כיצד צריך להיראות אתר של משרד עורכי דין - מאת יורי גנקין
לוגו ותמונה ייצוגית בעמוד הבית – ישנם מספר דברים שאותם כל גולש צריך לראות מייד עם כניסתו לאתר – שם המשרד, לוגו המשרד ותמונה ייצוגית של צוות המשרד או השותפים הבכירים בו. הסיבה לכך היא פשטה – כל לקוח פוטנציאלי רוצה לראות בדיוק מי יטפל בו ומי האנשים שעומדים מאחורי השם: תמונה איכותית וייצוגית, רצוי בחדר הישיבות של המשרד תעשה את העבודה. בהקשר הזה ראוי לציין לחיוב את האופן בו בנוי אתר משרדו של עורך הדין יעקב ויינרוט
מי אתם ומה האני מאמין שלכם – מלבד פירוט אודות תחומי העיסוק של המשרד, חשוב מאוד לספר ולהרחיב על פועלם המקצועי של עורכי הדין העובדים במשרד – החל מהבכיר ועד הזוטר שבהם. למהלך מסוג זה מספר יתרונות – ראשית, כל הלקוחות יוכלו לדעת בדיוק מי נמנה על צוות המשרד ומהו הרקע המקצועי שלהם (גם על עורכי דין מתחילים אפשר לכתוב מספר פסקאות). בנוסף, החלטה כזו תעניק לכל העובדים תחושה של שייכות למשרד. מעבר לרקע המקצועי והפעילות הציבורית או האקדמית (במידה וישנן), רצוי לציין דבר מה אישי כמו תחביבים, להוסיף תמונה אישית ולבסוף פרטי התקשרות ישירים (טלפון ומייל).
סיפורי הצלחה ולקוחות ממליצים – כל משרד נבנה באמצעות סיפורי ההצלחה שלו. אין זה משנה כלל אם מדובר בתיק גדול ובולט או בשמא במקרה שלא זכה לתהודה ציבורית. רצוי לבחור כמה מסיפורי ההצלחה החשובים ביותר של המשרד ולפרסם (בעילום שם כמובן) את פרטי המקרה ואת את התוצאה המשפטית המדוייקת בה הסתיים ההליך.
בנוסף, במידת האפשר ובכפוף לתחומי העיסוק של המשרד ניתן להוסיף לאתר מספר מכתבי המלצה אותנטיים המגיעים מלקוחות המשרד. במידה ואין ברשותכם מכתבים כאלה – אל תתביישו ובקשו מלקוחותיכם. סביר להניח כי הם יסכימו במידה וסייעתם להם להגיע לתוצאה המיוחלת. כך למשל, לשם המחשה, משרדים העוסקים בטיפול בנפגעי תאונות דרכים יכולים להתפאר במכתבים דומים.
מאמרי תוכן המייצרים ערך מוסף – זהו אחד החלקים המשמעותיים ביותר באתר שכן מאמרי התוכן הנמצאים באתר שלכם עשויים להקפיץ אתכם אל פסגת התוצאות במנועי החיפוש השונים. לא בכדי טענו מאז ומתמיד בגוגל כי "התוכן הוא המלך" ועל כן ככל שיימצא באתרכם יותר תוכן רלוונטי – כך צפוי האתר לזנק כלפי מעלה במנועי החיפוש. מניסיוני כמנהל מיתוג וכותב תכנים עבור משרדי עורכי דין אציין רק כי חשוב מאוד להקפיד על תוכן מעניין ואיכותי שכן תוכן רווי במילות מפתח אך בה בעת סתמי יגרום יותר נזק מתועלת.
מן התקשורת – חלק בלתי נפרד מהמיתוג והפיתוח העסקי של המשרד נעוץ בעבודה מול כלי התקשורת השונים – החל מהעיתונים המודפסים וכלה באתרי האינטרנט החדשותיים והבלוגים. טוב יעשה מנהל המיתוג של המשרד באם יבסס קשר טוב עם העיתונאים המסקרים את תחום המשפט וידאג לעדכן האתר בפרסום עיתונאי אחד לפחות מדי עשרה ימים. העדכון חייב לכלול קישור ישיר לכתבה ואף תמונת מסך שלה (אם וכאשר יש בנמצא עותק מקוון) או העתק סרוק שלה במידה ומדובר בכתבה שפורסמה אך ורק בעיתון המודפס. מיותר לציין שאם מי מעורכי הדין הופיע בתכנית טלויזיה יש לדאוג לקישור ישיר או להעלאתו של הקטע לערוץ וידאו ייעודי ואישי של המשרד.
יצירת קשר - באופן חד וברור – החלק האחרון של האתר אך בוודאי אחד החשובים שבו הוא אמצעי יצירת הקשר. תתפלאו לגלות עד כמה העמודים הללו, שאמורים להיות דווקא הפשוטים ביותר, הופכים ליותר ויותר מסובכים. המלצתי היא לצרף לעמוד צור הקשר את המייל שלכם ואת הטלפון האישי שלכם וזאת לצד פירוט של הכתובת ומפת ההגעה למשרד.
כותב הפוסט הוא יורי גנקין – יועץ אסטרטגי המתמחה בתחום המיתוג האישי והעסקי -מייסד ומנהל The Brand