לפני מעבר אבחון דידקטי או אבחון פסיכו-דידקטי, מומחים רבים מצביעים על הקשר שבין בעיות קשב וריכוז וסוכרים בגוף. אחת מהבעיות העיקריות היום בתזונה אצל ילדים היא הכמות הגדולה של סוכרים לא טבעיים המוכנסים לגוף: ממתקים, שוקולדים, ויטמינצ'יק, ועוד.
מעבר אבחון ליקויי למידה יכול להתחיל מתזונה נכונה, בנוסף למעבר של אבחון פסיכו-דידקטי. אחד מהגורמים שמגבירים בעיות קשב וריכוז אצל ילדים הוא צריכה מוגזמת של סוכרים לא טבעיים. נדמה שאת הסוכרים בגוף אף אבחון דידקטי או אבחון פסיכו-דידקטי לא יוכלו לפתור, כך שעל ההורה לקחת אחריות על תזונת הילד. הנזקים של סוכרים לא טבעיים בגוף נובעים ממנגנון העיכול שלנו, שמפרק את הסוכרים במהירות גדולה שמועברת ישירות למחזור הדם. כתוצאה מכך הילד חווה בעיות קשה וריכוז כמו היפראקטיביות ואנרגיות שהוא מרגיש חייב להוציא החוצה.
האנרגיות לא נוהגות להחזיק מעמד זמן רב, וברוב הפעמים מתקיימת נפילת מתח לאחר מכן, מה שמוביל להפרעות ריכוז ולאחר מכן גם מעבר אבחון ליקויי למידה. כתוצאה מכך הילד מטלטל בין חוסר שקט ותנועתיות ברגעים שיש לו מספיק סוכרים בגוף, ורפיון ועייפות במצבים שהוא זקוק למנת הסוכר הבאה שלו. לכן המומחים ממליצים להמעיט בצריכת סוכרים אצל ילדים, ובשעות הבוקר ובית הספר לצייד אותו בפירות וכן במזון שזמן הפירוק שלו איטי – כך יוכל לשחרר אנרגיה באופן אחיד ולזמן ממושך.
בשוק המזון קיימים מספר פתרונות לבעיית הסוכרים, מה שעשוי לעזור בפיתרון בעיות קשב וריכוז. ניתן לשלב דיאטות שכאלה ביחד עם אבחון דידקטי או אבחון פסיכו דידקטי, ונדמה שדיאטת הסוכרים לא נוגדת סוגים שונים של אבחון ליקויי למידה. ניתן להצטייד בשוקולד חרובים המכיל סוכרים טבעיים במקום השוקולד הרגיל. כמו כן, במקום הויטאמינצ'יק או קערת הקורנפלקס עם הסוכר, אפשר לצייד את הילד במיץ סחוט ובדגני בוקר ללא סוכר ועם דבש בתוך הקערה. הערות שכאלה ניתן לשמוע גם ממיטב המומחים בתוכניות אבחון פסיכו-דידקטי או אבחון ליקויי למידה.
משום שמדובר בשינוי דראסטי באורח החיים של רוב הילדים, המומחים ממליצים לעשות את השינוי הזה לאט, בדיוק כפי שכל אבחון דידקטי נעשה בהדרגה,וכן במידת הצורך גם לשתף את ההורה בדיאטה – כך שהילד ילמד וינהג כפי שהוריו נוהגים.