימפריה המשיכו לקרוא עד סוף המאמר.

מאת: סיגלית פילץ ששוןשיווק ואסטרטגיה25/09/132763 צפיות
המאמר עוסק בסקירת כלים של קיצורי דרך משכנעים אותם יכולים המשווקים לתת לצרכנים., כלים אשר באמצעותם יוכלו לשכנע את הצרכן לבצע רכישה . מקורם של כלים אלו מתוך מודל שכנוע של תורת הפסיכולוגיה החברתית.

מאת: אפרת אלעמרי שיווק ואסטרטגיה17/09/132634 צפיות
לחשוב על רעיון זה מטלה קשה מלכתחילה אבל לשכנע אנשים לעשות משהו עם הרעיון זה קשה עד כמעט בלתי אפשרי. בהרבה מאוד תחומים המשימה שמטרתה להביא רעיון לאדם בעל השפעה שיש באפשרותו לממש את הרעיון נקראת "הצעה"

מאת: אפרת אלעמרי שיווק ואסטרטגיה17/09/132228 צפיות
למוצרים או שירותי נישה יש את הפוטנציאל לייצר כסף גדול מהר מאוד אם הם תופסים את לב הקהל המתאים ואת הכיס שלו. בניגוד גמור לקונגלומרטים שמכוונים למסה העיקרית בשוק, עסקים שעובדים על נישה ספציפית מכוונים ל

מאת: מיכלשיווק ואסטרטגיה18/06/132228 צפיות
בעולם של ריבוי באמצעי המדיה איך נדע במה לבחור, באיזו מדיה כדאי לי לפרסם, איפה להשקיע את תקציב הפרסום שלי, אולי לחלק אותו? בקיצור עולם הפרסום רחב ובעל אפשרויות רבות, אז בואו נעשה קצת סדר.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica