חפש מאמרים:
שלום אורח
22.11.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

רב – תרבותיות ככלי במתן השרות

מאת: לנה מגידשימור לקוחות25/01/20092124 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

כלי הרב תרבותיות במתן השירות עוסק במפגש שבין תרבות הלקוח לבין תרבות השרות הניתן ללקוח בתהליך המכירה של מוצר או השירות. למעשה במתן השירות נפגשות שתי תרבותיות בעלות מאפיינים ייחודיים  לכל אחת מהן היוצרות יחד תרבות משותפת בין הלקוח לבין הארגון. התרבות החדשה הזו גם היא תכלול מאפיינים ייחודיים המתארים את המפגש הרצוי לשני הצדדים ואת מערכת יחסי הגומלין בין השניים לטווח הארוך.

במפגש בין הלקוח לבין נותן השרות מתקיימות מספר מגמות אשר תורמות יחד ליצירת התרבות המשותפת. כלומר, על תרבות זו ליצור מערכת ציפיות התואמת את שני הצדדים, לפתח ערוצי תקשורת הנוחים לשני הצדדים, לגבש ריטואלים תרבותיים הבנויים מתבניות חשיבה ומפעולות יומיומיות וכן לחזק תרבות זו בערכים המשותפים המייצרים אימון, הזדהות ומחויבות הדדית.

המפגש בין הלקוח לבין נותן השרות מייצר תרבות משותפת אשר נבנית על הציפיות שבין הלקוח לבין השירות הניתן. בשעה שהלקוח רוכש תועלות הוא רוכש תועלות המוצר ותועלות השרות הניתן מרגע רכישת המוצר עד סיום השימוש בו. לדוגמא, לקוח שמעוניין לרכוש מכשיר טלפון שמספק תועלת המשקל וקלות ההפעלה הוא מצפה לקבל שירות שמספק מהירות במתן השירות ויחס אישי. כלומר, בעסקת הטלפון הלקוח מצפה לקבל מכשיר קל להפעלה במשקל מינימאלי, מהירות הרכישה ויחס אישי ולצורך כך יערך גם סקר שוק עד שיגיע למוקד שיכול לספק את ארבע התועלות.  

יחד עם זאת התקשרות הלקוח עם נותן השרות תעמוד למבחן בשעה שהלקוח יספק מענה על ציפיותיו של נותן השירות. באותה עסקת הטלפון נותן השירות יכול לצפות שהלקוח יעמוד בתשלומים במועד ויפנה אל נותן השירות לקוחות נוספים. כלומר, בתהליך ההתקשרות בין הלקוח לבין נותן השירות מתקיימות הציפיות שיש מקום לתאמם לפני ההתקשרות או במהלכה ובכך להבטיח את הצלחת העסקה המעוגנת בתרבות המשותפת ללקוח ולנותן השרות.

התרבות המשותפת ללקוח ולנותן השירות בעלת מאפיינים ייחודיים לאותה התרבות ויכולה לכלול עסקה אחת או מספר עסקאות. בתרבות המשותפת לקוח מרוצה יחזור לנותן השרות והאחרון מצדו יציע מוצרים ושירותים נוספים. כך התרבות המשותפת תספק תועלות נוספות לשני הצדדים או תמשיך להתקיים על - פי אותם התועלות סביב מוצרים או שירותים נוספים. התרבות המשותפת תקיים חילופי משאבים על בסיס נתינה וקבלה הדדית בה כל אחד מהצדדים אחראי לקיום הקשר, יציבותו והמשכיותו.

יחד עם זאת יש לזכור שלא די בהיווצרות התרבות המשותפת. הרי שהיא דורשת שימור וטיפוח מתמשך כל עוד השניים מעוניינים לחלוק בתרבות זו. יתרה מכך תרבות זו דורשת ניהול אקטיבי של השירות באמצעות ערוצי תקשורת המקובלים על שני הצדדים והריטואלים המאפיינים תרבות זו. בניהול זה על נותן השירות לשמר את הקשר עם הלקוח על פי הנורמות התרבותיות העוקבות אחר תועלות שהובטחו ללקוח מצד אחד ועל אלה שהלקוח הבטיח לנותן השירות בביצוע העסקה.

על נותן השירות לדעת שאם הלקוח מצפה ליחס אישי כדאי לו לדעת כיצד הלקוח מצפה לקבל את היחס האישי וכיצד נותן השירות יכול לספק את היחס בערוצים הקיימים. עליו להבין היטב האם היחס האישי שמצפה הלקוח לקבל, הוא מצפה לקבל אותו ממנו או שלמעשה הציפייה שלו לקבל יחס אישי מכלל הנציגים מאותו הארגון, עליו להבין את רמת ההבטחה שנתן בעת ביצוע העסקה והאם הוא באמת יכול להיות אחראי שנציג שירות אחר ייתן את אותו היחס כפי שהלקוח מצפה.

מאידך, בניהול התרבות המשותפת על נותן השירות לעקוב על הבטחותיו של הלקוח בעת ביצוע העסקה. כלומר, אם בביצוע העסקה הלקוח הבטיח לעמוד בתשלומים עבור המוצר והשירות כיצד הלקוח יוכל לעשות זאת, האם הלקוח יכול להיות אחראי שרמת הכנסותיו תהיה אותה רמה בשעה שהשרות הנרכש נמשך תקופה ממושכת. על נותן השירות לדעת מה קורה כאשר הלקוח לא יוכל לעמוד בנטל התשלום ומה אפשרויותיו להגמיש את הדרישות כלפי הלקוח ובכך לשמר אותו תקופה ממשוכת. כלומר על נותן השירות לנהל את התרבות המשותפת בהתייחסות לכלל הערכים שנקבעו בעת ביצוע העסקה.  

בשעה שכל תרבות מבטיחה סל ערכים המשותפים לאותה התרבות, כלל הערכים ניתנים לפרשנות אישית בדיוק כמו התועלות שהמוצר או השירות מבטיח. לכן יש מקום לטפח את התועלות המובטחות, לפרקן לגורמים ולמרכיבים, להבין את כל המכלול המובטח בתועלת זו או אחרת ולהביאה לגיבוש ריטואלים התואמים את התרבות המשותפת שנוצרה עם ביצוע העסקה.

לדוגמא, אם בשעת ביצוע העסקה ללקוח הובטחה מהירות במתן השירות, ריטואל מתן השירות כולל פעולות נתינת השירות ואת אופן ביצועו. בפעולות נתינת השירות ניתן למנות שיחה עם הלקוח, המתנת הלקוח ליד דלפק השירות או המתנתו בתור המוביל אליו. אך באשר לאופן ביצוע הפעולה, שהתועלת שנמכרה היא מהירות, עלולות לעלות מספר שאלות הבוחנות את היחס של המהירות לכל אחת מהפעולות הקיימות בריטואל מתן השירות והאם התועלת עומדת בציפייה שנותן השירות הבטיח.

כלומר, על ידי פירוק התועלות לריטואלים קבועים על מרכיביהם, נותן השירות יכול להבין את רמת ההבטחה שלו ללקוח ולהעלות את רמת בטחונו בתועלת המוצעת. בכך הוא יחזק את רמת העמידה שלו בתרבות המשותפת שנוצרה בינו לבין הלקוח בעת ביצוע העסקה וכן להמשיך את העסקה תקופה ממשוכת. הרי שבסופו של דבר הישארותו של הלקוח אצל אותו נותן השירות תקופה ממושכת יוצרת הזדהות עם המוצר והשירות וכן מחויבות הדדית לתרבות המשותפת שנוצרה.  

מכאן נראה שהרב - תרבותיות מספקת לשירות הלקוח כלי העוסק במפגש שבין תרבות הלקוח לבין תרבות השרות. במתן השירות נפגשות שתי תרבותיות בעלות מאפיינים ייחודיים היוצרות יחד תרבות משותפת ללקוח ולנותן השרות. הרב - תרבותיות מייצרת תרבות בה מתקיימים יחד ציפיות הצדדים ממתן השרות, מערכת יחסי הגומלין, ריטואלים תרבותיים ועוד. כך הרב - תרבותיות קובעת תרבות משותפת המנוהלת באופן אקטיבי על ידי נותן השירות ובה השניים יחד חולקים באחריות היוצרת הזדהות ומחויבות לשרות.

 

לנה מגיד, מומחית לרב - תרבותיות, מנחת קבוצות, מאמנת אישית וארגונית, מרצה מוכרת במשרד החינוך.

050-8837592

Lena.magid@gmail.com

 

 

 

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

לנה מגיד,

מנכ"ל עד"ה, מרכז אימון והדרכה.

מומחית לרב - תרבותיות, מנחה קבוצות, מאמנת אישית וארגונית. 

050-8837592

lena.magid@gmail.com

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת לנה מגיד

מאת: לנה מגידחברה ומדינה - כללי12/12/092015 צפיות
מדינת ישראל מייצרת פרדוכס רב - תרבותיות חדש בכך שמטפחת ומעצימה קבוצות עולים ומיעוט אך החברה הישראלית חסומה עדיין מפתיחות לנהוג בדרכי הרב – תרבותיות בנקודות הממשק הקריטיות, עדיין מתקשה לקיים דיאלוג ערכי רב – תרבותי, עדיין מפחדת להשריש נורמות חשיבה והתנהגות לביסוסה של ישראל כחברה רב - תרבותית.

מאת: לנה מגידניהול21/10/091804 צפיות
השינוי המרכזי שעוברים ארגונים רבים במאה 21 הוא השילוב בין הטכנולוגיות המתקדמות ביותר לבין תפקידו של ההון האנושי בארגון. בכדי ליצור יחסים חדשים דרושות מיומנויות ניהול המייחדות ערך לאדם המצוי במערכת חברתית או ארגונית כלשהי, כלים לעיצוב רשת הערך וכלים לניהול הרשת באמצעות תרבות ניהול המכירה בשונות וייחודיות ומביאה לשיתוף פעולה שתוצאתו הסופית נמדדת ביחסי win – win. כלומר, מערכת יחסים בה שני הצדדיים מקיימים קשר יציב ומתמשך המבוסס על רווח הדדי. כך הרב – תרבותיות מספקת כלים לבניית רשת ערך המבוססת על המשאבים הקיימים בה שכוללים את ערך האדם, מרחב הפעילות ומערכת יחסי הגומלין בין ערך האדם לבין מרחב הפעילות.

מאת: לנה מגידאימון עסקי22/08/091679 צפיות
הרב – תרבותיות מזמנת מפגש בין תרבויות השונות זו מזו ומייצרת תרבות משותפת חדשה המאפשרת שיתוף פעולה, העשרה הדדית, צמיחה, התפתחות, חדשנות ושמירה על הייחודיות. השוני הוא בהגדרה שנוצרת כתוצאה מהגדרת התרבות. בשעה שהתרבות המוגדרת מאפשרת גמישות היא מאפשרת בניית אסטרטגיה חדשנית בגיוס הלקוח הכוללת קליטת הלקוח, פיתוח שירותים ומוצרים, שיתופי פעולה, ועוד.

מאת: לנה מגידשואה ותקומה22/08/092622 צפיות
חינוך יהודי בברית המועצות מעלה שאלות ותהיות רבות באשר לאופיו וטבעו. שנות השלטון הקומוניסטי החרימו כל זיקה דתית ולאומית ולא רק היהודית. למרות זאת החיים תחת השלטון הקומוניסטי הטביעו חותם עמוק על המשך הקיום היהודי תחת השלטון ובהתאם לכך קבעו קוי אופי ייחודיים ליהדות זו עד עצם היום הזה.

מאת: לנה מגידניהול22/08/091641 צפיות
בעקבות השינוי המהותי שעוברים הארגונים במאה 21, במהלכו תפקידיו של ההון האנושי הופך להיות יותר ויותר אקטיבי, הרב - תרבותיות מספקת כלי רשת ערך בניהול המסדירה יחסי הגומלין בתוך צוות העובדים ומחוצה לו ומאפשרת לקבוע יעדים ומדדים חדשים לניהול הצוות.

מאת: לנה מגידאימון לקריירה28/06/091985 צפיות
החיים בעולם המודרני דורשים כישורים המקנים כלים לפיתוח מודעות עצמית ולטיפוח מיומנויות ניהול עצמי המניבות תוצאות במציאות החיים. בפרספקטיבה זו המודעות העצמית מספקת מענים לצרכים האישיים והניהול העצמי מספק כלים להגדרת המציאות באמצעות תוצאות. בשעה שהתוצאות מושגות והמציאות מוגדרת, ניתן לבחון מחדש מכלול הצרכים ובהתאם לכך לקבוע יעדים חדשים שיספקו תוצאות חדשות.

מאת: לנה מגידעבודה וקריירה - כללי25/03/091756 צפיות
בראייה הרב – תרבותית טיפוח התרבות האישית על מכלול משאביה מביא להכרה בייחודיות המבדלת מהאחרים אך בו בזמן מטילה אחריות להשתתפות החברתית במגוון תחומי החיים. תהליך ההכרה בתרבות האישית הנו תהליך של טיפוח מודעות עצמית תוך שינוי פרדיגמות המיוחסות לתרבות האישית וכן פרדיגמות המיוחסות לתרבות הסובבת. יתרה מכך בתהליך זה נוצר דיאלוג בונה מכנה משותף על בסיס תקשורת רציפה המשפיעה על רמת השתתפות חברתית בכל רגע נתון.

מאמרים נוספים בנושא שימור לקוחות

מאת: ישראל רף שימור לקוחות09/07/231975 צפיות
מתנות לראש השנה – זמן מצוין לעקוף את המתחרים שלכם חגים וימים מיוחדים הם זמנים ששווה לנצל מבחינה עסקית. חלוקת מתנות לחגים כדי להעניק לעסק שלכם ערך מוסף. אחד החגים המרגשים והמתאימים ביותר הוא ראש השנה. חג זה פותח את השנה תוכלו לשמח את הלקוחות והעובדים שלכם עם מגוון עציצים ממותגים לראש השנה ולהדק את הקשר האישי והעסקי איתם. נשמח לעזור ישראל רף 052-2978583 למה כדאי לכם לחלק ללקוחות מתנות ממותגות?

מאת: ישראל רף שימור לקוחות06/05/21953 צפיות
בשנים האחרונות נערכים כנסים ואירועים עסקיים רבים במגוון תחומים שמטרתם, לייצר קשרים עסקיים ולהציג את ההתחדשות בכל תחום מהם מוצרי הפרסום שייתנו לכם את תוצאה עסקית הטובה ביותר עציצים ממותגים עם מסר אישי נשמח לעזור ישראל רף 052-2978583

מאת: מיכל דגן ברעםשימור לקוחות02/05/21949 צפיות
שירות כתוב - גם אם לא רציתם, נמנעתם, התחמקתם, היום, כבר אין ברירה!

מאת: אבי דוידישימור לקוחות11/10/201245 צפיות
מידע שימושי על חלוקת פליירים לעסקים שעושים זאת לראשונה בתקופת הקורונה

מאת: מיכל דגן ברעםשימור לקוחות06/04/20994 צפיות
המודעות לצורך בעבודת שימור לקוחות איכותית, לצד עבודת המכירות והשירות, וכחלק מאסטרטגית השיווק, כבר אינה בחיתוליה. ההשלכות השונות, כתוצאה מעבודה לא מדויקת, המשפיעות על שורת הרווח, ברורות. שימור לקוחות איכותי חוצה את שלושת מעגלי שימור הלקוחות:

מאת: רונית אלפסישימור לקוחות11/11/191539 צפיות
מועדון לקוחות הוא כלי עסקי ושיווקי מאוד חזק ומשתלם, לכן חשוב מאוד לנהל אותו נכון. לקוח שיצא מהמועדון אולי לא יחזור אליו, ולכן חשוב ללמוד איך לנהל את מועדון הלקוחות של העסק שלכם כך שיתווספו אליו לקוחות כל הזמן ולא ייגרעו ממנו, כי ניהול נכון של מועדוני לקוחות משמעותו הגדלת הרווחים של העסק שלכם.

מאת: ישראל רף שימור לקוחות09/07/191711 צפיות
מתנות לחגים, ובעיקר כאשר מדובר על מתנות ממותגות לראש השנה, הופכות את המותג שלכם לא רק לזכיר אלא גם לאהוד ולאהוב, ומחברות אותו לערכים של צמיחה, טיפוח, שגשוג, נאמנות ומסירות. אנו מציעים לכם עשרות עציצים ממותגים, אשר יוכלו להעביר את ערכי המותג שלכם הלאה, ולהעניק חוויה בלתי נשכחת ללקוחות, לספקים ולעובדים שלכם.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica