אם יצא לכם לקרוא מאמרים קודמים שלנו, בטח הבנתם שהעתיד כבר כאן בכל מה שקשור לטכנולוגיות קרוסליין המשלבות את האונליין עם העולם האמיתי. למהפכת הסמאטרפונים יש כמובן קשר ישיר לטרנד, כי היום אנחנו יכולים לבצע את כל פעולות האונליין, מבלי להיות תקועים מול המחשב האישי. וכשאנחנו בתנועה ובסביבה "חיה" (משרד, קניון, הופעה, תערוכה, מסעדה וכו') – יש משמעות חזקה ליכולת שלנו להעביר מסרים מיידיים באונליין.
מאת:דני ענבר,אונליין אופליין
לפניכם 3 דוגמאות לטכנולוגיות חדשניות שממחישות את הקשר הזה בצורה טובה ביותר. כפי שזה נראה, אין גבול לדמיון והאפשרויות כמעט בלתי מוגבלות של שיווק אונליין.
1. Quick Response (QR) Codes
טכנולוגיית ה QR היא די ישנה ופותחה כבר בשנת 1994 ביפן, אבל רק עם התפתחות הסמארפונים היא קיבלה תנופה.
היישום פשוט ומוכר לנו מכל בילוי בסופרמרקט. מכוונים אובייקט עם קוד למכשיר סריקה. אלא שכאן האובייקט ה"סורק" הוא הסמאטרפון שלנו.
היתרון של הטכנולוגיה הוא בפשטות, בעלות הנמוכה וקלות שניתן לאמץ אותה. החיסרון הוא שעדיין אין סטנדרט אחיד של קוראי QR וזה יכול לבלבל משתמשים חדשים.
למה ומתי זה טוב?
סיטואציה – אתם יושבים במשחק טניס ובין הסטים מדפדפים בתוכניה ומוצאים פרסומת שמציעה רכישת אונליין של מחבט יוקרתי ב- 50 אחוז הנחה – אך ורק ליושבי היציע. זה מקדם מכירות מצוין, היות והסיטואציה יכולה לעורר דחף אימפולסיבי לרכישה.
Near Field Communication (NFC) Tags. 2
טכנולוגיית ה- NFC די דומה ל- QR וגם היא מקשרת בין אובייקטים במרחב למידע דיגיטלי שיופיע על הסמארטפון. הטכנולוגיה מעבירה מידע בין שני עצמים הנמצאים על תדר גבוה וכבר מיושמת על כל המכשירים החדשים של NEXUS S – הסמארטפון של גוגל.
היתרון גם כאן הוא בפשטות מצד המשתמש, הבעיה היא שהעלות של הטבעת ה- NFC על האובייקט היא עדיין יקרה ולפחות בתחילת הדרך, יהיה קשה לעסקים קטנים לעמוד בעלויות וליישם את הטכנולוגיה בצורה רחבה.
למה ומתי זה טוב?
הטכנולוגיה יכולה להיות מיושמת בהרבה מקרים – רכישה אונליין, כניסה דרך שערים ומעברים כמו תחנת רכבת, הנעה של מכונית ללא מפתח, ארנק סלולרי ועוד.. פרט לכל הדוגמאות הפונקציונאליות הללו ניתן לעשות על בסיס טכנולוגיה זו המון שימושים שיווקיים בקרוסליין (התפר שבין האונליין לאופליין). אם טכנולוגיית ה- nfc תהיה זמינה בכל סמארטפון, והסביבה הפיסית שלנו תהיה מרושתת בהתאם, טרנדים כמו 'לייק' או הנחות קבוצתיות דוגמת 'גרופון' יפלסו את דרכם מחוץ למסכים האינטראקטיביים, ויהפכו זמינים על בסיס עצמים פיסיים בסביבתנו הטבעית – בעולם האמיתי.
את אחד הצעדים הראשונים במסע הזה -היציאה מהתפיסה שצריך להיות מחוברים לרשת בכדי להעלות תכנים לרשת – ראינו פה בארץ בקוקה קולה וילג' עם מכונת הלייקים של אידיאולוג'יק שגרפה תשבוחות למכביר מכל קצוות תבל. מי שעושה 1+1 פשוט מבין שטכנולוגיה דוגמת nfc או rfid (במקרה של קוקה קולה וילג') הן קרש הקפיצה מהעולם הפיסי לעולם הדיגיטלי, ושאולי הסמארטפון הוא רק עוד שלב באבולוציה.. ואולי חלק בלתי נפרד ממנה.. ומי שרוצה "לחפור" בזה קצת יותר לעומק ולא מכיר עדיין, מוזמן לגלגל את המושג internet of things ולצלול קצת יותר עמוק לעולם המחר.
3. Visual Recognition Technology
זו אולי הטכנולוגיה הכי מתקדמת מבין השלושה. בעזרתה נוכל לכוון את מצלמת הסמארטפון לעבר אובייקט אמיתי (לא קוד או הדפסה) – ולקבל באופן מיידי אינפורמציה אינטרנטית עליו.
הבעיה היא שטכנולוגיה זו עדיין בחיתוליה ורחוקה מיישום מושלם. מי שעומדת בראש פיתוח גם כאן היא גוגל, שכבר פיתחה את Google Goggles המבטיח רבות.
למה ומתי זה טוב?
מצוין בקטע תיירותי. ביקרתם באייפל? סרקו אותו בסמאטרפון ותקבלו מייד את המידע מויקיפדיה.
ולענייננו, נתקלתם במוצר שתפס לכם ת'עין? כל המידע (השיווקי) עליו נגיש לכם ממש עכשיו. איך שלא תסתכלו על זה עולם השיווק של מחר הולך להיות מעניין..