הסודות מאחורי המדפים – יום הולדת ,אבל האם זה הגיוני לתת 63% הנחה ?
יובל לובנשטיין
עם ישראל אוהב הנחות וכנראה כול אחד מקבל מה שמגיע לו.
האם 63% הנחה זה רציני ? האם זה אמין ? זה בסדר שלמדינה יש יום הולדת, אבל בקצב הזה האם עוד 27 שנה נקבל מוצרים ב- 90% הנחה ?
אולי כדאי להמתין עד אז ?
עם ישראל אוהב מבצעים, אולם גם להם כנראה יש גבול ואיזה טעם טוב, שאחרץ זה פשוט נהפך לבדיחה עצובה ולאמינות מפוקפקת, שהרי ניתן לתת הנחות גבוהות, אך השאלה ממה ?
לבטח לא מהמחיר האמיתי של הסחורה, אותה כול פעם המוכר יכול לנפח ולהעלות את מחירה.
יש האומרים שההנחות והאנחות הולכות בדרך כלל ביחד.
פעם היו משתגעים על מבצעים של 1+1 שהרי זה היה כמעט בלתי נתפס לקנות מוצר ולקבל מוצר זהה מתנה ועם ישראל הגיב בהמוניו.
לאט לאט הבינו כולם את שם המשחק ומאפשרים אותו, כאשר כללי המשחק די ברורים. הרשת אכן מייקרת את מחירי המוצרים בכ- 30% ואחר כך נותן הספק כ- 20% הנחה והרשת על מנת להפוך את המבצע להטבה בלתי אפשרית , קובעת רף קנייה, אשר נותן לצרכן את ההרגשה שהוא אכן התאמץ ומגיע לו ההטבה לאחר שעבר את משוכת הרף.
באופן כזה כולם מרוצים, הספק, הרשת והצרכן.
יום העצמאות השנה הוא בסימן של 63 שנה, דבר אשר מפתה רשתות לתת שיעור הנחה זה למוצריהם, אולם נראה שכל הנחה מעבר ל 55%-60% נתפסת אצל הצרכן כתעלול שיווקי, אשר ברכה גדולה לא תצמח מזה.
ישנן רשתות אשר נותנות זיכוי של 63 ₪ לקנייה הבאה מעל סכום של 200 ₪ וזה נראה על פניו כשי מתאים וראוי, אשר גם נותן שי וגם המימוש הוא לקניות עתידיות, עסקה שנראית כלכלית לשני הצדדים.
הצרכן הישראלי, אינו פתי ואינו תמים כלל ועיקר ולמרות שהוא אוהב מבצעים והנחות, יודע בחושיו החדים, מתי זה מבצע אמיתי ומתי זה ישראבלוף.
במקרים כאלו עדיף לא לצאת במהלכים שיווקיים "נועזים" שכן רב הנזק שלהם על התועלת ודי לחכימא ברמיזא.