החלטנו להשקיע סכום כסף ניכר בהפקה של סרט תדמית מקצועי. אנחנו מחכים בקוצר רוח לראות את סרט התדמית מוכן ובעקבותיו את הטלפונים מצלצלים ואת ה'מצלצלים' מרשרשים. נכון שההחלטה על השקעה בחברת הפקה מקצועית ולא על חלטורה זולה היתה נכונה, אבל ישנו מפתח הצלחה חשוב שנמצא דווקא ביד שלנו כמזמיני סרט תדמית. מפתח זה יעלה בכמה רמות את האפקטיביות של סרט התדמית ללא קשר לאיכות הבימוי והצילום.
מדובר בהגדרה מדויקת של קהל יעד. הגדרה שכזו יכולה חברת ההפקה של סרטי תדמית לבקש אולם אנחנו אלו שיודעים לעשות זאת טוב מהם. גם אם מדובר בחברה פחות מקצוענית שלא תדע לדרוש שלב זה ולבצעו היטב, אנחנו נהיה שם כדי להגדיר להם את קהל היעד המדויק של סרט התדמית שלנו.
סרטי תדמית דורשים הגדרה של קהל יעד לטובת דיוק. כך למשל: אם אנחנו מפיקים סרטי תדמית לקידום עסק של ניקוי שטיחים נצטרך להחליט מיהו קהל היעד לאותם סרטי תדמית. האם אלו הנשים שבאופן מסורתי קשורות יותר לנושא הניקיון, אולי נכוון דווקא לגברים ובכך נפגע מדויק יותר במשפחות ברמה גבוה תרבותית וכלכלית בהם ישנו שיוויון והבעל גם הוא מעורב בניקיון הבית. אולי נכוון למנהלי מוסדות, אולי למנהל משקי בית של מוסדות. ישנה אפשרות לכוון גם לילדים שיתלוננו שהשטיח בבית לא נקי, הרי הם ראו באינטרנט סרט תדמית שהם לא יודיעם שהוא ממש תדמית.
ניתן להמשיך ברשימה זו גם לתתי הגדרות של גיל והדברים חורזים עם התוכן. למשל אם מחליטים להתמקד בקהל יעד מבוגר שלהם יש זמן וכסף פנוי להתעסק עם השטיחים וגם אין להם כוח לנקות לבד, במקרה זה נכניס בסרט תדמית בעניין מרואיינים מהגילאים המתקדמים. אם נבנה סרטי תדמית שיפנו לרגשות האמהות של ילדים נראיין רופא שידבר על סכנות בשטיח שאינו מנוקה היטב ויסודי.
לסיכום: סרטי תדמית דורשים הגדרה מדויקת של קהל היעד.
מאמר נוסף ברשת: חדר נקי.