סרטי תדמית רבים מצליחים להחזיר את ההשקעה הכספית בהם תוך חודשים ספורים. אחרים מתקבלים בתשואות על ידי המזמין אך מהר מאוד מגיעים למגירה ושם מסיימים את חייהם.
מה הופך סרט תדמית למוצלח? מה הופך סרטי תדמית אחרים לכושלים וחסרי השפעה ואפקטיביות?
נראה שישנם פרמטרים רבים, וכאן נסקור כמה מהם.
פרמטר אחד להצלחה של סרטי תדמית הוא הפרמטר של ההתאמה המדויקת לקהל היעד. כך למשל, אם קהל היעד הוא מה שמכונה 'קהל שבוי', לאמור נמצא בצפיה ללא יכולת להפסיק את, כגון צופים בסרט תדמית בכנס, או קהל שבוי מרצון כגון מסיימי קורס שצופים בסרט תדמית על הקורס, שיש להם עניין רב לראות את עצמם. במצב כזה נוכל להעמיק את המסרים של סרט התדמית גם אם על חשבון אריכות מסוימת וקצב מהיר קצת פחות.
סרטי תדמית אחרים שאינם מיועדים לקהל שבוי, כגון סרט תדמית פרסומי לאינטרנט, כאן הגישה צריכה להיות שונה. סדר הצגת הדברים צריך להיות מוכפף לשיקול שלא להניח לצופה רגע דל בו הוא עלול לעזוב את האתר או לסיים את הצפיה. כאן נפתח בסרט התדמית יותר סימני שאלה מסימני קריאה, נשאיר אותו מסוקרן לקראת הרמת טלפון או המשך קשר שיווקי.
גם אם הוגדר קהל נניח באינטרנט, חשוב להגדיר במידת האפשר מין, גיל, רמת התמצאות בחומר המדובר, צפיה בשעות עבודה או פנאי וכן הלא הפרמטרים חשובים ביותר לדיוק והאפקטביות של סרטי התדמית.
לסיכום: הדיוק בכיוון לקהל היעד, התאמת הפורמט מהתסריט ועד הצילום, הבימוי והעריכה כשמול עיני היוצרים נמצא עומד קהל היעד הרלוונטי ומצבו בעת הצפיה.
מאמרים אחרים שלי ברשת המומלצים: הגדלת חזה.