|
|
|
|
|
באיזה שלב בפיתוח המוצר או הסטרטאפ כדאי לרשום פטנט?
|
|
|
אז איך בונים ערך כספי לרעיון/ למוצר/ לפטנט?
המלצתי היא לקרוא את הנקודות למטה במקביל לסכמה בקישור המצורף – תתיחסו לסכמה בתכנית בטא' (בשביל הנוחות שלכם).
תהליכים ליזמים - B-Focus
לפי שלבים ונכון לרוב המקרים (לכל כלל יש יוצא מהכלל!!):
1. בניית אסטרטגיה למיזם: מה היכולות של היזם, עד לאיפה הוא רוצה להתקדם עם המיזם (דגם התכנות, אב טיפוס, ייצור, שיווק וכ"ו – תלוי מאוד בתקציב) ובגדול – עד לאיזה שלב הוא מסוגל/ מעוניין לקדם את המיזם. בנוסף שיקולים שצרכים להלקח בחשבון בשלב זה זה אופי והגדרת המוצר (קהל יעד, שוק, תווך מחירים, אסטרטגיה שיווקית עתידית וכ"ו).
2. חיפושי פטנטים: לאחר שיש כיוון ראשוני וכללי למוצר יש לבצע חיפוש פטנטים (מוצרים דומים/ קונספטים דומים, מנגנונים דומים וכ"ו).
3. ניתוח דוח פטנטים: את דוח הפטנטים יש לנתח ולאבחן מה קיים ומה לא קיים, מה אפשרי לפיתוח בהתאם לפטנטים שלא נמצאו ושעדיין ריאליים לשוק הלקוחות הפוטנציאלי (הוגדר בסעיף 1) וכ"ו.
רק לאחר ניתוח הפטנטים הקיימים ואבחון מה לא קיים ניתן לגשת לפיתוח המוצר/ הרעיון/ הפטנט.
4. פיתוח המוצר: לנושא זה לא אכנס יותר מידי למעט שניתן לפתח מוצר למספר שלבים שבהם כוחו של הפיתוח יהווה נכס ממשי. חלק משלבים אלה הם: דגם התכנות של המוצר המיועד, דגם דמה (מוק-אפ), דגמי התכנות מתקדמים, אבי טיפוס וכ"ו.
נקודה חשובה נוספת היא שפיתוח המוצר חייב להעשות לאחר לימוד של הדגשים שהועברו מסריקת וניתוח הפטנטים שנמצאו ואבחון של מה שלא קיים.
5. רישום פטנט: בהתאם לפיתוח שנעשה (שלוקח בחשבון פטנטים קיימים) מבצעים רישום פטנט. את הפטנט רושמים על התכנות מכאנית מסויימת שלרוב מתגלה תוך כדי תהליך הפיתוח.
לשם דוגמא - מכונת התפירה המפורסמת - על מה בעצם הפטנט שם: האם על הקונספט של מכונת תפירה?, האם על הקונספט של אופי התקנת החוטים במכונה?, האם על המתקן הרגלי שמניעים על מנת להזיז את המנגנונים המכאניים?. התשובה לכל השאלות היא לא.
הפטנט במכונת התפירה הוא על המחט ההפוכה – מחט שהחור שלה הוא כלפי מטה ולא מהצד העליון שלה. הגנה מסוג זה מאפשרת כיסוי מלא של המכונה – לא משנה איזה מנגנון פנימי תבצע - במחט ההפוכה לא תוכל להשתמש. אתם חושבים שאותו יזם שהגה את רעיון מכונת התפירה חשב על הפטנט הזה בשלבים הראושנים או רק לאחר תהליך פיתוח מסויים?
ולסיום: לגבי הפטנטים: פיתוח נכון של מוצר יגלה ויאבחן פטנטים חדשים שאלמלא תהליך פיתוח לא היו נגלים. על חידושים אלו יש צורך לרשום את הפטנט (כדי שיוסיף לערך הכספי לרעיון – שיהיה פטנט חזק ובעל כח בנקודת המכירה).
6. כתיבת תכנית עסקית + סקרי שוק: כתיבת התכנית העסקית הוא תהליך שמכיל את כל התהליכים שמתוארים בנקודות הקודמות.
התכנית העסקית הוא המסמך שיאגד את העבודה שנעשתה ושתוארה בסעיפים הקודמים, ובנוסף יתווספו לה דברים נוספים כמו: חישובים כלכליים, דוחות כספיים צפויים, יעדים, אבני דרך, גיוסים דרושים, אפשרויות להחזרי השקעה, שווי חברה/ מיזם וכ"ו.
בגדול: יש להתייחס לתכנית העסקית כמסמך המכיל את כל האנפורמציה הרלוונטית למשקיע פוטנציאלי על מנת להעריך האם הוא מעוניין או לא מעוניין להשקיע במיזם.
7. גיוס השקעה/ שותפות אסטרטגית/ מכירה וכ"ו: לאחר שהשלבים למעלה הסתיימו ליזם צריך להיות ביד: דגם התכנות/ מוק אפ – בתור מינימום, דוח חיפוש פטנטים, אישור הגשת פטנט שמבוסס על הפיתוח שנעשה, סקר שוק + תוצאות ותכנית עסקית מלאה.
רק עכשיו הגיע הזמן לחפש השקעה. זה הזמן להפוך עולמות, להיות החלטי ולהגיע למקום הנכון, בזמן הנכון ואם האנשים הנכונים.אני מקווה שבמאמר זה הבהרתי מספר נקודות שלהערכתי חשובות לכל יזם מתחיל ופיזרתי מעט את הערפל הקיים סביב עולם היזמות/ פיתוח מוצר/ פיתוח פטנט.קצת עלינו: חברת B-focus בנויה משתי מחלקות עיקריות:
I. מחלקת פיתוח: מונה מעצבים ומהנדסים בכירים המסוגלים לבצע פיתוחים של מוצרים משלב הקונספט ועד אב טיפוס סופי לייצור, תכנון וייצור תבניות ועד ייצור המוצר בסדרות ומשלוח לבית הלקוח.
II. מחלקה עסקית – מונה יועצים עסקיים מוכרים ע"י הלשכה ליועצים עסקיים של ישראל: המחלקה מבצעת בניית אסטרטגיה למיזם, חיפושי ורישומי פטנטים, סקרי שוק וכתיבת אנפורמציה עסקית ושיווקית. בנוסף המחלקה מבצעת ליווי למשאי ומתן, גיוסי השקעות ועד סגירת עסקאות עם משווקים/ משקיעים/ שותפים רלוונטים.אשמח לשמוע תגובות/ הערות/ שאלות.
אם מישהו צריך עזרה/ הנחייה בנושא תרימו טלפון, נשמח לעזור.
בכל מקרה שיהיה בהצלחהבכבוד רב
אמיר לניאדו – מנהל מחלקה עסקית B-focus –
amir@b-focus.com
www.b-focus.com
0525449558
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
אודות כותב המאמר:
שמי אמיר לניאדו
בשנים האחרונות אני עוסק ביזמות עסקית. כיום אני שותף בחברה שהקמתי לפני כעשור (בתחום הרפואי) ועוסק בליווי וניהול מיזמים וחברות הזנק.
בנוסף אני מנהל את המחלקה העסקית בחברת B-focus. החברה עוסקת בעיצוב ופיתוח מוצרים ופטנטים ליזמים וחברות הזנק. כחלק מפעילותנו ליזמים אנו מבצעים יחד עם היזמים תהליכים שמשולבים בהם תהליכים של בניית אסטרטגיה למיזם, חיפושי ורישומי פטנטים, פיתוח וייצור מוצר/ אבי טיפוס, סקרי שוק וכתיבת תכניות עסקיות לגיוסי השקעה.
אשמח לשמוע מכם בכל נושא שאתם חושבים שאוכל לעזור לכם
בהצלחה!
אמיר לניאדו - יזם ומנהל מחלקה עסקית – B-Focus
amir@b-focus.com
www.b-focus.com
0525449558
|
|
|
|
|
|
|
|
|
מאמרים נוספים מאת אמיר לניאדו
המאמר מתאר את היתרונות והחסרונות בלקדם מיזם/ בלעצב מוצר באופן עצמאי, או להשתמש בגורמים חיצוניים לקידום מיזם/ לעיצוב מוצר.
|
המאמר מתאר בקצרה את חשיבות תהליכי הפטנטים כחלק מתהליך פיתוח מוצר/ קידום מיזם משלב הרעיון.
|
המאמר מתאר את התהליכים הרלוונטיים שיזם צריך לעבור משלב הרעיון ועד שלב שיש לו אב טיפוס ותכנית עסקית והוא מוכן לחפש השקעה כספית או למכור את המיזם לשותף אסטרטגי. המאמר מתאר איך תהליכי פיתוח מוצר משתלבים עם תהליכי הפטנטים ותהליך בניית תכנית עסקית להערכת השווי שלפיו ניתן לגייס כספים.
|
עיצוב ופיתוח מוצר והשתלבותו בניסויים כחלק מתהליך הפיתוח.
|
במאמר זה ברצוני לציין ולהבהיר את חשיבות האסטרטגיה העסקית שנקבעת בתחילתו של המיזם וכיצד היא תשפיע על תהליך פיתוח ועיצוב המוצר, על תהליך הכנת האינפורמציה העסקית, נתחי השוק, קהל היעד הפוטנציאלי ובגדול הכיוון הכללי של המיזם.
|
תהליך גיוס השקעה כחלק מהתהליכים הדרושים להביא מוצר לשוק.
|
המאמר מתאר איך לפתח מוצר או פטנט בתהליך נכון ואיך להגיע לפגישה עם המשקיע מוכן. חברת בי-פוקוס בונה יחד עם היזם את הצוות הדרוש לקידום המיזם. בצוות יהיה בנוי מהיזם כמנהל, מנהל פיתוח ומנהל עסקי. יחד ובסנכרון הצוות יבנה את הערך הכספי לרעיון/ למוצר/ לפטנט אותו היזם מעוניין לקדם.
|
מאמרים נוספים בנושא יזמות עסקית
מתנות אישיות ממותגות לראש השנה ללקוחות ולעובדים, ההצלחה מובטחת, נשמח לעזור.
מסר אישי שלכם ממותג בעציץ, מזכרת בלתי נשכחת תוצג תמיד על השולחן ולא במגירה. המטרה לחבר בין אנשים בקשריכם העסקיים והאישיים
להביע את הערכתכם ואהבתכם בדרך מקסימה הזוכה ל-100% הצלחה! מוזמנים להעביר מסר אישי חם ממותג בעציץ לאנשים החשובים לכם העובדים והלקוחות נשמח לעזור ישראל רף 052-2978583
|
מתנות לראש השנה, מחפש דרך מקורית להעביר מסר של הצלחה לעובדים והלקוחות
אתם משקיעים מחשבה ומשאבים רבים לקראת ראש השנה שהלקוחות והעובדים יצאו מרוצים שהקשר ביניכם יתהדק יש דרך לעזור לכם להשיג את המטרה הזו! בהשקעה כספית קטנה יחסית. עציץ ממותג עם הלוגו והמסר שלכם, משפט קצר או מוטו המאפיין את העסק, זו דרך מצוינת להעניק תשומת לב – לעובדים וללקוחות כאחד. נשמח לעזור ישראל רף 052-2978583
|
מתנות לראש השנה, עציצים ממותגים, שיבטיחו לך הצלחה עסקית כל השנה.
המטרה של כל עסק, למצוא מתנה לראש השנה שתשלב את הרצון לשמח את העובדים והלקוחות שתקדם את העסק עם תוצאות מעולות לטווח ארוך, וזאת בהשקעה כספית קטנה יחסית. עציץ ממותג עם הלוגו והמסר שלכם, משפט קצר או מוטו המאפיין את העסק, זו דרך מצוינת להעניק תשומת לב – לעובדים וללקוחות כאחד. נשמח לעזור ישראל רף 052-2978583
|
ידוע כי בנייה בשטחים המשותפים בבית משותף, תתאפשר רק בהסכמת 75% ומעלה מכלל דיירי הבניין בבית המשותף, וזאת עפ"י חוק המקרקעין, תשכ"ט-1969. אך מה הדין כאשר דיירים הרחיבו את דירת הגג שלהם תוך ניצול שטח המוצמד לדירת גג זו על חשבון השטח המשותף של הבית המשותף, בלא הסכמה של 75% מכלל דיירי הבית המשותף? ודוק – האם הצמדתו של שטח משותף לדירה, מקנה לבעלי הדירה זכות בנייה בשטח זה?
|
מתנות לעובדים, העובדים הם המנוע של העסק פנקו את העובדים ב עציצים ממותגים, מתנות לחג הפסח, ותקבלו מנוע טורבו עבור העסק שלכם. מסרים ממותגים בעציצים בערכים של העצמה, שגשוג, הצלחה, פריחה, בריאות, אהבה, אושר, שפע ועוד. בעציצי קרמיקה, בטון וזכוכית. אנו מציעים להעניק חוויה בלתי נשכחת לחיזוק הקשר עם העובדים והלקוחות שלכם. פנו אלינו נשמח לעזור ישראל רף 052-2978583
|
רקע
רשיון בישראל
עשרות אלפי עסקים הפועלים ללא עסק . ניכר חלק מעסקים אל ה) לפי הערכה-כרבע ( אינם לקבל זוכים רשיון ב עסק של אי עמידה בהוראות חוק התכנון והבניה,התשכ 1 , "ה 965.
רשיון בעסק הפועל ללא לא ניתן לפקח על המטרות האמורות בסעיף לחוק רישוי עסקים,התשכ 1 , "ח . הן 968 המטרות :הסביבה איכות נאותה של , מניעת סכנות לשלום הציבור ,במקום בטיחות הנמצאים , מניעת מחלות בעלי חיים וזיהום מקורות מים , בריאות הציבור וקיום דיני התכנון והבניה ודיני הכבאות.והבניה כתוצאה מכך הליקוי מתחום דיני התכנון , המונע קב
|
מתנות לטו בשבט ברוח החג עם מסר אישי ממותג, מתנה שמרחיבה את הלב ומעלה חיוך תיצור אווירה נפלאה לשמירה על הקשר עם הלקוחות, צוות העובדים, הספקים ונותני השירות יש דרך לעזור לכם להשיג את המטרה הזו
מסרים ממותגים בעציצים ישראל רף 052-2978583
מתנה שתשדרג את היחסים שלכם עם הלקוחות והעובדים לאורך כל השנה
|
|
|
|
|