המושג "מותג" תופס בעשור האחרון את השיח השיווקי. כיצד בונים מותג ומה המסר שהוא צריך להעביר. לרוב חברות בונות מותג שהם רוצים שיהיה לחברה שלהם ולא המותג שמגדיר אותם הכי טוב.
המותג הוא הסטיגמה של המוצר. אנו רוצים לבנות סטיגמה חיובית על מוצרים או שירותים שאנו מספקים. חלק ירצו להדגיש את המקצועיות, חלק ירצו להדגיש את האמינות. לא משנה מה זה יהיה חברות משקיעות כסף רב בלנסות לשכנע אותנו ליצור זיהוי בלתי מותנה בין המוצר לתפיסת הערך של המוצר על ידי הצרכנים. פיתוח עסקי ומכירות
אני סבור כי לא ניתן לבנות מותג חזק ובר קיימא אשר מנותק מהאופי של החברה שמייצרת אותו או משווקת אותו. המוצר הוא שלוחה הישירה והכי קרובה לצרכן אבל מקורה בחברה בעלת מאפיינים, תכונות אופי וערכים. לפעמים לסטיגמה או במונחי שיווק המותג איננו תואם במדויק את אופי החברה. מותג חזק הינו כזה אשר הינו חופף ומותאם בצורה מדויקת לאופי החברה עצמה.
חברת נייק הצליח לבנות מוצר חזק מכיוון שהסטיגמה שיצרה למוצר תואם במדויק את אופי החברה עצמה. הם משקיעים כסף רב בלהעביר לעובדי החברה את ערכי המותג כאשר אלה הם השגרירים הכי טובים שלה. הקורלציה החזקה בין המותג לאופי האמיתי של החברה מחזק את המותג שלה.
פעמים רבות ישנה השקעה גדולה בנראות המותג והעברת המסר שלו על מנת ליצור סטיגמה חיובית, מבלי להבין שלא פחות חשוב זו ההשקעה פנימה. בניית תוכנית אסטרטגית מכירות שמגדירה את התנהלות החברה מחזקת או שוברת את המותג.
יצירת המותג חייבת להיות מהימים הראשונים של עסק חדש: התנהלות הפנימית והחיצונית, תרבות ארגונית, נראות החומרים המשרדיים (כרטיס ביקור, נייר מכתבים וכו'), המסר בחומרים השיווקיים. בשיווק חייב להיות שפה אחידה 3600 בין כל חלקי החברה שמשתקף לתוך המותג. קורלציה בין כל חלקי החברה והאנשים שעומדים מאחוריהם זה הסוד לבניית מותג חזק.