כל סרט תדמית זקוק להגדרה מדויקת של קהל היעד שלו. הגדרה זו צריכה להיות בבסיס העבודה של התסריט והבימוי. סרט תדמית שלא נעשתה עבודה זו של הגדרת קהל יעד מדויק ניכר בפגם זה באופן ברור. סרטי תדמית שכאלה מאופיינים בכך שהם כאילו 'יורים לכל הכיוונים', מה שמשדר בתת-הכרה של הצופה חוסר יעילות ובהילות.
הגדרה של קהל יעד תעשה על בסיס מחקר שהלקוח המזמין עשוי להיות מקור חשוב או אף עיקרי לו. חשוב שנגיע למצב שבימאי סרט התדמית יראה מול עיניו באופן ברור למי הוא מכוון ב'דברו' עם קהלו באמצעות המצלמה.
פעמים רבות נוטים לחשוב שהקהל הוא פחות או יותר 'כולם', וזו טעות. על פי רוב נדרשת אבחנה מי קהל היעד הקולע ביותר, וכך להתמקד בו ולהשאיר בחוץ את הדברים שנוגעים לקהלים הפחות רלוונטיים.
למשל סרטי תדמית עבור מקומות נופש. שאלת קהל היעד צריכה לענות על השאלה האם סרטי התדמית מיועדים בעיקר לנשים או גברים? צופים בסרט התדמית במקום העבודה או בבית? סוג הנופש המוצע צריך לשדר יוקרתיות או אטרקטיביות במחיר לבעלי יכולת כלכלית מוגבלת שמעדיפים זול על פני יוקרתי? סרט התדמית פונה בעיקר לשכירים או לעצמאיים שצורת חשיבתם בסגירת עיסקה, גם כלקוחות, היא שונה? האם סרטי התדמית שלנו פונים לבעלי ילדים או בעיקר לאלו הרוצים 'לברוח' מהילדים? האם זהו סרט תדמית שמשדר שקט מתאים בעיקר למבוגרים, או פעילות הומה מה שמתאים לצעירים? האם סרט התדמית מיועד לקבל תרגום ולהיות משודר גם לשאינם ישראלים?
לסיכום: סרטי תדמית צריכים להיות מופקים על בסיס הגדרה מדויקת של קהלי היעד שלהם. רק כך הם יוכלו להיות יעילים מבחינה שיווקית ותדמיתית.
מאמר נוסף שלי ברשת: הגדלת חזה.