חפש מאמרים:
שלום אורח
22.11.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

תהליכים שחשוב לעבור כשמבצעים פיתוח מוצר ופיתוח פטנט

מאת: אמיר לניאדוייעוץ עסקי31/10/20101310 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

שלום לכולם.

שמי אמיר – יזם ומנהל מחלקה עסקית – B-focus.

ברצוני להעלות מספר נושאים רלוונטים הקשורים בפיתוח מוצר ופיתוח פטנט עד לשלב של מכירתו למשקיע כספי/ משקיע אסטרטגי או עד מכירתו וביצוע Exit.

יזמים רבים פונים אלינו כדי לבדוק אפשרויות של פיתוח פטנט ורעיון שיש להם ואחד הבעיות המרכזיות שהצלחתי לאבחן אצל אותם יזמים הוא חוסר הידע המקצועי הדרוש כדי להבין איך בונים ערך כספי לרעיון. את המאמר הזה אני כותב כדי לתת (על קצה המזלג) אינפורמציה בסיסית שקשורה לעולם היזמות העסקית ושתעזור לכל היזמים בניינו להבין טוב יותר מול מה הם עומדים ומה הפעולות הדרושות מהם על מנת להגיע לנקודה שבה הם יוכלו לגייס כסף (משהו מוחשי) בתמורה לאחוזים (משהו וירטואלי).

אני ממליץ לקרוא את המאמר במקביל לסכמה האמצעית בקישור המצורף.

http://www.b-focus.com/WebForms/processForInnovators.aspx

אז מהם התהליכים הרלוונטיים (בכותרות) לבניית ערך כספי לרעיון.

התהליך הראשון: בניית אסטרטגיה עסקית למיזם וליזם – מה היעדים של היזם (האם מעוניין להגיע לאב טיפוס + פטנט + תכנית עסקית ואז למכור למשקיע/ לגייס כסף, או לחילופין האם לפתח עד למוצר סופי ואז לייצר ולמכור למשווקים, או לחילופין להגיע למוצר ולייצור עצמאי ולבצע את השיווק וההפצה בצורה עצמאית).

חיפוש פטנטים: חיפוש פטנטים במאגרים בין לאומיים וניתוח הפטנטים שנמצאו כדי שניתן יהיה לפתח מוצר חדשני שניתן יהיה להגן עליו בפטנט. את המסקנות מדוח הפטנטים יש להעביר למחלקת הפיתוח כדי שיאבחנו מה קיים ויפתחו מוצר משודרג/ מוצר שניתן יהיה לרשום עליו פטנט.

פיתוח מוצר: תהליך הפיתוח חייב להכיל בתוכו מספר שלבים: הרחבת אופקים וחשיבה על מספר קונספטים עיצוביים בעלי התכנות הנדסית ובסנכרון עם שוק היעד ויעד המחירים לצרכן. לשם דוגמא: אין טעם שמחלקת הפיתוח תעצב קונספט שלא ניתן יהיה ליצר אותו בייצור המוני!!!. לאחר תהליך הרחבת האופקים וניתוח כל קונספט בנפרד (הן בפן הפיתוחי עם דגשים לגבי עלויות ייצור צפויות והן בפן העסקי לגבי נגזרות השוק, קהל היעד ואפשרויות החדירה הקיימות). לאחר ניתוח הקונספטים יש להתקדם עם הקונספט העיצוב שנבחר לשלב הבא שהוא פיתוח הקונספט לשלב בו ניתן לייצר אב טיפוס או דגם התכנות, בתור מינימום.

רישום פטנט: בהתאם לפיתוח שנעשה יש צורך להגן על אותו מוצר שפותח בפטנט וזאת כדי להציג בפני המשקיע הפוטנציאלי את אב הטיפוס והוכחת ההתכנות שלו ובמקביל להציג בפני המשקיע את הנושא שהמוצר מוגן בפטנט ומגובה בתכנית עסקית.

סקרי שוק: תוך כדי תהליך הפיתוח ורישום הפטנט על המוצר החדשני שפותח יש צורך לבצע סקרי שוק ולקבל חוות דעת קהל לגבי המוצר במספר אספקטים חיוניים. את סקרי השוק יש לבנות בהתאם לאסטרטגיה שנבחרה וזאת כדי לתת מענה על תשובות רלוונטיות שאותם ישאל המשקיע והתשובות שהוא מצפה להם צריכות להיות אובייקטיביות עד כמה שניתן (זה שאתם בתור יזמים חושבים שהמוצר/ שהפטנט הוא משהו מיוחד זה טוב ויפה, אבל אתם לא אובייקטיבים!!).

כתיבת תכנית עסקית לגיבוי הפיתוח של המוצר/ הפיתוח של הפטנט. במקביל לכל התהליכים המתוארים למעלה יש כמובן לכתוב תכנית עסקית שתציג בפני היזם ומאוחר יותר בפני המשקיע את הפוטנציאל הגלום מוצר/ בפטנט שפותח. התכנית העסקית חייבת לקחת בחשבון נתונים כמו: עלויות ייצור משוערות (נתון שיהיה נגזרת של הפיתוח שנעשה), יעדים ואבני דרך (שיהיה ניתן להעריך לאחר פיתוח אב הטיפוס), גובה השקעה דרוש (בהתאם לשלבים, ליעדים, לכמויות ייצור צפויות), צפי להחזר השקעה (בהתאם לאחוזי חדירה לשוק, שווקי יעד, עלויות ייצור צפויות, עלויות מכירה למשווק/ לצרכן הסופי, וכו). בנוסף התכנית העסקית חייבת להכיל נתונים על סקרי השוק וחוות דעת קהל, נתונים על מתחרים, נתונים לגבי יעדים עסקיים ואסטרטגיים, נתונים לגבי סיכונים צפויים, וכ"ו.

לאחר סיום כל התהליכים וסנכרון בין הנתונים והתוצרים של כל התהליכים היזם מוכן לשלב בו הוא יכול לפנות למשקיעים פונציאליים ולהציג בפניהם את המיזם וההזדמנות העסקית הקיימת בו.

חשוב מאוד: אם כל התהליכים והנתונים לא מסונכרנים סבירות גבוהה שהמשקיע יאבחן את החוסר באינפורמציה/ בידע והדבר עלול להשאיר רושם לא מקצועי שיוביל לרוב לתשובה שלילית מאותו גורם.

לפני שאני מסכם את הנושא ברצוני לתת סקירה כללית עלינו ב B-focus.

בי פוקוס הוקמה למטרת פיתוח מוצרים ופיתוח פטנטים ליזמים וחברות הזנק. בהתאם, החברה בנויה משתי מחלקות שמסונכרנות בכל השלבים הדרושים לבניית ערך לרעיון אותו מביא היזם. חברת B-focus בנויה משתי מחלקות:

מחלקת עיצוב ופיתוח: מספקת שירותים משלב הרעיון ועד לייצור המוצר בסדרות ומשלוח לבית הלקוח. המחלקה מספקת עיצוב ופיתוח של אבי טיפוס, ייצור אבי טיפוס, פיתוח למוצר סופי, הפקת תבניות ועד ייצור סדרתי.

מחלקה עסקית (אותה אני מנהל): מספקת שירותים של בניית אסטרטגיה עסקית ליזם, חיפושי ורישומי פטנטים, סקרי שוק וכתיבת תכנית עסקית לגיבוי המיזם והמוצר שפותח. בנוסף אנו מספקים ליווי והכנה למשאי ומתן ועד סגירת עסקאות עם המשקיע הפוטנציאלי.

בגדול – אנו מספקים ליזם מענה כולל משלב הרעיון ועד שהוא במצב של גיוס השקעה/ מכירת הנכס לשותף אסטרטגי. הליווי מתבצע ע"י יועצים עסקיים מוכרים ע"י הלשכה ליועצים עסקיים של ישראל ובעלי ניסיון בתחום היזמות וגיוסי ההשקעות.

אשמח להערות ושאלות בנוגע למה שכתבתי ואני מקווה כי תרמתי לכם מניסיוני.

שיהיה לכולם בהצלחה, נשמח לשמוע מכם.

בכבוד רב

אמיר לניאדו – יזם ומנהל מחלקה עסקית- B-focus

amir@b-focus.com

www.b-focus.com

0525449558

0775008737

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
שמי אמיר לניאדו בשנים האחרונות אני עוסק ביזמות עסקית. כיום אני שותף בחברה שהקמתי לפני כעשור (בתחום הרפואי) ועוסק בליווי וניהול מיזמים וחברות הזנק. בנוסף אני מנהל את המחלקה העסקית בחברת B-focus. החברה עוסקת בעיצוב ופיתוח מוצרים ופטנטים ליזמים וחברות הזנק. כחלק מפעילותנו ליזמים אנו מבצעים יחד עם היזמים תהליכים שמשולבים בהם תהליכים של בניית אסטרטגיה למיזם, חיפושי ורישומי פטנטים, פיתוח וייצור מוצר/ אבי טיפוס, סקרי שוק וכתיבת תכניות עסקיות לגיוסי השקעה. אשמח לשמוע מכם בכל נושא שאתם חושבים שאוכל לעזור לכם בהצלחה! אמיר לניאדו - יזם ומנהל מחלקה עסקית – B-Focus amir@b-focus.com www.b-focus.com 0525449558
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אמיר לניאדו

מאת: אמיר לניאדויזמות עסקית11/01/232796 צפיות
העלתי את השאלה בכותרת לדיון מכיוון שאני נתקל ביזמים רבים שמגיעים אלינו לאחר שבצעו רישומי פטנטים באלפי שקלים/ דולרים ורק לאחר מכאן הגיעו לשלב של פיתוח המוצר ובניית האנפורמציה העסקית הדרושה. מטרתי במאמר זה הוא להאיר את עיני היזמים שבכוונתם לפתח מוצר או לקדם פטנט או רעיון שיש להם – תהליך שאני קורא לו 'בניית ערך כספי לרעיון'. אז איך בונים ערך כספי לרעיון/ למוצר/ לפטנט?

מאת: אמיר לניאדועיצוב תעשייתי 15/10/172092 צפיות
המאמר מתאר את היתרונות והחסרונות בלקדם מיזם/ בלעצב מוצר באופן עצמאי, או להשתמש בגורמים חיצוניים לקידום מיזם/ לעיצוב מוצר.

מאת: אמיר לניאדויזמות עסקית15/10/171273 צפיות
המאמר מתאר בקצרה את חשיבות תהליכי הפטנטים כחלק מתהליך פיתוח מוצר/ קידום מיזם משלב הרעיון.

מאת: אמיר לניאדויזמות עסקית15/10/171121 צפיות
המאמר מתאר את התהליכים הרלוונטיים שיזם צריך לעבור משלב הרעיון ועד שלב שיש לו אב טיפוס ותכנית עסקית והוא מוכן לחפש השקעה כספית או למכור את המיזם לשותף אסטרטגי. המאמר מתאר איך תהליכי פיתוח מוצר משתלבים עם תהליכי הפטנטים ותהליך בניית תכנית עסקית להערכת השווי שלפיו ניתן לגייס כספים.

מאת: אמיר לניאדויזמות עסקית23/01/121338 צפיות
עיצוב ופיתוח מוצר והשתלבותו בניסויים כחלק מתהליך הפיתוח.

מאת: אמיר לניאדויזמות עסקית12/12/111362 צפיות
במאמר זה ברצוני לציין ולהבהיר את חשיבות האסטרטגיה העסקית שנקבעת בתחילתו של המיזם וכיצד היא תשפיע על תהליך פיתוח ועיצוב המוצר, על תהליך הכנת האינפורמציה העסקית, נתחי השוק, קהל היעד הפוטנציאלי ובגדול הכיוון הכללי של המיזם.

מאת: אמיר לניאדויזמות עסקית28/11/111589 צפיות
תהליך גיוס השקעה כחלק מהתהליכים הדרושים להביא מוצר לשוק.

מאמרים נוספים בנושא ייעוץ עסקי

מאת: ישראל רף ייעוץ עסקי22/11/222584 צפיות
טו בשבט מתקרב ובא ! עציצים ממותגים למתנות חברים יקרים אשמח מאוד לעזרתכם להגשים לי חלום להשריש בתודעה של האנשים בכל התחומים את הרעיון לתת בטו בשבט חג האילנות מתנות עציצים ממותגים או מארזים בשילוב עציץ ממותג שלהם קשר הדוק לחג כמתנות לעובדים, ללקוחות וחברים גם בכנסים ואירועים עסקיים. נשמח לעזור ישראל רף 052-2978583

מאת: בנימין קלינגרייעוץ עסקי25/08/221568 צפיות
הכנסת אישרה לאחרונה שינויים בחוק המכר (דירות), בקריאה שנייה ושלישית. השינויים עתידים להשפיע רבות על יחסי מוכר-קונה, בכל הנוגע לעסקאות מכר של דירות קבלן ואלה נכנסו לתוקף החל מה-7 ביולי (ורק ביחס להסכמים שייחתמו לאחר מועד זה).

מאת: ישראל רף ייעוץ עסקי02/01/22979 צפיות
עוד מעט יחול חג האילנות. בעלי עסקים תנו ללקוחות, לעובדים ולקולגות העסקיים מתנה פופולרית ביותר שניתן להעניק בחג ט"ו בשבט. עציצים ממותגים ומארזי שי בשילוב עציץ ממותג מזכרת לשנים רבות נשמח לעזור ישראל רף 052-2978583

מאת: בנימין קלינגרייעוץ עסקי03/08/211287 צפיות
חריגות בניה והדרך להכשרתם- בנימין קלינגר יועץ מונציפאלי בכיר מרבית מחריגות בנייה הינן, למעשה, תוספות ושינויים לבניינים הנעשים ללא קבלת היתר בנייה מהרשות המקומית חלקם עם שינויים בקונסטרוקציה והגדלה מעבר לרווי הבניין ולפעמים גם מקווי המגרש ,או שימוש בניגוד להיתר שניתן לנכס. במקרים רבים חריגות הבנייה נעשות בידיעה, לעיתים תוך כדי בנייה או בזמן שנראה שהגיע להתאים את הנכס לדרישות הבעלים

מאת: בנימין קלינגרייעוץ עסקי22/04/211022 צפיות
עיכוב וביטול צו הריסה מנהלי חשוב לדעת כי צו הריסה מנהלי שהוצא למבנה מסוים איננו בגדר חוק פסוק. במקרים אלו יש לפעול במהירות רבה, ובתוך שלושה ימים לכל היותר, להגיש בקשת עיכוב צו הריסה מנהלי אשר יכולה להביא בסופו של יום גם לביטולו.

מאת: מיכה קורייעוץ עסקי15/02/211106 צפיות
כולם מכירים את האמרה "ידע הוא כח" וכל בעל עסק ניצב בפני שאלה מה נכון יותר לעשות למכור ידע או לחלק אותו בחינם.

מאת: בנימין קלינגרייעוץ עסקי30/12/201603 צפיות
לאחרונה, במספר מקרים, בתיקים פליליים הנוגעים לעבירות בניה, בתי המשפט (בית המשפט לעניינים מקומיים ובית המשפט המחוזי) קבעו סטנדרט מחמיר ביותר לקבלת ההגנה היחידה שהיתה לאדריכלים ולמהנדסים. בשורה של פסקי דין, נקבע על ידי בתי המשפט, שהאדריכל והמהנדס הינם "אחד מסוכניו החשובים של החוק לתכנון ובנייה" שאם הם יודעים על עבירת בנייה הם צריכים לדווח על כך לפיקוח העירוני וכי גם פיקוח עליון צריך להתבצע באופן הרבה יותר צמוד מאשר היה מקובל. בתי המשפט קבעו שביקור באתר הבנייה על בסיס "קריאה" או על בסיס של פעם ב –

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica