"אם אתה לא שם אתה לא קיים" אומר הפתגם ומתייחס לייצוג באמצעי התקשורת. אם אין לתופעה או לאדם מסוים נוכחות במדיה הוא כאילו לא קיים בעולם האמיתי. אמרה זו נכונה גם לגבי בעלי מקצוע בהקשר של אינטרנט. אם אתה בעל מקצוע מסוים ואין לך אתר אינטרנט אתה כאילו לא קיים- לקוחות לא ידעו על קיומך ולא יפנו אליך. בדיוק מהסיבה הזאת ולאור החשיבות העולה וגואה של מנועי החיפוש בעיקר של גוגל, קמה תעשייה שלמה של קידום אתרים , ונוצר מקצוע חדש.
מקדם אתרים עובד לפי מילות מפתח הרלוונטיות עבור הלקוח שלו, ומחפש פלטפורמות חדשות ורלוונטיות על מנת לפרסם אותן. למילות המפתח אין ערך כשלעצמן, אלא כשהן משויכות ללינק רלוונטי לאתרו של הלקוח. יש מספר שיטות קידום אתרים, ומאחר ואין וודאות לגבי האלגוריתמים של גוגל, קשה לשפוט איזו שיטה עדיפה, אלא בצורה של ניסוי וטעייה. ישנן חברות של קידום אתרים שמראש מייעדות את העמוד הראשי של האתר להיות הלינק המרכזי אליו מילות המפתח מובילות, ויש חברות שמאמינות בקידום רוחבי- ומקדמות את כל דפי האתר לפי הרלוונטיות התוכנית למילות המפתח.
מאחר ויש פרמטרים רבים שיש לשים לב אליהם כבר בשלב של בניית האתר, מומלץ לפנות לחברות שעוסקות ב בניית אתרים בשילוב עם קידום אתרים. חברות אלו יכולות לבצע אופטימיזציה לאתר בשלביו הראשונים ולהבטיח מצע איכותי עליו מושתת הקידום האורגני בהמשך.