בבואכם להתלבט בין אבחון דידקטי לאבחון פסיכודידקטי, עליכם להכיר את מאפייניו של אבחון פסיכודידקטי וממה אבחון זה מורכב. אבחונים דידקטיים מתמקדים במציאת ליקויים תפקודיים של המאובחן, איתורם של ליקויים נעשה באמצעות מספר בחינות ומבדקים שיוכלו לאמוד את המצב הנוכחי, מבדקים שיוכלו לברר האם המאובחן עומד בקריטריונים הממוצעים לגילו מבחינת רמת ההישגים. בנוסף לכך, ניתן לשלב אבחון של פסיכולוג מתמחה בתחום החינוך על מנת לשלול או לאתר בעיה רגשית. אם אתם כהורים חושדים כי קיימת בעיה רגשית או נפשית שעשויה לגרום לבעיות בתפקודו הנורמטיבי של ילדכם בכל תחום בחיים, מוטב כי תפנו אותו אל אבחון פסיכודידקטי. אבחון פסיכודידקטי משלב בו את האבחון הפסיכולוגי, וכן גם את האבחון הדידקטי המקיפים.
אבחון פסיכודידקטי יוכל להעלות בממצאיו את הגורמים לבעיות בתפקוד אם באמת קיימות. את תוצאותיו של הדו"ח הסופי המאבחנים מעבירים אל תיקו האישי של התלמיד. כמו כן, ההורים או האפוטרופוסים של המאובחן הם שותפים מלאים לתהליך האבחון, המאבחנים מציגים בפניהם את תוצאותיו של כל מבדק על מנת להסביר להם את כישוריו או קשייו של ילדם.
בתומו של תהליך אבחון פסיכו דידקטי, ניתוח המבחנים מוסברים היטב להורים, וכן גם ניתנים להם כלים להתמודדות עם הליקויים אם נמצאו. כמו כן, המאבחנים הפסיכולוגיים והדידקטיים יוכלו להכווין את ההורים אל טיפולים שיכולים להיות מומלצים למאובחנים דידקטיים, וטיפולים המתאימים לעבוד על ליקוי מסוים.
מלבד התמיכה וההקלות הניתנים לתלמידים בעלי ליקויי למידה מטעם מערכת החינוך המופעלים בכל בתי הספר בארץ, ניתן גם לטפל בבעיות תפקודיות באופן פרטי דרך שיטות תרפיות. קיימות טכניקות טיפול שיכולות להתאים לבעלי ליקויי למידה כדוגמת ריפוי בעיסוק, פעילות ספורטיבית, ריקוד, רפואה סינית מקצועית, הידרותרפיה ועוד מגוון של אפשרויות אלטרנטיביות.