לכאורה שאלת קהל היעד של סרט התדמית שאנחנו מפיקים היא שולית, לכאורה אנחנו רוצים שכמה שיותר אנשים יראו לזהו. לכאורה תשומת הלב צריכה להיות מפוקסת על שאלת האיכות של סרט תדמית מרשים כמה שיותר, ועם האיכות יבואו הצופים, כמה שיותר ומכמה שיותר מגזרים וקהלי יעד מגוונים.
כל זה איננו נכון. שאלת קהל היעד היא מרכזית מאוד. לעיתים סרטי תדמית יכולים להיות מרהיבים, אך בלתי יעילים - וזאת רק בגלל חוסר דיוק בהגדרת קהל היעד.
דוגמא: אם מופק סרט תדמית עבור דיור ממוגן לזקנים, ישנה אפשרות להתרכז בצילום התמונות המרהיבות ביותר מתוך בית האבות, המוסיקה המרשימה ביותר, ובסופו של דבר סרט תדמית המושך ביותר.
זו טעות. השאלה הבסיסית, ולאו דווקא קלה לפתרון, היא השאלה מי קהל היעד של אותו סרט תדמית.
התשובה על קהל היעד לסרטי התדמית כאן צריכה להנתן על בסיס עובדתי ולא מחשבות נטולות סמך מוצק.
כאשר מנתחים את תמונת השוק הרלוונטי נראה שישנם כמה קהלי יעד אפשריים לסרט תדמית בדוגמא זו: 1. קשישים 2. קשישות עם הנחה שלהן משקל רב יותר בהחלטה הזוגית, או שבגיל זה בו ישנן יותר אלמנות מאלמנים. 3. הבנים של הקשישים 4. נכדים של הקשישים. סעיף זה פותח את הצורך להגדיר את הגיל 'החם מבחינה שיווקית לצפיה בסרטי התדמית על הדיור המוגן. 5. קהל היעד יוכל להיות גורמים שיש להם מגע עם קשישים כגון מנהלי עמותות, עובדים סוציאליים וכהנה גורמים שיכולים להמליץ להם. 6. זקנים בעלי כסף פנוי רב. 7. קשי יום וכולי.
ברור שסרט תדמית לסעיף 1 שונה במהותו מהמיועד לסעיף 4 או מסרט המיועד לעיניהם של המוזכרים בסעיף 5.
על כן נדרשת הגדרה מויקת של קהל היעד של סרטי תדמית שיווקים.
מאמרים נוספים, מאמרים בנושא: הגדלת חזה.