הסודות מאחורי המדפים – האם הטרנד החדש יכבוש את ישראל ?
יובל לובנשטיין
מדובר בטרנד, אשר החל לתפוס תאוצה, בעיקר בקרב האלפיון העליון בחו"ל, אולם לאחרונה גם בישראל.
מדובר על הטרנד האנטי מותגי, בעיקר בתחום מוצרי הצריכה הרגילים כמו הלבשה, הנעלה, שעונים.
טרנד זה לא יכול להגיע לתחום המכוניות אולם הוא בהחלט מראה על איזו מגמה. האם מגמה זו תכבוש גם את הציבור הישראלי ?
המותגים אשר החלו להתפתח רק במאה וחמישים השנים האחרונות, כבשו את עולם האופנה ונמצאים בכול חנות, קניון ובכול שוק קניות בכול מקום בעולם.
כולנו רואים את התופעה, בעיקר בשווקי הקניות במזרח, תאילנד ובעצם איפה לא ?
כול העולם נהפך לשוק אחד גדול של מוצרי נייק, אדידס, טימברלנד, טומי ונאוטיקה ולא משנה היכן תסתובב, אם זה באנטליה, בלונדון או בהונג קונג.
האם עודף המיתוג אינו מוגזם ?
האם נוח גם לכם להסתובב עם חולצת ראלף לורן, כאשר מבעד לכול פינה קופץ לו סוס אחר ? האם נוח לכם לראות את הסוסים מדלגים, כאשר הרוכבים נראים טוב מכם ?
הישראלים אוהבים טרנדים "ולהיות מיוחדים", אתמול היה זה ראלף לורן, עכשיו זה נאוטיקה, מעניין מה יהיה ה מחר ? האם ללא מותג ?
ללא סוס ? ללא מפרש ? ללא לוגו ?
שאלה טובה, כנראה זה תלוי בבגרות ובבשלות של השוק וכן בכמות הנובוריצ'ים הקיימים בו ?
באמריקה נהוג היה לומר לפני עשרות שנים, שכמה שיש לך יותר חורים בגי'נס, סימן שאתה יותר עשיר, אולם היום החורים מגיעים כבר מוכנים מהמפעל, אז כנראה שהטרנד הוא בגדים טובים, או נכון לומר סופר איכותיים, אך בלי תנין, אות או כתר.
נראה שמה שיבלום במידת מה את תופעת הבריחה מהמותגים, זה דווקא מהפכת האינטרנט וההזמנות הישירות מהאתרים, שהרי האדם המזמין באופן ישיר מחפש איזה זיז או חברה מוכרת וידועה על מנת להיאחז בו.
זה מה אתם אומרים ? האם לאירוע הנוצץ הבא תבואו עם מותג מוכר, שסביר להניח שיהיה על גופם של עוד עשרות, או מאתם מעדיפים בגד איכותי ללא לוגו וזיהוי, דבר שיכול להפוך אתכם ליותר מיוחדים ?