סרטי תדמית הם וריאציה מתקדמת של מה שהיה פעם מצגת. גם כיום ישנם עדיין מעטים שמציגים את מסריהם או סחורתם באמצעות מצגת. למצגת ישנם מספר יתרונות: 1. היא פשוטה טכנולוגית ועל כן חפה יחסית מתקלות. סרט תדמית עלול להתשהות בהתחלתו, לצאת עם קווים, וכנה תקלות, ובמצגת פשוטה הסכנה קטנה. 2. מצגת היא מילולית יותר וניתן להכניס בה קטעי קריאה ארוכים מה שפחות אפשרי בסרט תדמית שהוא יותר ויזואלי ופחות מילולי. ישנה אומנם קריינות, אך גם בה המלל הוא מינימלי יחסית עם משפטים קצרים. 3. מצגת היא בסיס נוח לדיון עובדתי וענייני.
לסרטי התדמית ישנן מספר רב יותר ומשמעותי יותר של יתרונות לעומת המצגת: 1. סרטי תדמית מעוררים את החושים וההזדהות, לצד הצגת הנתונים. 2. סרטי תדמית מעידים על השקעה גדולה יותר, מה שמובן על ידי הצופה הן כרצינות ביחס ללקוח ולמשימה והן כהוכחה לאיתנות כלכלית שהיא בסיס עסקי חשוב. 3. סרט תדמית הוא בעל עניין גדול יותר מטבעו, ועל כן מוודא שאת המסרים מקבל הצופה בראש פתוח ולא באופן מפוהק ונשכח. 4. מסר המועבר בצורה של סרט תדמית יכול להביא הוכחות לטענותיו שאינן רלוונטיות במצגת. כך למשל: אם רוצים לטעון שבכפר נופש מסוים ישנה אווירה פסטורלית, אין מילים שעושות זאת כקטעי וידאו בסרט תדמית.
לסיכום: סרטי תדמית עדיפים על מצגת במגוון פרמטרים, וזוהי השפה העסקית של ימינו.
מאמרים נוספים ברשת: חדר נקי.