חפש מאמרים:
שלום אורח
22.11.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

אסטרטגיה ברשתות חברתיות - חלק חשוב עבור כל קמפיין

מאת: דני ענברפרסום באינטרנט22/05/20111098 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

האם אתם יכולים לדמיין את עולמכם לפני תקופת התקשורת באמצעות המדיה החברתית ?
הרחבת מעגל הקשרים החברתיים, היכולת שלכם לבטא את עצמכם בכל עת באפיק נוסף באופן שמתקשר עם רבים בו זמנית, השפה המקוצרת שיצר האינטרנט ועוד שינויים רבים שנכנסו לחייכם.

מאת: דני ענבר, קמפיין פרסום באינטרנט, קד"ם באינטרנט

למדיה החברתית השלכות מרובות, לא רק על החיים האישיים, אלא גם על עולם הפרסום, השיווק והיח"צ. תרומתה לו, כמו גם לחייכם, חיובית לרוב – היא מאפשרת להגיע לתובנות אודות הצרכן, מסייעת בפיתוחו של המוצר או השירות, מביאה משב רוח רענן בכל הנוגע למקוריות וחדשנות שיווקית, ואף משפיעה ישירות על מוניטין החברה.

קד"מ ופעילות ברשת החברתית הולכים "יד ביד"
, (אסטרטגיה ברשתות חברתיות)

בתחום הקד"מ – מהלכים שיווקיים, המתמקדים בשיווק חווייתי בעולם הפיסי, אשר אינם מרחיבים את פעילות השטח למרחב הדיגיטלי, על בסיס הרשת החברתית, מפספסים תועלת יקרת ערך.
הפלטפורמה זמינה וכמעט חינמית (למעט פיתוח אפליקציה ייעודיות לקמפיין), המסר מבקש להתפשט, והקהל צמא למעורבות.

למרות זאת, אנו עדים לקמפיינים רבים, קטנים כגדולים, שעוצרים ברגע שפעילות השטח מסתיימת ולא מותירים את הערוץ שימשיך לעבוד גם אחרי שאנשי ההפקה יקפלו את התפאורה ויישאבו בחזרה ל'חמ"ל'.
אני מנסה להבין למה זה עדיין קורה? איך זה שחברות הקד"מ מתעקשות להמשיך ולהלך בכבדות על פני העולם הפיסי הטוב, הישן והמוכר?
תקציבים מוגבלים? לא בטוח…חוסר נסיון ומחסור בידע? מתחמם… מתחמם… הפחד משינוי? ר ו ת ח! !

כדי לחדד את הנקודה אני רוצה להביא כדוגמה, פנייה של לקוח שביקש לעשות פעילות קד"מ סטנדרטית: ארבע צלמות 'פריימי' שיצלמו בשני ימי שישי כלבים ובעליהם ברחובות תל אביב. המטרה היתה להגיע בסה"כ ל- 1,200 אינטראקציות.

צלמת 'פריימי' בשטח הפעילות


הצענו לאותו לקוח לשדרג את הפעילות ולהוסיף משהו קטן, שיכול לייצר ערך גדול לאותה הפעילות – לייצר תחרות ושיח סביב אותן התמונות שיצולמו בשטח. איפה? בפייסבוק כמובן, תחת טאב ייעודי שנטמיע בדף המותג. איך? על כל תמונה פיסית הודפס קוד שאיפשר למצולם להזין אותו באפליקציה תחת אותו הטאב, לשתף, ובכך להזמין את חבריו לתת לו 'לייק' על התמונה. התמונה המלוייקקת ביותר זיכתה את בעליה במתנה – אוכל פרימיום לכלב, לשנה.שווה!

התוצאה היתה צפויה: על בסיס 1,000 אינטראקציות בשטח, נוספו לדף המותג כ- 5,000 לייקים וחשיפה לעשרות אלפי דפים נוספים, עם שיח ער סביב התחרות ב'וול' של דף המותג.
נכון שזה לא אומר שעכשיו אפשר לנוח רגל על רגל ולרכב על אדי הבאזז. כשיש לך 5,000 אורחים חדשים צריך גם לדעת איך להאכיל אותם… אבל הדוגמה באה להעביר את המסר, שפעילות שטח חוויתית, שאינה גולשת באופן טבעי למרחב הדיגיטלי, כאילו מתעקשת לבודד עצמה ולהגביל את המסר לסביבה הפיסית בה היא מתקיימת. זה הרי אבסורד, שכן מטרת השיווק החוויתי הינה הפוכה לגמרי. אז למה ככה?


יתרונותיה המדיה החברתית וכיצד ניתן להיעזר בהם, לצרכי פרסום, שיווק ויח"צ  ?

1. העצמת מסרי הקמפיין והמותג

גולשים עוקבים אחר עמודי מותגים למיניהם ב-Facebook, מגיבים לפוסטים, "מלייקקים", כותבים את דעתם, מוסיפים, מעירים, מבקרים ולוקחים חלק פעיל בשיח שנוצר סביב המוצר או שירותיו.

מאחר ובסיסם של קמפיינים שיווקיים בכלל, הוא התנהגות צרכנית, הפעילות של הגולשים במדיה החברתית, מסייעת באישושה. בנוסף, היא הופכת את המסרים הנלווים למוצר, מפאסיביים לאקטיביים, המהדהדים בראשו של הצרכן הפוטנציאלי.

לכן, יצירת כמות מאסיבית של מאגר גולשים, העוקבים, או לפחות חברים בעמוד המותג ב-Facebook, מהווה נקודת פתיחה מצוינת עבור משווקי המוצר, בכדי ללמוד יותר על הצרכן.

2. הבנה טובה יותר של צרכי הקהל

מדיה חברתית בבסיסה סובבת סביב שיח ושיח כידוע, דורש הקשבה, ולא רק דיבור. המדיה החברתית, מאפשרת למותגים לראשונה, "להקשיב" יותר, מה שמסייע בהבנת צרכיו של הלקוח.

השיח סביב המותג ברשת, מסייע להגיע לתובנות חדשות אודות הלקוח, לשנות את פיתוחו בהתאם, לשפר את שירות הלקוחות ועוד.

3. תקשורת ישירה עם קהל היעד

בעוד מערכת יחסי הציבור, הפרסום והשיווק שפעלה בשיטה הישנה, כיוונה לקהל יעד מסוים, בעיקר בעזרתם של גורמים מתווכים כמו מודעת עיתון למשל, כיום, יכולות חברות לשלוט בעצמן על מערך המסרים אודות מוצריהן ושירותיהן באמצעות המדיה החברתית.

תקשורת בלתי-אמצעית זו, ללא כל תיווך, היא אחד מהאספקטים החשובים ביותר שיש למדיה החברתית להציע, מאחר והיא מאפשרת העברת מסרים מיידית, ואף קבלת פידבק מהיר על כך.

4. מדידת יעילותו של קמפיין בזמן אמת

אין לצפות לתוצאות של בין-לילה, שתניב פעילות ברשתות חברתיות. הדבר לוקח זמן.

יחד עם זאת, חשוב לנצל את יתרונות מאפייניה של תקשורת במדיה חברתית, לקבלת פידבק בזמן אמת. בעבר, ניתן היה לגלות את כישלונו או הצלחתו של קמפיין, רק בסופו. כיום, ניתן למזער נזקים ולערוך שיפורי מקצה בקמפיין, בהתאם לפידבקים המתקבלים במדיה החברתית אודות הקמפיין.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

מנכ"ל FrameME
FrameME היא חברת ניו-מדיה, צעירה וחדשנית, אשר מציעה שירותי photoMarketing (שיווק על בסיס תמונה) כפלטפורמה פרסומית להעברת מסרים שיווקיים הן בעולם הפיסי והן בעולם הדיגיטאלי. לפרטים נוספים:

http://www.frameme.co.il/

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת דני ענבר

מאת: דני ענברשיווק באינטרנט30/10/111058 צפיות
זה תמיד מצחיק אותנו לראות חברות מסחריות, דוגמניות ואפילו פוליטיקאים, עושים עיבוד תמונה בפוטו-שופ, כדי לעוות (או יותר נכון לשפר…) את המציאות. לעיתים, גם עין לא מזויינת ולא מקצועית, יכולה לעלות על הבלוף. אבל מסתבר שהיום עם התפתחות הטכנולוגיה, טשטוש המציאות עם עבודת פוטושופ רעה עלולה להפוך בקרוב לנחלת העבר. דוגמא מרתקת שתמחיש לכם מה טכנולוגיית עיבוד תמונה משופרת יכולה לעשות

מאת: דני ענברטכנולוגיות חדשות14/10/111391 צפיות
בשבוע החולף ולאחר מאבק ממושך במחלת הסרטן ממנה סבל הלך לעולמו סטיב ג'ובס, מייסדה של ענקית הטכנולוגיה אפל ומנהלה המיתולוגי שהפך לאחד מאנשי החזון הבולטים ביותר של דורנו. דרכו הארוכה לצמרת לא הייתה רצופה אך ורק בהצלחות מסחריות ואישיות, כי אם גם בקשיים וכשלונות.

מאת: דני ענברטלפונים סלולריים29/09/111467 צפיות
כיצד נראו מגדלי התאומים בניו-יורק מהמקום בו כל תושב העיר עומד ברגע זה? אפליקציית מציאות מועשרת חדשה, מציגה סילואט של המגדלים בנוף העיר, דרך מצלמת ה-iPhone של המשתמש ומאפשרת צילום של תמונת ההדמיה.

מאת: דני ענברפרסום באינטרנט18/09/111166 צפיות
לאחרונה סקרנו בבלוג שלנו את טכנולוגיית זיהוי הפנים. המאמר הבא מבשר על הפרסום העתידי שעושה שימוש בטכנולוגיה זו, ובכך לוקח עוד צעד קדימה את הפרסום הפיסי-טלי (phygital advertising)

מאת: דני ענברטכנולוגיות חדשות30/08/111462 צפיות
כפי שהראינו לא מעט לאחרונה, טכנולוגיית זיהוי הפנים משתדרגת מבקצב מסחרר ועימה גם השימושים בה. הפעם הבאנו לפניכם שימוש שהמילה היחידה לתאר אותו היא: נפלא!

מאת: דני ענברגאדג'טים12/07/111309 צפיות
אם נעבור במרכז תל אביב ונשאל 10 אנשים לכמה מהם יש קעקוע, סביר להניח שלפחות חמישה מהם יענו תשובה חיובית. מתוך אותם חמישה, לכמה לדעתכם יש קעקוע שגם יודע לזוז?

מאת: דני ענברטכנולוגיות חדשות23/06/111309 צפיות
כבר כתבו על כך בספרים ועשו על כך סרטים, אבל כמו תמיד, המציאות עולה על כל דמיון. הפנטזיה על שילוב בין הווירטואלי לממשי כבר כאן.

מאמרים נוספים בנושא פרסום באינטרנט

מאת: nirפרסום באינטרנט01/11/213832 צפיות
אין נוסחא קבועה עבור ניהול מוניטין ומעולם לא היתה. כל עסק פועל בסביבה עיסקית אחרת מתחרה באתרים שונים ומנסה להשיג מטרות עיסקיות שונות. ועדיין הגישה הבסיסית שמלווה את תחום ניהול המוניטין מספר שנים לא השתנתה בהרבה. מה כן השתנה – היחס של גוגל לפופלאריות.

מאת: משה סויסהפרסום באינטרנט04/12/202338 צפיות
יש ברשותכם עסק פעיל או חדש והינכם מעוניינים לפרסם אותו למכירה באינטרנט, מה עליכם לעשות על מנת למכור את העסק במהירות.

מאת: אמורפרסום באינטרנט01/07/172893 צפיות
פלטפורמת הרשת החברתית מאפשרת לעסקים ולחברות להגיע לקהל יעד רחב, והאפשרויות החינמיות של שיווק דרך פייסבוק מלהיבות ואפקטיביות כשלעצמן. יחד עם זאת, אם אתה בעל עסק המעוניין בקמפיין שיווקי שיקפיץ את העסק שלך לרמות פעילות וחשיפה חדשות במהירות

מאת: אמורפרסום באינטרנט28/06/172823 צפיות
מה היתרונות של שיווק בפייסבוק, ומדוע כדאי גם לעסק שלך להיכנס לרשת החברתית הגדולה ביותר? עבור אלו שעדיין לא קפצו על עגלת הפרסום של הרשתות החברתיות, הנה מדריך קצר בנושא פרסום בפייסבוק באדיבות טרגט, חברה לשיווק באינטרנט.

מאת: שרון צרפתיפרסום באינטרנט30/11/162415 צפיות
איך בדיוק יודעים למקד את הפניות של הלקוחות שהתבצעו מאותם אפיקים מסוימים בלבד ולנטר את הפעילות לפרסום שחוסך משאבים פיננסיים לבית העסק? ניתן למקד את הפניות בעזרת מספרים וירטואליים פשוטים לביצוע, בין היתר. קראו הלאה ותגלו מידע חשוב לפרסום ממוקד.

מאת: רועי כץפרסום באינטרנט08/09/162944 צפיות
חברת בניית אתרים יוצרת עבורך, בעל עסק קטן או גדול, בין אם אתה נגר, מטפל, אמן או חנות, וזקוק לכל הסיוע שתוכל לקבל. הקמת אתר אינטרנט בחינם מאפשרת לך לבנות את אתר האינטרנט שלך כך שלקוחותיך יוכלו למצוא אותך.

מאת: רועי כץפרסום באינטרנט15/08/162859 צפיות
חושב על יצירת אתר אינטרנט בחינם? צור קשר עם חברת בניית אתרים. אתר בחינם מאפשר לך להשיק בלוג, לקבל לידים באמצעות דואר אלקטרוני, ולקבל דומיין אישי.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica