טכנולוגית ה-Augmented Reality הפכה זה מכבר לגימיק שיווקי, בשל ההבנה כי השימוש בחידושיה יכול לתווך בינינו לבין העולם שמסביב, בצורה חווייתית וחדשה.
לפניכם שתי דוגמאות טריות ומעניינות, על השימוש ב-Augmented Reality.
מאת: דני ענבר, אטרקציות לאירועים עסקיים, קרוסליין, שיווק גרילה
להיות עם, להרגיש בלי
רשת האופנה הבינלאומית Topshop, בצעד ניסיוני וחדשני, התקינה בשבוע שעבר מצלמה מיוחדת בחנות הדגל שלה במוסקבה, המאפשרת ללקוחות לנסות את הבגדים באופן בלתי שגרתי – ללא מדידה.
המצלמה המיוחדת, המבוססת על טכנולוגית Augmented Reality ו-Microsoft Kinect, מזהה את הגוף האנושי, אותו ניתן לראות בעזרתה בתלת מימד. הלקוחה יכולה לבחור בבגד הרצוי ולראות בעזרת המצלמה המיוחדת, כיצד הוא מונח עליה, מבלי למדוד אותו ואפילו להצטלם למזכרת.
אולי זה מעט מביך עבור ה"מודדות", מאחר ומצלמה זו מוצבת במרכזה של החנות לעיני-כל, אבל זוהי בהחלט הצצה כיצד עשויה להיראות מדידת בגדים בעתיד הרחוק.
באמת סמארטפון : כשהמציאות התלת-מימדית המובנית מתערבבת עם המציאות
LG Optimus 3D, הסמארטפון החדש של חברת LG, יצא לחנויות הקיץ ויהיה הראשון בעולם, עם דפדפן של טכנולוגית ה-Augmented Reality ולמעשה, אף הראשון עם טכנולוגית צפייה ווידאו בתלת מימד.
ליצירת דפדפן זה, חברה LG, ל- Wikitude, שכבר חברה בעבר לשיתופי פעולה שיצרו דפדפנים עבור מכשירי Android ו- BlackBerry. הייחוד כאן הוא הראשוניות בכל הנוגע לתלת-מימד ולשימוש בטכנולוגית ה-Augmented Reality.
באמצעות מצלמת הסלולרי, יוכל המשתמש לסרוק את סביבתו ולקבל מידע (הכולל מאגר עצום בכל הנוגע לארכיטקטורה) אודות מקומות, עצמים ואובייקטים שונים. בנוסף, בעזרת מילות חיפוש, ניתן יהיה למצוא את הקשריהם במרחב וכמובן למצוא מקומות סמוכים ועוד.
הציפיות ממכשיר זה הינן רבות ויהיה מעניין לראות כיצד הוא יענה עליהן, ואף יחולל שינוי מרענן נוסף בעולם הסמארטפונים.