קשיים שונים בלמידה נובעים ממקורות שונים. על ידי ביצוע אבחון לקויות למידה ניתן לאתר את מקור הקושי וכך להתאים למאובחן טיפול. טרם ביצוע אבחון ליקויי למידה נאסף מידע על המאובחן ורקע על התפתחותו בתחומים שונים. אבחון ליקויי למידה מיועד להעניק הבנה טובה יותר על קשייו של המאובחן, כמו כן מאפשר אבחון ליקויי למידה גילוי של נקודות החוזק, זאת על ידי בדיקת משתנים שונים. אבחון לקויות למידה כולל בדיקת תפקודי הבסיס של הילד. בנוסף בוחן אבחון לקויות למידה גם את תחומי הידע של הילד, יכולות הקשב ומיומנויות התפיסה והזכירה. את כל אלה בוחן אבחון לקויות למידה תוך השוואה לתפקודם של בני גילו של המאובחן. אבחון ליקויי למידה יכול לסייע לא רק באבחון הקשיים, אלא גם בהחלטה על שיטות טיפול מתאימות.
קיימים אבחונים שונים ובהם אבחון דידקטי. אבחון דידקטי הינו הבסיס לכל בדיקה של תחומי הלמידה ובעזרתו ניתן לבדוק קשיים בתחומי למידה שונים. אבחון דידקטי מסייע גם באיתור קשיים גרפו מוטוריים, קשיי קשב או קשיים בהתארגנות וכן קשיים במיומנות זכירה ובעיות רגשיות. בעזרת אבחון דידקטי ניתן לאתר לא רק את קשייו של המאובחן אלא גם נקודות החוזק שלו, ולבדוק את מיומנויותיו בתחומים השונים בהשוואה לבני גילו.
אבחון נוסף שניתן לבצע הוא אבחון פסיכודידקטי שהוא אבחון המשלב את שני התחומים- הדידקטי והפסיכולוגי. בעזרת אבחון פסיכודידקטי ניתן לבדוק השפעות רגשיות וקוגניטיביות על תהליכי הלמידה. כמו כן, אבחון פסיכודידקטי מאפשר אבחון של מקור הקשיים בלמידה ובודק האם מקורם בקושי רגשי או בליקוי למידה. בנוסף בודק אבחון פסיכודידקטי קשיים של המאובחן בתחומי למידה שונים וסיבות אפשריות לקשיים אלה.
מרכז כיוונים אחרים הוא מרכז רב תחומי לייעוץ, אבחון, טיפול וקידום הלמידה. המרכז פועל על פי תהליך אשר מבוסס על ניסיונם הרב של אנשי צוות המרכז ומסייע באבחון והתמודדות עם קשיים שונים בתחומי הלמידה.