חפש מאמרים:
שלום אורח
25.11.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

רב - תרבותיות לגיוס לקוחות חדשים

מאת: לנה מגידאימון עסקי22/08/20091680 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

הרב – תרבותיות מזמנת מפגש בין תרבויות השונות זו מזו ומייצרת תרבות משותפת חדשה המאפשרת שיתוף פעולה, העשרה הדדית, צמיחה, התפתחות, חדשנות ושמירה על הייחודיות. השוני הוא בהגדרה שנוצרת כתוצאה מהגדרת התרבות. בשעה שהתרבות המוגדרת מאפשרת גמישות היא מאפשרת בניית אסטרטגיה חדשנית בגיוס הלקוח הכוללת קליטת הלקוח, פיתוח שירותים ומוצרים, שיתופי פעולה, ועוד.  

במהלך הקריירה המקצועית שלי פגשתי ארגונים המעוניינים לשלב קהל יעד דובר רוסית. ארגונים רבים עסקו בשאלה ופרסו בנדיבות את שירותיהם ומוצריהם הייחודיים לקהל היעד. בהיותי ישראלית דוברת רוסית, השאלה הטרידה גם אותי תקופה ארוכה. השאלה היא מסוג השאלות המלוות. כדי להבין את הפתרון החלטתי לנתח אירוע ולשתף אתכם בתוצאותיו. 

בניתוח רשמתי על נייר את האמירות ששמעתי במהלך הפגישות עם מגוון ארגונים. בצידו האחד של הדף רשמתי מה שמעתי על דוברי רוסית: "לרוסים יש את המשחק מה? היכן? מתי?. לנו יש שירותים משלנו והם יכולים לצרוך גם אותם, אז למה לא באים?"; "הרוסים לא משתפים פעולה, יש להם מיליון עמותות משלהם, שמה כייף להם, שם הם נהנים, לשם הם שייכים".

בצדו השני של הדף רשמתי את מה שמעתי מדוברי רוסית: "אנחנו לא כאלה, הם לא מבינים אותנו"; "השירותים שלהם ילדותיים והם עושים צחוק מעבודה"; "יש לנו משלנו למה שנלך אליהם?". נדהמתי מהעוצמה שהופיע מול עיניי בשעה ששמתי את שתי הרשימות על דף אחד. הרב – תרבותיות קפצה לי מול העיניים ואמרתי לעצמי: "רגע, הרי שאם אלה יפגשו עם אלה, יחד הם יכולים לעשות מספר דברים שמתאימים גם לאלה וגם לאלה מבלי לפגוע בייחודיות של כל אחד מהם".

כך חשבתי לי על "מה? היכן? מתי?". משחק מדהים בעיניי, חברה אינטליגנטים, נפגשים פעמיים בשבוע, למספר שעות, מדי חודש עורכים תחרויות ארציות, אחדים מהם משתתפים בתחרויות בין לאומיות. אז שאלתי את עצמי איפה החברה' יושבים? איפה הם עורכים תחרויות? מי מממן אותם? מסתבר שחלק מהאימונים הם עורכים בבתיהם, תחרויות מקיימים לעיתים בעולמות אירועים, במתנ"סים. על רוב הפעילות הזו מוציאים הון עתק מכיסם הפרטי ועדיין ממשיכים לשחק. "כייף להם" אמרתי לעצמי.

לנגד, ראיתי מול עיניי משרדים, בדרך כלל לצד המשרד יש חדר פעילות אחד או שניים, לפעמים גם יותר, לפעמים גם בגדלים שונים. "גם לאלה כייף" אמרתי. בהמשך חשבתי לעצמי, הרי כדי לשחק את המשחק החברה צריכים מקום והארגונים צריכים חשיפה. וואללה אמרתי, גאוני, יש חיבור ויש מפגש. הרי שאם החברה ישחקו במתחמו של אותו הארגון מספר שעות בשבוע וימשיכו ליהנות, בדרך גם ייחשפו לפעילות אחרת, יכול להיות שהם גם ימשיכו ליהנות מהמשחק, גם יתעניינו וישתתפו בפעילות הארגון ואולי גם כתוצאה מהמפגש הרב – תרבותי יצמחו שירותים חדשים. בסופו של דבר כולם ירוויחו. 

עכשיו רק נשארת השאלה מי יהיה הראשון שיהיה מוכן? מי יעשה את הצעד הראשון לקראת השני? תרבותו של מי גמישה יותר ויותר מאפשרת? כשחיפשתי תשובה הבנתי שהיא נמצאת באותן שתי רשימות ואני לא יודעת. תהיתי מספר דקות, הרי שבסופו של דבר ההחלטה לא שלי. כששאלתי את עצמי כיצד אני יכולה לעזור להם להיפגש, בחרתי לשתף אתכם במידע.

הרי שהרב – תרבותיות היא גם נתינה שנמצאת בכל מקום. הרב – תרבותיות מחברת בין הצרכים, הציפיות, האכזבות והשמחות של התרבות הארגונית לבין משאבים של הלקוחות הנהנים מפעילות הארגון ואלה העתידים ליהנות מהם. גיוס הלקוח הנו המפגש הרב – תרבותי היוצר תרבות אחת הבונה אסטרטגיה חדשנית לגיוס הלקוח המשלבת ייחודיות ושיתוף פעולה.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

לנה מגיד,

מנכ"ל עד"ה, מרכז אימון והדרכה.

מומחית לרב - תרבותיות, מנחה קבוצות, מאמנת אישית וארגונית. 

050-8837592

lena.magid@gmail.com

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת לנה מגיד

מאת: לנה מגידחברה ומדינה - כללי12/12/092016 צפיות
מדינת ישראל מייצרת פרדוכס רב - תרבותיות חדש בכך שמטפחת ומעצימה קבוצות עולים ומיעוט אך החברה הישראלית חסומה עדיין מפתיחות לנהוג בדרכי הרב – תרבותיות בנקודות הממשק הקריטיות, עדיין מתקשה לקיים דיאלוג ערכי רב – תרבותי, עדיין מפחדת להשריש נורמות חשיבה והתנהגות לביסוסה של ישראל כחברה רב - תרבותית.

מאת: לנה מגידניהול21/10/091806 צפיות
השינוי המרכזי שעוברים ארגונים רבים במאה 21 הוא השילוב בין הטכנולוגיות המתקדמות ביותר לבין תפקידו של ההון האנושי בארגון. בכדי ליצור יחסים חדשים דרושות מיומנויות ניהול המייחדות ערך לאדם המצוי במערכת חברתית או ארגונית כלשהי, כלים לעיצוב רשת הערך וכלים לניהול הרשת באמצעות תרבות ניהול המכירה בשונות וייחודיות ומביאה לשיתוף פעולה שתוצאתו הסופית נמדדת ביחסי win – win. כלומר, מערכת יחסים בה שני הצדדיים מקיימים קשר יציב ומתמשך המבוסס על רווח הדדי. כך הרב – תרבותיות מספקת כלים לבניית רשת ערך המבוססת על המשאבים הקיימים בה שכוללים את ערך האדם, מרחב הפעילות ומערכת יחסי הגומלין בין ערך האדם לבין מרחב הפעילות.

מאת: לנה מגידשואה ותקומה22/08/092623 צפיות
חינוך יהודי בברית המועצות מעלה שאלות ותהיות רבות באשר לאופיו וטבעו. שנות השלטון הקומוניסטי החרימו כל זיקה דתית ולאומית ולא רק היהודית. למרות זאת החיים תחת השלטון הקומוניסטי הטביעו חותם עמוק על המשך הקיום היהודי תחת השלטון ובהתאם לכך קבעו קוי אופי ייחודיים ליהדות זו עד עצם היום הזה.

מאת: לנה מגידניהול22/08/091645 צפיות
בעקבות השינוי המהותי שעוברים הארגונים במאה 21, במהלכו תפקידיו של ההון האנושי הופך להיות יותר ויותר אקטיבי, הרב - תרבותיות מספקת כלי רשת ערך בניהול המסדירה יחסי הגומלין בתוך צוות העובדים ומחוצה לו ומאפשרת לקבוע יעדים ומדדים חדשים לניהול הצוות.

מאת: לנה מגידאימון לקריירה28/06/091987 צפיות
החיים בעולם המודרני דורשים כישורים המקנים כלים לפיתוח מודעות עצמית ולטיפוח מיומנויות ניהול עצמי המניבות תוצאות במציאות החיים. בפרספקטיבה זו המודעות העצמית מספקת מענים לצרכים האישיים והניהול העצמי מספק כלים להגדרת המציאות באמצעות תוצאות. בשעה שהתוצאות מושגות והמציאות מוגדרת, ניתן לבחון מחדש מכלול הצרכים ובהתאם לכך לקבוע יעדים חדשים שיספקו תוצאות חדשות.

מאת: לנה מגידעבודה וקריירה - כללי25/03/091758 צפיות
בראייה הרב – תרבותית טיפוח התרבות האישית על מכלול משאביה מביא להכרה בייחודיות המבדלת מהאחרים אך בו בזמן מטילה אחריות להשתתפות החברתית במגוון תחומי החיים. תהליך ההכרה בתרבות האישית הנו תהליך של טיפוח מודעות עצמית תוך שינוי פרדיגמות המיוחסות לתרבות האישית וכן פרדיגמות המיוחסות לתרבות הסובבת. יתרה מכך בתהליך זה נוצר דיאלוג בונה מכנה משותף על בסיס תקשורת רציפה המשפיעה על רמת השתתפות חברתית בכל רגע נתון.

מאת: לנה מגידעסקים - כללי02/02/091900 צפיות
הרב - תרבותיות מזמנת מפגש בין תרבויות השונות זו מזו ומייצרת תרבות משותפת חדשה המאפשרת שיתוף פעולה, העשרה הדדית, צמיחה, התפתחות, חדשנות ושמירה על הייחודיות. השוני הוא בהגדרה שנוצרת כתוצאה מהגדרת התרבות. בשעה שהתרבות המוגדרת מאפשרת גמישות היא מאפשרת בניית אסטרטגיה חדשנית בגיוס הלקוח הכוללת קליטת הלקוח, פיתוח שירותים ומוצרים, שיתופי פעולה, ועוד.

מאמרים נוספים בנושא אימון עסקי

מאת: ניר שגבאימון עסקי24/11/193712 צפיות
ייעוץ אסטרטגי הוא חובה לכל בעל עסק או דורש עבודה. בצורה הזו ניתן להגיע לתוצאות מיטביות ולהשגת יעדים ביעילות.

מאת: ירון שוראימון עסקי14/08/173856 צפיות
מי שאחראי על התוצאות העסקיות שלנו זה אנחנו. יש לנו 100% אחריות על התוצאות שלנו.

מאת: ירון שוראימון עסקי07/08/173887 צפיות
ה-well-being שלנו כולל תזונה, שינה, פעילות גופנית, בריאות, יחסים ופנאי. הוא משפיע בצורה ניכרת על העבודה שלנו.

מאת: ירון שוראימון עסקי28/06/174246 צפיות
איך למקסם את ההצלחה שלכם במכירות בעזרת 2 כלים חשובים: הקשבה יוצאת דופן ובחירת הוויות.

מאת: ירון שוראימון עסקי11/12/162739 צפיות
גם אתם מרגישים פער בין המקצועיות שלכם לבין מה שאתם מרוויחים? כל הזמן חיים במתח שלא תצליחו? שלא תקודמו בעבודה? מפחדים להיכשל? לא מרגישים בטוחים בעצמכם? הגיע הזמן לשחרר את מה שמעכב אתכם. התחילו לצמוח.

מאת: מגניב אימון עסקי10/08/163159 צפיות
אם אתם מאלו שמחפשים ללמוד משהו בשביל להפוך אותו למקצוע יש לכם לא מעט אופציות. אתם יכולים ללמוד לתואר ראשון ויכולים לעשות קורס קצר, ומגוון הקורסים הינו עצום. קורס מכירות הוא אחד מאותם קורסים, קורס שבסופו יש מקצוע ביד ובעיקר לא מעט עבודה. קורס מכירות הוא קורס המשלב המון יידע ושיטות עבודה וגם לא מעט פסיכולוגיה של הלקוח. יש לא מעט מכללות שמאפשרות ללמוד קורס כזה ואתם צריכים בסופו של דבר ללכת אל זו שהבוגרים שלה הצליחו למצוא עבודה טובה ובעיקר מרוויחים טוב מהתחום.

מאת: אילה פינקוייסאימון עסקי20/04/162710 צפיות
חג האביב מביא עמו תחושות של התחדשות והתרעננות במישור האישי. במאמר הקודם הצגנו בפניכם מה קורה במוחנו במהלך תהליך היצירתיות ואת הרשתות המוחיות שמופעלות בעת עיסוק בפתרון בעיות יצירתי. במאמר זה, כפי שהבטחנו, נציג בפניכם מדריך פשוט, הכולל 6 הנחיות פשוטות להגברת יצירתיות ועידוד החדשנות בארגונכם

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica