אפשרות לעקוב אחרי חבילה היא אפשרות מדהימה, כי בקניות באינטרנט החל מזמן ההזמנה עד זמן קבלת המוצר ביד הוא ארוך, וסבלנות לא תמיד יש.
בלי אפשרות לעקוב וללא מספר מעקב
אין כאן מה לעשות, רק לחכות עד שחבילה מגיעה הביתה או לקבל פתק מהדוור.
- יתרון של סוג משלוח שכזה הוא שבדרך כלל זה משלוח הכי זול. רוב הסינים שמוכרים באיביי שולחים חבילות ללא כל אפשרות מעקב - ומשלוח חינם. לדעתי, אם אתם מזמינים משהו יותר יקר מ- 20 דולר, אז אם מציעים לכם מעקב בתוספת של 1-2 דולר, כדאי לקחת, לא הרבה כסף, אבל מוסיף שקט נפשי.
-יתרון נוסף של חבילות ללא כל מעקב- הוא סיכוי גבוהה יותר לא להיתפס על ידי מכס, במקרה ועברתם 75 דולר בהזמנה. אבל כאן אתם צריכים לשקול סיכוי שחבילה תלך לאיבוד ללא מספר מעקב ולא תוכלו למצוא אותה או סיכוי להתפס על ידי המכס ולשלם מסים שחייבים. שיקול הוא שלכם בלבד.
עם מספר מעקב
מקבלים מספר עם כמה אותיות וכמה מספרים. זה נותן אפשרות להבין איפה חבילה שלכם נמצאת - זו גם הוכחת משלוח מהמוכר, זאת גם אפשרות להבין מתי לחכות, וזה גם יותר שקט נפשי.
- יתרון הוא אפשרות לעקוב אחרי חבילה בשלבים שונים שלה.
- חסרון הוא סיכוי גבוהה יותר להיתפס על ידי המכס.
חברות בלדריות
חברות שגם נותנות מספר מעקב, וגם מביאות חבילות עד הבית של הלקוח, ולא לשכוח מהירות הובלה. נראה לכם הכי אידיאלי? הלוואי.
- יתרון כמובן שיש מספר מעקב ואפשרות לקבל חבילה עד הבית וכל זה קורא בדרך כלל תוך שבוע.
- חסרון הוא מחיר . בדרך כלל חנויות ששולחות עם חברות בלדריות לא שולחות בחינם (או שולחות לעתים רחובות בחינם), ובדרך כלל מחיר משלוח יותר גבוהה ממשלוח רגיל.
- חסרון נוסף - ברגע שמזמינים בסכום מעל 74.9 דולר, אתם תשלמו לא רק מסים ממשלתיים (מכס, מע"מ, מס קניה), אלה אגרות שונות כמו אגרת רשומון, דמי טיפול ואחרים וזה בנוסף למסים ממשלתיים. שימו לב, אם הזמנתם בפחות מ- 74.9 דולר (לא כולל מחיר משלוח) אתם לא צריכים לשלם כלום לחברות בלדריות בארץ.
משלוח עם חברת שילוח
זהו בעצם סוג המשלוח שנוצר רק בכמה שנים אחרונות. כאשר קמו חברות שילוח (כתובת אמריקאית) גדולות כמו buy2usa, הם יכולים לאפשר לעצמם לשלוח הרבה חבילות בארגזים דרך הים או דרך אווירית, ולעשות מחירי משלוח יותר זולים ממשלוח רגיל (usps), והם גם מעסיקים שליחים בישראל, שעושים שרותי הובלה עד הבית של הלקוח. כל המסים אתם תצטרכו לשם בעת שליחת חבילה דרך חברת שילוח באתר שלהם, כך שלא צריך לשלם בארץ לשליח כלום, חוץ מטיפ, אבל זה רק לפי רצון.
- יתרונות זה מחירי משלוח מארה"ב יותר זולים ממחירים של דואר רגיל
- יתרוון נוסף זה אפשרות מעקב במשך כל הדרך מארה"ב עד הבית וקבלת חבילה הביתה עם שליח
- אפשרויות להזמין מחנויות אמריקאיות שלא שולחות לישראל
אתרים רב-שימושים למעקב אחרי משלוחים.
קיימים מספר אתרים שבהם ניתן לעקוב אחרי חבילות שנשלחות עם מספר מעקב כלשהו.
במידה ובחרתם ב-ARAMEX. באימייל עדכון שתקבלו למייל איתו נרשמתם לאתר GEARBEST או בחשבונכם באתר תקבלו עדכון על סטטוס המשלוח ומספר המעקב. איתו תוכלו להתעדכן באתר חברת ARAMEX.
עם הגעת החבילה לארץ, החבילה תעבור לידי חברת GCX שהיא הקבלנית של חברת ARAMEX בישראל.נציג GCX יתקשר אליכם עם הגעת החבילה לתשלום המיסים ושחרור הפריט. התשלום נעשה באשראי.לאחר התשלום החבילה תגיע תוך מספר ימים לפתח ביתכם עם שליח של GCX או דואר ישראל.
לא לדאוג, הם מתקשרים לפני לתאם הגעה. פספסתם את השליח? הוא ישאיר את החבילה בסניף הדואר המקומי.
לרוב החבר החדש במשפחה יגיע אליכם תוך כשבוע עד שלושה שבועות בממוצע, אך כדאי לבדוק מידי פעם היכן החבילה עם מספר המעקב.
במידה והחבילה כבר בארץ, תוכלו להתעדכן על הסטטוס באתר GCX או דואר ישראל. במידה ואתם רואים כי יש עיכוב/טעות כלשהי - צרו קשר עם GCX לבירור ועדכון.
עוד אתר למעקב משלוחים ניתן לחפש שם משלוחים שנשלחו דרך חברות שונות
http://www.track-trace.com/
חבילות שכבר הגיעו לישראל ניתן לבדוק באתר מעקב אחרי משלוחים ישראלי
http://www.israelpost.co.il/itemtrace.nsf/mainsearch
מעקב אחרי חבילות שנשלחות עם חברות בלדריות שונות
i-parcel
זהו חברה בלדרים שאמזון אמריקאי משתמש בה. חוץ מזה עוד מספר אתרים התחילו שימוש בחברה בלדרית זו (onestopplus למשל). במקרה של חברה בלדרית זאת כל המסים שצריך לשלם נלקחים בזמן הזמנה באתר (באמזון), כך שבארץ כבר אין צורך לשלם שוב פעם מיסים או אגרות רשומות או דמי טיפול, גם אם עברתם 75 דולר. לעקוב אחרי חבילה אפשר כאן
https://tracking.i-parcel.com/secure/track.aspx
DHL
לעקוב: http://www.dhl.co.il/he.html
ליצור קשר טלפוני: 1-700-700-877
אתר: http://www.dhl.co.il/he.html
UPS
לעקוב: http://www.ups.com/content/il/en/index.jsx
ליצור קשר: 1-700-700-877, wecareups@ups.co.il
אתר: https://www.ship.co.il/Pages/default.aspx
FEDEX
לעקוב: https://www.fedex.com/fedextrack/
ליצור קשר טלפוני: 1-700-700-339
אתר: http://www.fedex.com/il_hebrew/
GCX
לעקוב: http://www.gcx.co.il/track.html
ליצור קשר: 074-755-5500
אתר: http://www.gcx.co.il/index.html
לעיתים קרובות חבילות שנשלחו דרך GCX מגיעות לחברות הפצה באר שליחויות או צ'יטה.
TNT
לעקוב: http://www.tnt.com/webtracker/tracker.do
ליצור קשר: 1-700-708-868
אתר: http://www.tnt.com/express/iw_il/site/home.html
EMS
לעקוב: http://www.track-trace.com/post
ליצור קשר: 076-8870200, tale@customs.mof.gov.il , davids@customs.mof.gov.il
חשוב לזכור! שעל החבילות שנשלחו דרך EMS תצטרכו לשלם אגרה בסה"כ 35.40 ש"ח, וגם אם לא עברתם 75 דולר מותרים. צריך לתת כסף לשליח EMS או במזומן בסכום מדויק (אין להם עודף) או בצ'ק.
DPD
בדרך כלל הם הופכים כאן ל GCX, אבת הנה אתר שלהם
https://www.dpd.com/master/home/shipping/shipping_international/movement_certificate
E-POST
כאן אפשר לעקוב http://www.e-post.co.il/?page_id=17
דרך לינק הזה ניתן ליצור קשר איתם http://www.e-post.co.il/?page_id=19