חפש מאמרים:
שלום אורח
22.12.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

עיצוב ופיתוח מוצר כחלק מפעילות החברה

מאת: אמיר לניאדויזמות עסקית23/01/20121347 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

שלום שמי אמיר לניאדו – יזם ומנהל מחלקה עסקית – B-focus.

במאמר זה אני מעוניין להציג בפני הקוראים את נושא עיצוב המוצר, פיתוח המוצר וההשתלבות של עיצוב ופיתוח המוצר בניסויים ובבדיקות התכנות של המוצר.

היעדים שהצבנו לעצמנו לשנה הקרובה היא להגדיל את פעילויות עיצוב ופיתוח המוצר לחברות ולמוצרים שמפותחים ע"י חברות בתעשייה.

כחלק מאותם יעדים טבע הדברים הוא שנעסוק יותר בתהליכי עיצוב ופיתוח כתהליך שהוא כחלק מאותם תהליכים של הלקוחות שלנו. זאת כדי שנוכל להסתנכרן עם מצב הפיתוח אצל הלקוחות ובהתאם להתאים את עיצוב ופיתוח המוצר למצב הקיים, למסקנות מניסויים ולתקני בטיחות דרושים.

למה אני מתכוון? – באופן כללי ולא קשור אלינו כ B-focus.

תהליכי עיצוב תעשייתי, עיצוב מוצר, פיתוח מוצר או איך שלא תרצו להגדיר את הגורמים בתהליך, מחויבים להתבצע במקביל למספר רב של תהליכים פנים אירגוניים בחברה. חלק מתהליכים אלו הם נושאים כמו באיזה שלב פיתוח נמצא המוצר, האם כל הרכיבים הפנימיים הם סופיים או שעדיין עוברים פיתוח ויתכן שצורתם/ מיקומם ישתנו, האם המערכת עובדת במלואה או שיש צורך לעשות ניסויים בחלקים ממנה, מה השפעתם של אותם ניסויים על שאר המערכת, וכ"ו, וכ"ו.

אם כבר התייחסנו לתהליכים שיש לגעת בהם שרלוונטיים ליחסים בין עיצוב ופיתוח המוצר, אז אני מעוניין לגעת בקצרה בתהליכים העסקיים שגם הם רלוונטיים לפיתוח המוצר וחייבים תזכור מכיוון שגם הם משפיעים באופן ישיר על עיצוב ופיתוח המוצר וסביר להניח שישפיעו רבות על שלבי עיצוב ותכנון המערכת. בתהליכים אלו יכללו בין היתר: אופי השימוש במוצר, מי המשתמש הראשי, קהל יעד, נקודות מכירה, תהליכי שיווק המוצר, מוצרים מתחרים וכ"ו.

לסיכום אתן דוגמא של חלק ממוצר של לקוח בו אנחנו משתלבים בתהליך הבאת המוצר לשוק 'בנישה שמוגדרת' בתור עיצוב תעשייתי ופיתוח הנדסי של המוצר – עד שלב של עיצוב ופיתוח מוצר סופי, כולל ליווי לתבניות וייצור סדרתי של החלקים אותם פתחנו.

הלקוח היא החברה קיימת, כמו חברות רבות, החברה מפתחת מוצר מסוים ובכוונתה לייצר אותו באופן עצמאי ולמכור למשווקים רלוונטיים בשווקי היעד. תהליך עיצוב ופיתוח המוצר מושפע ממספר גורמים במערכת, חלקם בפן העסקי וחלקם בפן של פיתוח המוצר. לדוגמא: בפן העסקי יכללו אסטרטגית השיווק, יעדי התפעול וכ"ו. בפן של הפיתוח יכללו דרישות המוצר, מגבלות, תקני בטיחות, עיצוב ואופי שימוש וכ"ו.

כחלק מתהליך עיצוב ופיתוח המוצר חובה להתייחס לכל התהליכים שציינתי למעלה. בהתאם, התהליך הוא דינמי ומוביל לשינוי בעיצוב המוצר ובהתאמת החלקים הרלוונטיים לעיצוב החדש. ככל שהתהליך מתקדם יותר כך יתגבש העיצוב הסופי של המוצר הסופי.

המוצר אותו עצבנו ופתחנו השתנה לפחות מספר פעמים מקצה לקצה במשך תהליך הפיתוח. שכל שינוי וקונספט חדש הוביל למסקנות ולדיונים לגבי אופי התהליך, הן הפן העסקי/ שיווקי והפן בפן של הפיתוח. למשל: איך נכון מבחינת תהליכי ייצור לעצב את החלקים, מהם תהליכי המכירה של המוצר, אופי שימוש של הלקוח, הרגלים, תדירות השימוש, נתח שוק, מקום לחדירה ראשונית, פטנטים, תקני בטיחות, תחזיות לגבי נפח ייצור, ועוד נקודות ותהליכים רבים שרלוונטי לאחוזי הצלחת המוצר, כשיגיע לשוק.

לסיכום (אני אנסה להיות ציורי): תהליכי עיצוב ופיתוח המוצר הוא עיגול אחד בתהליך גדול שמכיל עיגולים רבים, כל אחד חופף בחלקו עיגולים נוספים בתהליך.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
שמי אמיר לניאדו בשנים האחרונות אני עוסק ביזמות עסקית. כיום אני שותף בחברה שהקמתי לפני כעשור (בתחום הרפואי) ועוסק בליווי וניהול מיזמים וחברות הזנק. בנוסף אני מנהל את המחלקה העסקית בחברת B-focus. החברה עוסקת בעיצוב ופיתוח מוצרים ופטנטים ליזמים וחברות הזנק. כחלק מפעילותנו ליזמים אנו מבצעים יחד עם היזמים תהליכים שמשולבים בהם תהליכים של בניית אסטרטגיה למיזם, חיפושי ורישומי פטנטים, פיתוח וייצור מוצר/ אבי טיפוס, סקרי שוק וכתיבת תכניות עסקיות לגיוסי השקעה. אשמח לשמוע מכם בכל נושא שאתם חושבים שאוכל לעזור לכם בהצלחה! אמיר לניאדו - יזם ומנהל מחלקה עסקית – B-Focus amir@b-focus.com www.b-focus.com 0525449558
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אמיר לניאדו

מאת: אמיר לניאדויזמות עסקית11/01/232861 צפיות
העלתי את השאלה בכותרת לדיון מכיוון שאני נתקל ביזמים רבים שמגיעים אלינו לאחר שבצעו רישומי פטנטים באלפי שקלים/ דולרים ורק לאחר מכאן הגיעו לשלב של פיתוח המוצר ובניית האנפורמציה העסקית הדרושה. מטרתי במאמר זה הוא להאיר את עיני היזמים שבכוונתם לפתח מוצר או לקדם פטנט או רעיון שיש להם – תהליך שאני קורא לו 'בניית ערך כספי לרעיון'. אז איך בונים ערך כספי לרעיון/ למוצר/ לפטנט?

מאת: אמיר לניאדועיצוב תעשייתי 15/10/172100 צפיות
המאמר מתאר את היתרונות והחסרונות בלקדם מיזם/ בלעצב מוצר באופן עצמאי, או להשתמש בגורמים חיצוניים לקידום מיזם/ לעיצוב מוצר.

מאת: אמיר לניאדויזמות עסקית15/10/171282 צפיות
המאמר מתאר בקצרה את חשיבות תהליכי הפטנטים כחלק מתהליך פיתוח מוצר/ קידום מיזם משלב הרעיון.

מאת: אמיר לניאדויזמות עסקית15/10/171130 צפיות
המאמר מתאר את התהליכים הרלוונטיים שיזם צריך לעבור משלב הרעיון ועד שלב שיש לו אב טיפוס ותכנית עסקית והוא מוכן לחפש השקעה כספית או למכור את המיזם לשותף אסטרטגי. המאמר מתאר איך תהליכי פיתוח מוצר משתלבים עם תהליכי הפטנטים ותהליך בניית תכנית עסקית להערכת השווי שלפיו ניתן לגייס כספים.

מאת: אמיר לניאדויזמות עסקית12/12/111367 צפיות
במאמר זה ברצוני לציין ולהבהיר את חשיבות האסטרטגיה העסקית שנקבעת בתחילתו של המיזם וכיצד היא תשפיע על תהליך פיתוח ועיצוב המוצר, על תהליך הכנת האינפורמציה העסקית, נתחי השוק, קהל היעד הפוטנציאלי ובגדול הכיוון הכללי של המיזם.

מאת: אמיר לניאדויזמות עסקית28/11/111602 צפיות
תהליך גיוס השקעה כחלק מהתהליכים הדרושים להביא מוצר לשוק.

מאת: אמיר לניאדויזמות עסקית02/10/111370 צפיות
המאמר מתאר איך לפתח מוצר או פטנט בתהליך נכון ואיך להגיע לפגישה עם המשקיע מוכן. חברת בי-פוקוס בונה יחד עם היזם את הצוות הדרוש לקידום המיזם. בצוות יהיה בנוי מהיזם כמנהל, מנהל פיתוח ומנהל עסקי. יחד ובסנכרון הצוות יבנה את הערך הכספי לרעיון/ למוצר/ לפטנט אותו היזם מעוניין לקדם.

מאמרים נוספים בנושא יזמות עסקית

מאת: ישראל רף יזמות עסקית31/07/232998 צפיות
מתנות אישיות ממותגות לראש השנה ללקוחות ולעובדים, ההצלחה מובטחת, נשמח לעזור. מסר אישי שלכם ממותג בעציץ, מזכרת בלתי נשכחת תוצג תמיד על השולחן ולא במגירה. המטרה לחבר בין אנשים בקשריכם העסקיים והאישיים להביע את הערכתכם ואהבתכם בדרך מקסימה הזוכה ל-100% הצלחה! מוזמנים להעביר מסר אישי חם ממותג בעציץ לאנשים החשובים לכם העובדים והלקוחות נשמח לעזור ישראל רף 052-2978583

מאת: ישראל רף יזמות עסקית20/07/233010 צפיות
מתנות לראש השנה, מחפש דרך מקורית להעביר מסר של הצלחה לעובדים והלקוחות אתם משקיעים מחשבה ומשאבים רבים לקראת ראש השנה שהלקוחות והעובדים יצאו מרוצים שהקשר ביניכם יתהדק יש דרך לעזור לכם להשיג את המטרה הזו! בהשקעה כספית קטנה יחסית. עציץ ממותג עם הלוגו והמסר שלכם, משפט קצר או מוטו המאפיין את העסק, זו דרך מצוינת להעניק תשומת לב – לעובדים וללקוחות כאחד. נשמח לעזור ישראל רף 052-2978583

מאת: ישראל רף יזמות עסקית13/07/231987 צפיות
מתנות לראש השנה, עציצים ממותגים, שיבטיחו לך הצלחה עסקית כל השנה. המטרה של כל עסק, למצוא מתנה לראש השנה שתשלב את הרצון לשמח את העובדים והלקוחות שתקדם את העסק עם תוצאות מעולות לטווח ארוך, וזאת בהשקעה כספית קטנה יחסית. עציץ ממותג עם הלוגו והמסר שלכם, משפט קצר או מוטו המאפיין את העסק, זו דרך מצוינת להעניק תשומת לב – לעובדים וללקוחות כאחד. נשמח לעזור ישראל רף 052-2978583

מאת: אמיר לניאדויזמות עסקית11/01/232861 צפיות
העלתי את השאלה בכותרת לדיון מכיוון שאני נתקל ביזמים רבים שמגיעים אלינו לאחר שבצעו רישומי פטנטים באלפי שקלים/ דולרים ורק לאחר מכאן הגיעו לשלב של פיתוח המוצר ובניית האנפורמציה העסקית הדרושה. מטרתי במאמר זה הוא להאיר את עיני היזמים שבכוונתם לפתח מוצר או לקדם פטנט או רעיון שיש להם – תהליך שאני קורא לו 'בניית ערך כספי לרעיון'. אז איך בונים ערך כספי לרעיון/ למוצר/ לפטנט?

מאת: בנימין קלינגריזמות עסקית13/12/223326 צפיות
ידוע כי בנייה בשטחים המשותפים בבית משותף, תתאפשר רק בהסכמת 75% ומעלה מכלל דיירי הבניין בבית המשותף, וזאת עפ"י חוק המקרקעין, תשכ"ט-1969. אך מה הדין כאשר דיירים הרחיבו את דירת הגג שלהם תוך ניצול שטח המוצמד לדירת גג זו על חשבון השטח המשותף של הבית המשותף, בלא הסכמה של 75% מכלל דיירי הבית המשותף? ודוק – האם הצמדתו של שטח משותף לדירה, מקנה לבעלי הדירה זכות בנייה בשטח זה?

מאת: ישראל רף יזמות עסקית16/03/221436 צפיות
מתנות לעובדים, העובדים הם המנוע של העסק פנקו את העובדים ב עציצים ממותגים, מתנות לחג הפסח, ותקבלו מנוע טורבו עבור העסק שלכם. מסרים ממותגים בעציצים בערכים של העצמה, שגשוג, הצלחה, פריחה, בריאות, אהבה, אושר, שפע ועוד. בעציצי קרמיקה, בטון וזכוכית. אנו מציעים להעניק חוויה בלתי נשכחת לחיזוק הקשר עם העובדים והלקוחות שלכם. פנו אלינו נשמח לעזור ישראל רף 052-2978583

מאת: בנימין קלינגריזמות עסקית27/02/221483 צפיות
רקע רשיון בישראל עשרות אלפי עסקים הפועלים ללא עסק . ניכר חלק מעסקים אל ה) לפי הערכה-כרבע ( אינם לקבל זוכים רשיון ב עסק של אי עמידה בהוראות חוק התכנון והבניה,התשכ 1 , "ה 965. רשיון בעסק הפועל ללא לא ניתן לפקח על המטרות האמורות בסעיף לחוק רישוי עסקים,התשכ 1 , "ח . הן 968 המטרות :הסביבה איכות נאותה של , מניעת סכנות לשלום הציבור ,במקום בטיחות הנמצאים , מניעת מחלות בעלי חיים וזיהום מקורות מים , בריאות הציבור וקיום דיני התכנון והבניה ודיני הכבאות.והבניה כתוצאה מכך הליקוי מתחום דיני התכנון , המונע קב

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica