חפש מאמרים:
שלום אורח
22.11.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

עיצוב ידידותי לאתר אינטרנט

מאת: בן עמי ירמיהועיצוב אתרים16/07/20091173 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

עיצובי אתרים לא דומה במהותו מהקונספט העיצובי למוצרי פרסום ודפוס. גם בנושא זה צריך להבהיר ולהגדיר את מטרת האתר ואופיו. אם זהו אתר שמטרתו מצגת ובנו בפלאש מולטימדייה או אתר עם קטלוג מוצרים אלקטרוני שמטרתו להציג קטלוג מוצרים ושרותים ואף לבצע רכישה דרך האתר.

במאמר זה אני אכוון יותר לקונספט הגרפי של אתר מסחרי או שיווקי ופחות לאתרי מצגת או אתרים שמטרותיהם פחות שיווקיות ויותר תדמיתיות. זאת אומרת, אתר בפורמט HTML או אתר שנבנה ומנוהל בעזרת מערכות ניהול תוכן כמו גומלה, וורדפרס, אדממה ודרופל. נקודה חשובה

לפני שנתחיל, ברצוני להדגיש שתחום העיצוב הינו עניין של גישה וזוית ראיה. הדברים הנאמרים במאמר זה מייצגים את גישתי גם כגרפיקאי מסחרי למוצרי שיווק ודפוס וגם כמעצב ומקדם אתרים כיום ואין זה אומר שגישות אחרות פחות טובות.  

אתגרים בעיצוב אתרים:
בהנחה שרוב הגולשים מגיעים מתוצאות החיפוש של מנועי החיפוש העיקריים. חשוב לדעת שמשתמש המגיע לאתר מאפשר פרק זמן של שניות ספורות למשוך את תשומת לבו ולעניין אותו ברעיון השיווקי ובמסר של האתר. אם הגולש אינו מוצא את מה שחיפש הוא יעבור מהאתר שלנו לאתר הבא ברשימת התוצאות של מנוע החיפוש. לכן, בתכנון העיצוב, האתגר הוא לעצב ולמתג את האתר כך שיעביר את הרעיון והמסר השיווקי בצורה ידידותית, מהירה וקלה להבנה. אם הגולש יתעניין ותשומת ליבו תיתפס, השגנו את המטרה. הוא ימשיך לגלוש באתר ושם הוא יוכל לקבל פרוט יתר.  

עיצוב המתאים לכל המשתמשים
נחמד, הצלחנו להביא את הגולש שהגיע לאתר. כעת עלינו ליצור עבורו סביבה ברורה, פשוטה וקלה להבנה וניווט. אסור לשכוח שאתר הוא למעשה כמו תוכנה עם כפתורים ופקודות. וכמו בכל תוכנת מחשב אחרת, יש סטנדרט מסויים של מבנה המקל על הגולש להבין במהירות ובפשטות כיצד להפעיל ולפעול בכדי להגיע לאן שהוא רוצה ולאן שאתם רוצים שיגיע. תפריט האתר ומבנה הניווט הם אובייקטים שיש לעצב ולתכנן בצורה פשוטה וקלה להעלה. לכן, עיצוב נכון וקל להבנה הוא אלמנט חשוב להשארת הגולש באתר ולגרימת עניין.

אלמנט שיש לחשוב עליו בעיצוב הוא שיש לקחת בחשבון את כל הגולשים או לפחות את רובם. לא לכולם יש מסכים עם רזולוציות גבוהות. אז אולי כדאי לתכנן את האתר ברוחב של מסך בדרגת רזולוצייה נמוכה יותר בכדי להתאים את האתר לציוד מחשבים ומסכים גדול יותר. לכן, כדאי לתכנן את עיצוב האתר כך שיתאים לכלל המשתמשים הפוטנציאלי ולא רק שיתאים לכם.  

שילובי הצבעים, פונטים ואלמנטים קבועים.
כמובן שנושא זה תלוי באופי האתר ובסגנון הגולשים הפוטנצייאלים המיועדים להיכנס לאתר זה. יש מקרים בהם נעדיף צבעים חזקים ורועשים, יש נושאים בהם נעדיף את סגנון הצבעים הסולידי ולהשתמש בגוונים רכים ופסטליים יותר ויש מקרים בהם שילוב של צבע אחד ברמות גוון שונה על רקע אחיד ובהיר כמו לבן הוא הבחירה המתאימה ביותר. אני מציע לבחור שילוב של 3 עד 4 צבעים עיקריים ולעבוד רק איתם לאורך כל תהליך העיצוב. ברור שאפשר לשלב גוונים שונים של צבעי הבסיס שבחרתם.

במידה ותרצו לקבל רעיונות לבחירת שילובי צבעי הבסיס, באתר הבא תמצאו מערכת המיועדת למטרה זו עם מבחר של שילובי צבעים לשימושכם. http://www.colorcombos.com/combolibrary.html  

ובנושא המלל, גדלים וסגנונות הפונט. יצא לי לראות אתרים בהם השתוללו עם סוגי פונטים שונים, צבעי מלל, גדלים ומה לא. אתר כזה נראה לא ידידותי ומבולבל. אני מציע להשתמש עם עיצוב אחיד של גודל הפונט, הכותרות, הקישורים ועוד פחות או יותר לאורך כל דפי האתר. לקבוע עיצוב אחיד לאלמנטים קבועים כמו כותרות ראשיות וכותרות משנה, מלל מובלט, קישורים ומלל נטוי שכדאי לעצב אחיד לכל אורך האתר. כמו כן, עדיף לעשות שימוש בסוג פונט שהינו סטנדרטי ונמצא בכל המחשבים ולא משהו ייחודי שיש לכם במחשב. משום שגם אם זה יראה נפלא על המחשב שלכם אין זה אומר שזה יראה טוב גם על מחשבים של גולשים אחרים שלהם לא מותקן אותו סוג של פונט במחשב.  

מבנה האתר והקונספט העיצובי
זוהי עבודת העיצוב העיקרית בה נקבעים מיקומי התכנים והמודולים השונים באתר. בעניין זה, כדאי לזכור ולהקפיד. לשמור על ידידותיות וקריאת התוכן בצורה נעימה, קלה וברורה. חלוקת מבנה תבנית האתר צריכה להיעשות בהתאם לסגנון התוכן וגודל האתר. למשל. אם נעיצוב תבנית אתר עם ארבע עמודות אנכיות וזהו אתר קטן, לא יהיה לנו מה לשים בארבעה עמודות. לכן, במקרה כזה עדיף לבצע עיצוב של עמודה צדדית צרה בה נמקם את תפריט הכפתורים, תוכן נגלל ואולי תמונת פרסומת קטנה או נפרסם בו את מבצע החודש וכדו. ואילו בעמודה הראשית נשלב את התוכן העיקרי של העמוד. בדרך כלל, בבסיס העיצוב צריך להיות מודול תפריט ראשי, מודול סרגל כפתורים תחתון, מודול המשמש לראש האתר, עמודה צדדית ועמודה ראשית, ובתחתית, מודול נוסף. בו בדרך כלל שמים כתובת, קרדיטים, סרגל כפתורים תחתון, תפריט תחתון, קישורים חשובים וכדו.  

לסיכום: עיצוב טוב הוא עיצוב ידידותי המעביר את המסר השיווקי בצורה ברורה ומהירה. ההמלצה שלי לכם, עצבו פשוט, חישבו פשוט. ואחרי שסיימתם, הביטו על העבודה וחישבו כיצד לפשט אותו עוד יותר.

בהצלחה

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

ירמיהו בן עמי - להצליח עם אתרי אינטרנט ובגדול.
מנהל ומפתח פרוייקט אדממה: תוכנה לבניית אתרים.
בומבה-סייט שרותי בנייה, ניהול וקידום אתרים

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת בן עמי ירמיהו

מאת: בן עמי ירמיהובניית אתרים25/12/12951 צפיות
בעבר הייתי נוהג לדוג במזח ביפו. השילוב של שקט, שלווה וריכוז בדייג היו עבורי פעמים רבות כמעין מדיטצייה מרגיעה.תתפלאו לשמוע אבל התחום בו אני עובד הקשור לשיווק באינטרנט מזכיר לי פעמים רבות את חווית הדייג

מאת: בן עמי ירמיהושיווק באינטרנט14/11/121056 צפיות
הפעם אני מעוניין לשתף אותך בעניין שכולם ראו באתרים שונים, יודעים, שמעו עליו איכשהוא ברקע אבל לא תמיד ייחסו לו את החשיבות הראויה - מה שנקרא אלמנט "ההמלצות" באתר שלך. זהו אלמנט אשר תומך בשיווק העסק וכאשר מיישמים אותו באופן הנכון, ברגע הנכון ובמקום הנכון, הוא מסוגל לעשות הבדל משמעותי בתוצאה ובכמות הפניות מהאתר.

מאת: בן עמי ירמיהוקידום אתרים22/10/121059 צפיות
ידעתם שכותרת הדפדפן בדף האתר משרתת מטרות של קידום ושיווק אתר האינטרנט שלכם ? אפשר לומר שעניין זה הוא אפילו משמעותי ביותר ובמצבים מסויימים הוא עתיד להעלות בצורה קיצונית את רמת ההצלחה של אתר העסק. אולם, לא כל כותרת תבצע עבודה טובה ויעילה ולכן יש לדעת כמה פרמטרים פשוטים על מנת שנוכל להשיג את המטרה.

מאת: בן עמי ירמיהועיצוב אתרים13/09/121117 צפיות
אני רוצה לספר לכם על כלי עבודה פשוט ועם זאת חזק ויעיל להפקת תוצאות ממשיות מאתר העסק שלכם. לסוד הזה קוראים אב-טיפוס

מאת: בן עמי ירמיהובניית אתרים14/08/12972 צפיות
אני נתקל רבות בהרצאות שאני מעביר בסוגיית עיצוב האתר וכי אתר צריך להיות יפה. אז אתר צריך להיות יפה ומותאם לבריף ולאפיון של הלקוח אך יש לבחון מה רמת העיצוב הנדרשת עבור בית העסק ולהעדיף תמיד להשתמש בעיצוב נקי ופשוט כדי להעביר את המסר.

מאת: בן עמי ירמיהוקידום אתרים08/08/121063 צפיות
שיעור הנטישה הינו מדד עוצמתי המאפשר להבין וללמוד בצורה מהימנה על רמת האתר שלנו. מדד זה מסייע לנו לבדוק לדוגמא האם התוכן רלוונטי, האם מבנה האתר מבצע את הנדרש ממנו ומניע להמשך גלישה ולביצוע פעולה, האם האתר מעניין את הגולש, האם התוכן מספק פתרון לבעיה שבגללה הגולש הגיע ועוד..

מאת: בן עמי ירמיהותנועת מבקרים18/07/127940 צפיות
הכותרת היא אחד מהאלמנטים הבולטים והמושכים את תשומת ליבו של הגולש שנכנס זה עתה לאתר. הכותרת תקבע אם הגולש ישאר וימשיך את המסלול שנקבע על ידנו מראש עבורו. את הכותרת מומלץ לעצב בתג הנקרא H1 . הכותרת מורכבת ממלל ומוטב ממלל קצר, חזק, ברור ופשוט להבנה על מנת להשיג את המטרה שלנו להשאיר את הגולש בדף וכמובן להניע אותו להמשיך לגלוש באתר. כדי להשיג מטרה חשובה זו עלינו להשקיע מחשבה בכתיבת תוכן הכותרת תוך דגש על מתן כותרת מסקרנת שיכולה כמובן להניע גולש להמשך גלישה בדפי האתר.

מאמרים נוספים בנושא עיצוב אתרים

מאת: nirעיצוב אתרים29/09/213733 צפיות
נכון לעכשיו שתי הגישות העיקריות בנוגע לעיצוב אתרי אינטרנט מנוגדות זו לזו – מצד אחד, גישת המעצבים שטוענים שעיצוב הוא כל מהותו של אתר האינטרנט ולכן חייב להיות מושקע ומרשים. מולם עומד שאר העולם וטוען שלעיצוב חשיבות משנית בלבד בהצלחת האתר.

מאת: מיכה קורעיצוב אתרים13/03/211495 צפיות
להבין כיצד לבחור את בניית האתרים הטובה ביותר לאתר שלך הוא תהליך קשה ולעתים קרובות מבלבל. בזה יכול לעזור לכם ייעוץ עסקי שיווקי

מאת: אליעיצוב אתרים27/12/172841 צפיות
גרפיקאים ומעצבי אתרים נתקלים לא פעם באותה הבעיה – מציאת תמונות מתאימות לעבודה שהם מבצעים ובעיקר תמונות שיש אפשרות חוקית לעשות בהן שימוש מבלי לעבור על חוק זכויות יוצרים בארץ או בעולם. על אחת כמה וכמה כאשר מדובר בתמונות יהודיות או בעלות הקשר לישראל.

מאת: רוני הכהןעיצוב אתרים18/10/162128 צפיות
אז איך בדיוק מצליחים לעבור את כל השלבים שכוללים תכנון אתר, עיצוב אתר ובנייה בפועל שלו כולל קידום בצורה טובה? עובדים לפי הכללים הבאים.

מאת: amirdadon90עיצוב אתרים16/08/162632 צפיות
"לא מחליפים סוס מנצח" אומר המשפט, אך משפט קצת מוכר יותר מדבר על כך שתמונה שווה אלף מילים. חברו את שני המשפטים הללו יחד, וקבלו את התובנה כי עם גיבוי של סטודיו מקצועי לעיצוב גראפי, יש ברשותכם את הכלי החזק ביותר - המפגש של המילים, המסר שלכם, עם כוחה של תמונה.

מאת: Gwebsiteעיצוב אתרים21/12/153125 צפיות
הקמת אתר אינטרנט לעסק עלול להיות מבלבל חיפוש אחר מעצבי אתרים במיוחד בשנת 2015 עם התחרות בעולם הפרסום לעסקים באינטרנט. הבחירה קשה בין כל האפשרויות שיש לעסק חדשלפרסום באינטרנט ולרוב הכל קצת לא ברור במאמר זה אשתדל לסקר כמה שיותר על האפשריות לפרסום עסקים באינטרנט.

מאת: Gwebsiteעיצוב אתרים21/12/152780 צפיות
קידום אתרים בגוגל והקשר לעיצוב אתרים אז מה הקשר בין קידום אורגני בגוגל לעיצוב אתרים? יש קשר הדוק! עיצוב אתרים על ידי חברות עיצוב אתרים אשר אינן מתחשבות קידום אתרים בגוגל מחוסר ידע כמובן! ואופן קוד האתר אינו מותאם לדרישותיו של מנוע החיפוש גוגל.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica