השבוע רצינו להביא בפניכם שתי דוגמאות יצירתיות ומלהיבות של שימוש בטכנולוגיות חדשניות, רשתות חברתיות ושילוב חכם בין אונליין לאופליין.
הדוגמאות האלה מראות שאין כמעט גבול לדמיון ולאפשרויות הטמונות בשיווק המבוסס על רעיון ה"קרוסליין". המהפכה התפיסתית מתרחשת בימים אלה מעבר לימים והיא מתקרבת בצעדי ענק לעבר מחוזותינו.
הקמפיין הראשון הוא חלק מפרויקט אינטרנטי מושקע בשם THEFEED של חברתהתקשורת ORANGE בבריטניה. במסגרת הפרויקט, המותג מציע כל שבוע לגולשיםלהשתתף בפעילות חוויתית או תחרות תוך שימוש ברשתות החברתיות. בדוגמה הזאת,אפשר לראות ניסיון מוצלח של המותג לצ'פר את המשתתפים במשהו שהם מאודיעריכו, במיוחד בקור האנגלי - צעיף ושוקו חם.
איך זה עבד?
על הגולשים היה לכתוב על גבי הקיר במתחם THEFEED למה דווקא לחבר שלהםהכי מגיע להתחמם והיכן הוא נמצא כדי לקבל את המתנה. כשאנשי המותג באמתהשתכנעו שמגיע לאותו חבר להתחמם, הם הפנו אליו ישירות את הואן עם השליחים,שהסתובבה במשך השבוע ברחובות לונדון, מנצ'סטר, ברמינגהאם וברייטון.
בסרטון שלפניכם, (לצפייה בשלושת הסרטונים - שיווק אונליין )המתאר את מה שקרה כשהחברים המופתעים קיבלו את המתנה המחממת, אפשר לראותעד כמה המחווה הזאת ריגשה אותם. כך התחושה החיובית שלהם לא רק הופנתה כלפיה"חבר המצ'פר", אלא גם כלפי המותג.
הפרויקט השני, עדיין נמצא בגדר רעיון, אבל בהחלט יש לו פוטנציאל להתפתחואולי בקרוב מותג ענק כמו ORANGE תאמץ אותו לחיקה. מדובר בפרויקט במסגרתלימודיו של הסטודנט השבדי Hampus Lemhag. הרעיון שלו מאוד פשוט: להשתמשבטכנולוגיה RFID ולחבר אותה לנעליים.
איך זה יעבוד?
למי שלא מכיר, RFID (ראשי תיבות של: Radio Frequency Identification)היא טכנולוגיה של תיוג אלקטרוני באמצעות גלי רדיו. הטכנולוגיה מבוססת עלהתקנים קטנים (תגיות) המוצמדים לעצם אותו מעוניינים לזהות, ומאחסנים מידעהניתן לקריאה על ידי מכשיר מתאים באופן אלחוטי תוך שימוש בגלי רדיו. כיוםמשתמשים בה בעיקר ברשתות קמעונאות, בכניסות, שערים ובארץ - בכביש חוצהישראל.
בסרטון שלפניכם אפשר להתרשם מהפוטנציאל השיווקי שיתקבל במקרה ונשיםתגיות RFID על סוליות הנעליים. ברגע שנדרוך על משטח המסומן כקורא RFID,נוכל לקבל לדוגמא שתייה חינם בבר, כרטיסים למופע, לשלם במכונות שתיה, לבצעאינטרקציה ואפילו לקבל כרטיס חופשי לשירותים ציבוריים VIP.
למותגים כמובן יהיה אינטרס ברור לשתול את קוראי ה RFID במקומות שלהם, כי כל תיוג כזה ברשתות החברתיות יחזק אותם מבחינה שיווקית.