|
|
|
|
|
ארכיב - הפקדת חומר ארכיוני בגנזך המדינה
|
|
|
החוק מתייחס בעיקר למסמכים מנייר המאורגנים בתיקים. אולם גם הפקדת חומר אחר כגון:תצלומים,מפות,סרטים,תקליטורים וכד` תתבצע בהתאם לאופיו של החומר.
כללים אילו חלים גם על חברות ארכיב אשר מאחסנות חומר עבור משרדי ממשלה , כל חברת ארכיב צריכה לפעול כפי דרישת הגנזך ולהעביר את החומר עם תום תקופת אחסנתו בארכיב.
כיצד מתבצע נוהל הפקדת חומר ארכיוני?
ראשית, המוסד יודיע לגנזך המדינה, באמצעות האחראי לניהול הרשומות, על כוונתו להפקיד חומר ארכיוני בגנזך המדינה. שנית , טרם העברת החומר, ימסור המוסד לגנזך המדינה קובץ ממוחשב של רשימת התיקים,בצירוף העתק מפתח התיוק ועזרי התמצאות אחרים.
מפקח מטעם גנזך המדינה יחד עם האחראי על הרשומות בודקים את החומר המיועד להפקדה במוסד ומחליטים על ייעודו. באותה הזדמנות , המוסד מקבל הדרכה כיצד לסדר את החומר ולרשום אותו. הכנת החומר להפקדה והעברתו לגנזך המדינה יבוצע על ידי המוסד המפקיד. לאחר מתן האישור, יועבר החומר כשהוא ארוז במיכלים סטנדרטיים לפי הנחיית הגנזך. החומר יועבר רק לאחר קבלת אישור מראש מגנזך המדינה.
יש לציין, כי קליטת חומרים ארכיוניים שלא בצורה תקנית תיתכן במקרים מסוימים. למשל, כאשר קיימת סכנה פיזית ממשית לחומר הארכיוני או קיים חשש שהחומר יאוחסן בתנאים לא נאותים. או כאשר קיימת בעיה ביטחונית.
לפרטים נוספים ועזרה תוכלו לפנות לאיש הקשר בגנזך המדינה המלווה את משרדכם או לפנות לחברת ארכיב שתסייע בידכם, בהצלחה.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
אודות כותב המאמר:
רונן כהן צמח, בעל תואר מוסמך במינהל עסקים בהתמחות במערכות מידע וניהול חברות הייטק הינו מנכ"ל חברת ארכיביון מקבוצת ארכיב גרופ מזה מאז שנת 1999.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
מאמרים נוספים מאת רונן כהן צמח
במאמר זה אנו דנים על חשיבות ההגנה מפני גניבת זהות. גניבת זהות מתרחשת כאשר מישהו עושה שימוש במידע האישי שלך כגון שם, מספר זהות, מספר כרטיס אשראי או מידע מזהה אחר, ללא רשותך ומבצע הונאות או פשעים אחרים. גניבת זהות היא פשע חמור האם אתה מוגן?
הגנה על נתוני החברה באקלים העסקי של ימינו הפך להכרח חיוני.כדי להשיג ביטחון מקסימאלי, ולמנוע כל הפרה של פרטיות, אנשי מקצוע מסתמכים על נתונים של מכשירים מקצועיים. יש מגוון אפשרויות שיכולות להגן על העסק כגון: סריקת מסמכים לתוך ארכיון דיגיטלי, גריסת ניירת נייר, אבטחת מידע ועוד. כל אלו ועוד יכולים להבטיח הגנה גבוהה לרשומות עסקיות ועד מסמכים צבאיים סודיים.
|
תהיתם מה יקרה למיליוני דפים שיוצאים מדי יום במדפסות ומכונות צילום ברחבי הגלובוס, האם גם מחר וביום שלמחרת נעשה בהם שימוש ? נדפדף ,נתייק, נחפש בתוך תיקיה או קלסר?
סריקת מסמכים היא הדבר הבא, אולי לא שמתם לב אבל ארגונים גדולים חברות ומשרדי ממשלה כבר הפנימו, וכבר היום מנסים לדבר עם הסביבה באמצעות קבצים דיגיטאליים.
|
מאת : רונן כהן צמח
סגן שר החוץ התבטא לאחרונה כי מתקפת הסייבר שחווינו מצד האקרים מהעולם הערבי הינן למעשה מתקפת טרור וככזו יש להתייחס אליה ולהגיב אליה בהתאם.
ברמת המדינה הוחלט להקים מטה ללוחמת סייבר כדי להגן על האינטרסים החיוניים של מדינת ישאל בכל הנוגע להגנת המידע וניהול המסמכים שלה.
|
האם מעבר לניהול המסמכים של הארגון שלכם במערכת ארכיון ממוחשב תהפוך את המסמכים לנגישים יותר?
זה תלוי כאמור במספר גורמים המשולבים יחדיו כדי לתת פתרונות.
טיוב נתונים נכון של הניירת והמסמכים יביא לכך שגורמים רבים בארגון ירצו להשתמש במערכת הארכיון הממוחשב ככלי עבודה.
הליך מציאת המסמכים יהיה נוח נגיש ויעיל ויחסוך זמן יקר לארגון.
כפילות בתיוק מסמכים תיעלם, וגורמים רבים יוכלו לעבור במקביל על מערכת הארכיון הממוחשב.
|
ניהול ארכיב מסמכים בארגון או אפילו בבית הפרטי הינו תהליך שבו אנו מרכזים את קבצי המסמכים שלנו במקום מוגדר.
מסמכי הנייר נדרשים להפוך להיות קבצים דיגיטאליים שניתן לבצע עליהם פעולות נוספות.
שיטת ניהול המסמכים האחידה קובעת כי המסמכים הינם חלק מהמידע הארגוני השיתופי וכי כל הידע הנצבר צריך להיות זמין ונגיש לשליפה למשתמשים.
|
ההתקדמות הטכנולוגית בכל תחומי החיים ובעיקר בתחום המחשוב חשפה את העסקים לפגיעה ממשית ומיידית של חבלה.
חבלה בזדון או בנקל , הפכה להיות החשש הגדול ביותר של מנהלי מערכות מידע ואבטחה בארגונים.
ההיקף העצום של המידע המצטבר מידי יום, אמצעי ייצור המידע שהינם מחשבים ועמדות המחוברים לרשת האינטרנט ולאמצעי איחסון או שימוש חיצוניים , גרם לכך כי ישנם גורמים רבים , שונים המסוגלים בכל רגע נתון להשפיע על דרך התנהלות העסק ועל שרידותו.
|
זוהי סקירה קצרה על הנעשה בתחום שירותי הארכיב הפיזי לנייר הידוע בעולם בשמו המקצועי physical record centre .
|
מאמרים נוספים בנושא ניהול ידע
קיבלת צו הפסקת בניה, הריסה?
ייעוץ, הכוונה וטיפול -פנה עוד היום!
היתרי בניה, הכנת תוכניות, הגשה וליווי עד קבלת ההיתר.
חוו"ד מהנדס קונסטרוקטור בכל הארץ - שרות מידי
אישורי עירייה לטאבו לנכסים עם חריגות בניה ודירות מפוצלות!
ייעוץ לוועדי בתים, יזמים וחברות בנייה בנושא תמ"א 38
|
הגשת הבקשה לרישיון עסק בתל אביב- מיידע ראשוני
על בעל העסק או מיופה כוחו להגיש את הבקשה המלאה (כולל המסמכים הנדרשים) למרכז שירות הלקוחות של אגף רישוי עסקים. את אגרת רישוי העסקים ניתן לשלם בעת הגשת הבקשה.
הערה – בקשה ליציאת שותף מהעסק לא כרוכה בתשלום אגרה.
הבקשה לרישיון עסק מוגשת לרשות הרישוי העירונית.
על הבקשה לרישיון לכלול:
|
צו הריסה מנהלי קשה לבטל- האומנם?
בהמשך פסק דין בו בוטל צו הריסה מנהלי.
בהתאם להוראות סעיף 238א(ח) לחוק התכנון והבניה, תשכ"ה-1965 (להלן – החוק), לא יבטל בית המשפט צו הריסה מנהלי, אלא אם התברר שהבניה ביחס אליה הוצא הצו בוצעה כדין או שהצו אינו דרוש לשם מניעת עובדה מוגמרת
לטענת המבקשים, במתן צו ההריסה נפלו מספר פגמים, שבגינם יש לבטל את צו ההריסה, כפי שיפורט להלן:
א. בניית הסככה הסתיימה למעלה משישים יום לפני מתן צו ההריסה. לפיכך לא ניתן היה להוציא את צו ההריסה;
ב. צו ההריסה אי
|
הרפורמה ברישוי עסקים
מדינת ישראל קידמה רפורמה בתחום רישוי עסקים, שמטרתה לשפר ולייעל את הליכי הרישוי ולהקל ככל הניתן על בעלי העסקים ועל המעוניינים לפתוח עסקים חדשים, כל זאת, תוך הקפדה על הוראות חוק רישוי עסקים ומטרותיו.
משרדנו גוייס כחלק מהליך למידת צרכי בעלי העסקים וכיום מסייע בהליך הרישוי לבעלי העסקים תוך כדי חסכון בעלויות וזמן יקר.
|
אתם מכירים ישראלי שלא מרכיב משקפי שמש? האמת היא, שקשה למצוא אנשים כאלה, ובצדק: בישראל השמש חזקה ביותר כך שעלינו להגן על העיניים מפניה. עם זאת, לא תמיד קל להתרגל למשקפיים ומי שעדיין אין לו את ההרגל הזה צריך לעשות משהו בנידון.
|
|
כיום, על מנת לבצע השוואת מחירי סלולר, צריך פשוט להיכנס לאתר שמאפשר לראות את כל האפשרויות הקיימות. בעידן שבו יש שפע של מידע, ניתן לענות על צרכיו של הצרכן, מבלי לגרור אותו לשיחות ממושכות עם נציגי השירות במרכזי המכירה או בטלפון. הלקוח בעצמו יכול לראות את כל החבילות והמכשירים הקיימים, להשאיר את פרטיו ובזאת מסתיים חלקו. את המשך התהליך תבצענה החברות עצמן, שיצרו עמו קשר בהקדם.
|
|
|
|
|