כדי לאבחן בעיות קשב וריכוז ניתן לבצע אבחונים ממוחשבים (T.O.V.A), אבחונים דידקטיים כדוגמת אלו יוכלו לאתר קושי או בעיות קשב וריכוז וניתן לבצע אותם בקלות. המבדק הממוחשב מבקש מן המאובחן להגיב לגירויים או לא להגיב לגירוי כלשהו. דרך אבחונים דידקטיים ניתן למצוא האם יכולתו של הנבדק להקשיב ולהתמיד בכך, והאם מסוגל להישאר עקבי ומרוכז בעת ביצוע מטלה.
אבחון זה יכול למצוא האם קיימות בעיות קשב וריכוז וניתן לביצוע חוזר יחד עם נטילת ריטלין לנבדקים שנמצאו כבעלי קשיים תפקודיים. בתום אבחונים דידקטיים ניתן להורים או לאפוטרופוסים של הנבדק פירוט לגבי נתוני האבחונים, וכן מוענקים להורים הצעות בדבר טיפולים מומלצים.
לאחר סדרת אבחונים דידקטיים ולאחר אבחון של בעיות קשב וריכוז מומלץ להתאים תוכניות טיפול שיהיה מותאמות אישית למאובחן וכלפי הקשיים בהם הוא מצוי בתפקוד היום יומי שלו. לכל בעיה ניתן למצוא טיפול או כמה אפשרויות לביצוע טיפול.
בנוסף, אם הורים הגיעו אל מרכז לאבחונים ואחת מן ההשערות שהועלתה היא ספק לבעיות רגשיות - מומלץ לבצע אבחון פסיכו דידקטי. אבחון פסיכו דידקטי הינו שילוב של אבחון פסיכולוגי וגם אבחון דידקטי. בין ממצאיו של אבחון פסיכו דידקטי קיים ניתוח פסיכולוגי המאתר קשיים התנהגותיים או מצוקות רגשיות אשר גורמות לבעיות בתפקוד. כמו כן, ייתכן ואף רצוי שלא תעלה שום בעיה רגשית בפלט הפסיכולוגי של אבחון פסיכו דידקטי, אך הורים יעשו טוב אם ייבדקו בכל מקרה.
כאשר הורים מגיעים אל מרכז לאבחונים דידקטיים, ראשית כל יש לעבור אבחון סינון. זהו אבחון ראשוני וקצר, בו המומחים יוכלו להפנות את המועמד/ת לאבחון המתאים לפי הקושי בו העידו הוריו או מלוויו אשר קיים. לאחר בחירה בכיוון ובסגנון האבחון ניתן להתקדם.