חפש מאמרים:
שלום אורח
22.12.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

חשיבותו של המבנה העסקי במיזם

מאת: אמיר לניאדויזמות עסקית12/12/20111367 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

שלום. במאמר זה ברצוני לציין ולהבהיר את חשיבות האסטרטגיה העסקית שנקבעת בתחילתו של המיזם וכיצד היא תשפיע על תהליך פיתוח ועיצוב המוצר, על תהליך הכנת האינפורמציה העסקית, נתחי השוק, קהל היעד הפוטנציאלי ובגדול הכיוון הכללי של המיזם.

אני כותב את מאמר זה מכיוון שהשבוע פנה אלי יזם שיש לו רעיון למיזם מעניין בתחום הסלולר והאפליקציות. לאחר שדברתי אתו על המיזם, ושאלתי שאלות לגבי איך הוא מעוניין ליישם אותו, מה היעדים והתהליכים שהוא מעוניין לעבור, מי הלקוחות הפוטנציאלים וכו הגענו למסקנה (שלאחר שהסברתי לו מה עומד מאחוריה הוא הסכים איתי) שיש לו בעיה במבנה העסקי/ שיווקי של המיזם. ואם הוא ימשיך לקדם את המיזם הוא עלול להיקלע לקשיים גדולים מאוד בשלב גיוס ההשקעה.

מכיוון שאינני יכול לפרט על המיזם אתן דוגמא כללית שלא קשורות למיזם הזה ספציפי:

דוגמא: מיזם של קומקום חשמלי שכדי לשפוך את המים לכוס אין צורך בלהרים את הקומקום. מה אותו יזם צריך לקחת בחשבון לגבי האסטרטגיה העסקית?, כתשובה אתן מספר נקודות לחשיבה (את התשובות אתן לכם להסיק בעצמכם..):

1.      למי הוא הולך למכור את הקומקום?.

2.      מי קהל היעד שלו (כטיפ – קהל היעד זה לא אותה תשובה כמו בשאלה מספר 1)?.

3.      מה הוא מתכוון להציג לאותו קונה כדי שהוא יקנה את המוצר/ המיזם?

4.      מה היתרונות היחסיים שלו לעומת מוצרים קיימים? והיכן אותו קונה יעשה את הרווח היחסי?

הנקודה שאני רוצה להבהיר כאן היא שהקונה של המיזם, או לחילופין מי שישקיע במיזם בשלבים הבאים, יחשוב בצורה הבאה: כמה כסף אני צריך להשקיע?, לאיזה תקופה?, מתי אראה את הכסף שלי חזרה?, איך אני יכול למנף את ההשקעה הזו הלאה?, מה הפוטנציאל העתידי של המיזם?, האם היעדים שאותם הציב היזם הם נכונים/ ריאליים?, וכו.

ובגדול – כדי לגייס השקעה צריך להציג בפני המשקיע/ הקונה את הרווח שלו מההשקעה במיזם. למשל (דוגמא נוספת) אם ניגש לסופר ונציע להם להקים מסעדה ליד הקופות שתמכור ארוחות צהריים.

העלויות שצריך לקחת בחשבון (בין היתר) הם: שכירות למקום/ לשטח/ שיפוץ/ עלות עובדים וכ"ו וכ"ו.

הפוטנציאל שהיזם צריך להציג בפני המשקיע/ הסופר צריך להיום (בין היתר ולא דברים סטנדרטים שגם אותם צריך לציין – כמו רווח פר מנה): שהלקוח יבלה יותר זמן בסופר, שניתן יהיה לקבל הנחות ומבצעים במסעדה של הסופר מעל גובה קנייה מסוים, ניתן להציע ללקוחות הנחות בקנייה הבאה אם אוכלים במסעדה, פרסומות בטלוויזיות שיהיו במסעדה, למכור אוכל מוכן הביתה, וכו וכו

כמובן שכל הנתונים צרכים בשלב הבא להיכנס לתכנית עסקית – כדי שניתן יהיה לדבר בצורה עניינית ולא במילים של: נראה לי, אני מעריך וכו.

לסיכום – המבנה העסקי בתחילת תהליך המיזם יגדיר ליזם עוד בתחילת הדרך מה פוטנציאל הרווחים של המשקיעים הפוטנציאלים ומה ניתן יהיה להציג להם כרווחים כדי למשוך את תשומת ליבם (מקווה שאני ברור..).

מספר מילים עלנו

B-focus, רקע כללי: חברת B-focus מתמחה בפיתוח ועיצוב מוצרים, פטנטים ורעיונות משלב הרעיון ועד מכירת המוצר ללקוח הסופי.

החברה בנויה משתי מחלקות מרכזיות:

מחלקת הפיתוח והעיצוב והמחלקה העסקית. לקוחות החברה נהנים מעבודה משותפת של שתי המחלקות שונות אך משלימות בכל הקשור לעיצוב ופיתוח מוצרים, לייצור ולשיווק מוצרים ולתהליכים שונים בשרשרת שבין הרעיון, פיתוח ועיצוב המוצר (הן בפן התכני והן בפן העסקי) וייצור ושיווק המוצר בשווקי היעד.

קישור למבנה ארגוני:

http://b-focus.com/WebForms/structure.aspx

קישור לתהליכים אותם אנו מעבירים ליזמים:

http://b-focus.com/WebForms/processForInnovators.aspx

המלצה אחרונה – תעיפו מבט באתר שלנו, יש שם כתבות רבות בנושא עיצוב ופיתוח מוצרים, גיוסי הון, תכניות עסקיות, פטנטים וכ"ו. בנוסף נשמח כמובן ל Like בפייסבוק שלנו..

והכי חשוב – בהצלחה לכולם J

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
שמי אמיר לניאדו בשנים האחרונות אני עוסק ביזמות עסקית. כיום אני שותף בחברה שהקמתי לפני כעשור (בתחום הרפואי) ועוסק בליווי וניהול מיזמים וחברות הזנק. בנוסף אני מנהל את המחלקה העסקית בחברת B-focus. החברה עוסקת בעיצוב ופיתוח מוצרים ופטנטים ליזמים וחברות הזנק. כחלק מפעילותנו ליזמים אנו מבצעים יחד עם היזמים תהליכים שמשולבים בהם תהליכים של בניית אסטרטגיה למיזם, חיפושי ורישומי פטנטים, פיתוח וייצור מוצר/ אבי טיפוס, סקרי שוק וכתיבת תכניות עסקיות לגיוסי השקעה. אשמח לשמוע מכם בכל נושא שאתם חושבים שאוכל לעזור לכם בהצלחה! אמיר לניאדו - יזם ומנהל מחלקה עסקית – B-Focus amir@b-focus.com www.b-focus.com 0525449558
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אמיר לניאדו

מאת: אמיר לניאדויזמות עסקית11/01/232861 צפיות
העלתי את השאלה בכותרת לדיון מכיוון שאני נתקל ביזמים רבים שמגיעים אלינו לאחר שבצעו רישומי פטנטים באלפי שקלים/ דולרים ורק לאחר מכאן הגיעו לשלב של פיתוח המוצר ובניית האנפורמציה העסקית הדרושה. מטרתי במאמר זה הוא להאיר את עיני היזמים שבכוונתם לפתח מוצר או לקדם פטנט או רעיון שיש להם – תהליך שאני קורא לו 'בניית ערך כספי לרעיון'. אז איך בונים ערך כספי לרעיון/ למוצר/ לפטנט?

מאת: אמיר לניאדועיצוב תעשייתי 15/10/172100 צפיות
המאמר מתאר את היתרונות והחסרונות בלקדם מיזם/ בלעצב מוצר באופן עצמאי, או להשתמש בגורמים חיצוניים לקידום מיזם/ לעיצוב מוצר.

מאת: אמיר לניאדויזמות עסקית15/10/171282 צפיות
המאמר מתאר בקצרה את חשיבות תהליכי הפטנטים כחלק מתהליך פיתוח מוצר/ קידום מיזם משלב הרעיון.

מאת: אמיר לניאדויזמות עסקית15/10/171130 צפיות
המאמר מתאר את התהליכים הרלוונטיים שיזם צריך לעבור משלב הרעיון ועד שלב שיש לו אב טיפוס ותכנית עסקית והוא מוכן לחפש השקעה כספית או למכור את המיזם לשותף אסטרטגי. המאמר מתאר איך תהליכי פיתוח מוצר משתלבים עם תהליכי הפטנטים ותהליך בניית תכנית עסקית להערכת השווי שלפיו ניתן לגייס כספים.

מאת: אמיר לניאדויזמות עסקית23/01/121348 צפיות
עיצוב ופיתוח מוצר והשתלבותו בניסויים כחלק מתהליך הפיתוח.

מאת: אמיר לניאדויזמות עסקית28/11/111602 צפיות
תהליך גיוס השקעה כחלק מהתהליכים הדרושים להביא מוצר לשוק.

מאת: אמיר לניאדויזמות עסקית02/10/111370 צפיות
המאמר מתאר איך לפתח מוצר או פטנט בתהליך נכון ואיך להגיע לפגישה עם המשקיע מוכן. חברת בי-פוקוס בונה יחד עם היזם את הצוות הדרוש לקידום המיזם. בצוות יהיה בנוי מהיזם כמנהל, מנהל פיתוח ומנהל עסקי. יחד ובסנכרון הצוות יבנה את הערך הכספי לרעיון/ למוצר/ לפטנט אותו היזם מעוניין לקדם.

מאמרים נוספים בנושא יזמות עסקית

מאת: ישראל רף יזמות עסקית31/07/232998 צפיות
מתנות אישיות ממותגות לראש השנה ללקוחות ולעובדים, ההצלחה מובטחת, נשמח לעזור. מסר אישי שלכם ממותג בעציץ, מזכרת בלתי נשכחת תוצג תמיד על השולחן ולא במגירה. המטרה לחבר בין אנשים בקשריכם העסקיים והאישיים להביע את הערכתכם ואהבתכם בדרך מקסימה הזוכה ל-100% הצלחה! מוזמנים להעביר מסר אישי חם ממותג בעציץ לאנשים החשובים לכם העובדים והלקוחות נשמח לעזור ישראל רף 052-2978583

מאת: ישראל רף יזמות עסקית20/07/233010 צפיות
מתנות לראש השנה, מחפש דרך מקורית להעביר מסר של הצלחה לעובדים והלקוחות אתם משקיעים מחשבה ומשאבים רבים לקראת ראש השנה שהלקוחות והעובדים יצאו מרוצים שהקשר ביניכם יתהדק יש דרך לעזור לכם להשיג את המטרה הזו! בהשקעה כספית קטנה יחסית. עציץ ממותג עם הלוגו והמסר שלכם, משפט קצר או מוטו המאפיין את העסק, זו דרך מצוינת להעניק תשומת לב – לעובדים וללקוחות כאחד. נשמח לעזור ישראל רף 052-2978583

מאת: ישראל רף יזמות עסקית13/07/231987 צפיות
מתנות לראש השנה, עציצים ממותגים, שיבטיחו לך הצלחה עסקית כל השנה. המטרה של כל עסק, למצוא מתנה לראש השנה שתשלב את הרצון לשמח את העובדים והלקוחות שתקדם את העסק עם תוצאות מעולות לטווח ארוך, וזאת בהשקעה כספית קטנה יחסית. עציץ ממותג עם הלוגו והמסר שלכם, משפט קצר או מוטו המאפיין את העסק, זו דרך מצוינת להעניק תשומת לב – לעובדים וללקוחות כאחד. נשמח לעזור ישראל רף 052-2978583

מאת: אמיר לניאדויזמות עסקית11/01/232861 צפיות
העלתי את השאלה בכותרת לדיון מכיוון שאני נתקל ביזמים רבים שמגיעים אלינו לאחר שבצעו רישומי פטנטים באלפי שקלים/ דולרים ורק לאחר מכאן הגיעו לשלב של פיתוח המוצר ובניית האנפורמציה העסקית הדרושה. מטרתי במאמר זה הוא להאיר את עיני היזמים שבכוונתם לפתח מוצר או לקדם פטנט או רעיון שיש להם – תהליך שאני קורא לו 'בניית ערך כספי לרעיון'. אז איך בונים ערך כספי לרעיון/ למוצר/ לפטנט?

מאת: בנימין קלינגריזמות עסקית13/12/223326 צפיות
ידוע כי בנייה בשטחים המשותפים בבית משותף, תתאפשר רק בהסכמת 75% ומעלה מכלל דיירי הבניין בבית המשותף, וזאת עפ"י חוק המקרקעין, תשכ"ט-1969. אך מה הדין כאשר דיירים הרחיבו את דירת הגג שלהם תוך ניצול שטח המוצמד לדירת גג זו על חשבון השטח המשותף של הבית המשותף, בלא הסכמה של 75% מכלל דיירי הבית המשותף? ודוק – האם הצמדתו של שטח משותף לדירה, מקנה לבעלי הדירה זכות בנייה בשטח זה?

מאת: ישראל רף יזמות עסקית16/03/221436 צפיות
מתנות לעובדים, העובדים הם המנוע של העסק פנקו את העובדים ב עציצים ממותגים, מתנות לחג הפסח, ותקבלו מנוע טורבו עבור העסק שלכם. מסרים ממותגים בעציצים בערכים של העצמה, שגשוג, הצלחה, פריחה, בריאות, אהבה, אושר, שפע ועוד. בעציצי קרמיקה, בטון וזכוכית. אנו מציעים להעניק חוויה בלתי נשכחת לחיזוק הקשר עם העובדים והלקוחות שלכם. פנו אלינו נשמח לעזור ישראל רף 052-2978583

מאת: בנימין קלינגריזמות עסקית27/02/221483 צפיות
רקע רשיון בישראל עשרות אלפי עסקים הפועלים ללא עסק . ניכר חלק מעסקים אל ה) לפי הערכה-כרבע ( אינם לקבל זוכים רשיון ב עסק של אי עמידה בהוראות חוק התכנון והבניה,התשכ 1 , "ה 965. רשיון בעסק הפועל ללא לא ניתן לפקח על המטרות האמורות בסעיף לחוק רישוי עסקים,התשכ 1 , "ח . הן 968 המטרות :הסביבה איכות נאותה של , מניעת סכנות לשלום הציבור ,במקום בטיחות הנמצאים , מניעת מחלות בעלי חיים וזיהום מקורות מים , בריאות הציבור וקיום דיני התכנון והבניה ודיני הכבאות.והבניה כתוצאה מכך הליקוי מתחום דיני התכנון , המונע קב

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica