אבחון ליקויי למידה יכול להיעשות גם בדרך ממוחשבת. אחת מהדוגמאות הנפוצות לאבחונים ממוחשבים הוא האבחון T.O.V.A הבודק בעיות קשב וריכוז וכן גם את יעילות הטיפול התרופתי שניתן במהלך אבחון דידקטי או אבחון פסיכודידקטי. במהלך המבחן נמדדים פרמטרים שונים שמהווים חלק מתהליך אבחון ליקויי למידה ומציאה של בעיות קשב וריכוז הקשורות ללימודים. האורך שלו הוא 21.8 דקות, בעוד שגילאי 4-5 קיים מבחן מותאם הנערך 10.9 דקות בלבד.
בעוד שנהוג לבצע אבחון דידקטי וכן אבחון פסיכודידקטי בצורה ידנית ולא ממוחשבת, מבחן T.O.V.A נערך כולו על צג המחשב. במהלך השלב הראשון של אבחון ליקויי למידה T.O.V.A נדרש הנבדק לצפות בצג המחשב ולהגיב לגירוי נתון, תוך התעלמות מגירוי אחר. נבדקת התמדת הקשב של המאובחן – מספר הפעמים בהן המטופל הגיב בצורה נכונה לגירוי המטרה שהופיעה מולו במסך, מספר התגובות של הנבדק לגירוי שלא היה המטרה בתרגיל, וכן זמן התגובה לגירוי שהוצג על הצג.
השלב השני של האבחון נועד לוודא את מהימנות אבחון ליקויי למידה שנעשה במהלך השלב הראשון. גם כאן נדרש המטופל לצפות בגירויים על צג המחשב ולהגיב אליהם ואולם בשונה מאבחון בעיות קשב וריכוז שנעשה בשלב הראשון, במהלך השלב השני הגירויים מופיעים במהירות וללא רצף הגיוני כדי למנוע את האפקט של אימון. בדומה לתהליכי אבחון דידקטי או אבחון פסיכודיקטי שבסופם ניתנים המלצות להמשך הטיפול, עם סיום האבחון הממוחשב נכתב דו"ח על הסבירות לקיומו של קושי בקשב הכללי של המטופל.
במידה והדו"ח מצא שהסבירות לנוכחות של בעיות קשב וריכוז היא גבוהה, דו"ח נוסף נכתב על האפשרות שלמטופל יש תסמונת ADHD. כפי שדו"חות אבחון פסיכודידקטי או אבחון דידקטי ממליצים לעיתים על מתן תרופות כגון ריטלין, גם הדו"חות של אבחון ממוחשב זה עשויים להמליץ על מתן הטיפול. לעתים אף מתקיים המבחן לאחר פרק זמן מסוים שהמטופל נוטל ריטלין באופן קבוע, בכדי לבדוק את יעילות הטיפול.