חפש מאמרים:
שלום אורח
22.11.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

פרסומות ואתיקה של הרשות השנייה - איזונים ובלמים

מאת: דיויד שילד כץתקשורת11/01/20092179 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

אם ננתח את הפרסומת המשודרות כיום עפ"י כללי האתיקה של הרשות השנייה (2005), ישנם מספר סוגיות בעיות לגבי שידורו התקין של הפרסומת. אם נבחן את סעיף 3 בכללי האתיקה, שמדבר על פגיעה בכבוד האדם, נוכל לראות בבירור שכבודו של האדם הוא עקרון אוניברסאלי.הסעיף הראשון של כללי האתיקה מדבר על האבחנה בין בני אדם לבין חפצים. הגבר והאישה בפרסומת מוצגים כחפצים זולים, כלומר כתוכנת מחשב, שרוצים לפרוץ או להיכנס אליה, אפשר להסיק ע"פ האמצעים המוצגים בפרסומות כי האישה מיוחסת לאובייקט תוך ניצול גופה. אם נבחן את סעיף המין בפרסומות, נוכל לראות, שהסעיף מדבר על איסור הצגת מסרים מיניים בפרסומת, אך יחד עם זאת, בסעיף זה אין הכוונה לכך שאין להראות אדם באפיונים של חושניות מינית , לכן לפי הפרצה בסעיף זה, אפשר להקל בפרסומת מכוון שאינה מציגה יחסי מין מפורשים, אלא מרמזת על ההולך לבוא.בנוגע לרמיזה המינית, הפרסומת עונה על הדרישות של סעיף ד', שאומרת כי פרסומת, שקיימת בה הצגה של פעולות המתפרשות כטבעיות, ואין בה אלמנטים של יחסי מין, יכולה להיות משודרת תחת תנאים מקבילים, כגון גרסה מעודנת או בשעות המאוחרות.

אם נבחן את סעיף הטעם הטוב, נוכל להסיק שסעיף זה הוא בעייתי, מכיוון שבכל חברה יש את הערכים והנורמות שלה, וערך שנחשב מוסרי בחברה אחת יכול להיות לא מוסרי בחרה אחרת. סביר להניח כי במדינות המערב השמרנות היא יותר מקלה מאשר בארצנו הקטנטנות וההצדקה לכך היא, שסביר להניח שהפרסומת הנ"ל משודרת במדינות שונות במערב, ואילו בחברה שלנו ישנם מיעוטים ומגזרים שונים, שיכולים להיפגע ולהרגיש מנוכרים מהחברה. מכאן אנו יכולים להגיע לסעיף של הפגיעה ברגשות, מכיוון שמדינתו שופעת במגזרים שערכיהם שונים, אם נבחן לעומק את האלמנטים שבפרסומת, הפגיעה בציבור היא יחסית, כלומר יהיו כאלו שלא יתייחסו אליה בתור פגיעה ברגשותיהם או בילדיהם, שצופים בפרסומת מתוקף אותה פתיחות שהם מנחילים על ילדיהם, אך מהצד השני המגזר החרדי והערבי שערכי צנעת הפרט וכבוד האישה הם ערכי יסוד שעליהם הם  גדלים ומתחנכים, יכולים להיות עבורם פגיעה עצומה. מדובר בנושא משמעותי שיש ללמוד אותו בכל המכללות והאוניברסיטאות בארץ המעבירות תואר ראשון בתקשורת.

אם נבחן את המרכיב של העירום בפרסומת, נוכל לראות, שהוא בעייתי. מצד אחד מותר להיות בעירום מבלי לחשוף את העירום עצמו, אך מנגד העירום חייב להיות קשור לאובייקט, שמציגים בפרסומת, לדוגמא, בושם עם ערום, במקרה שלנו אין ממש קשר בין ערום לתוכנת מחשב, לכן אין סיבה ממשית לשדר את הפרסומת לפי סעיף זה.

לעניות דעתי כללי האתיקה מתאימים יותר למדיום הקולנוע, מכוון שהמדיום הזה דומה מאוד למדיום הטלוויזיה. גם במדיום זה צופה אוכלוסיה גדולה, שנחשפת לתכנים.כללי הרשות השנייה מתאימים יותר לפורמט של הקולנוע, מכוון שבקולנוע אין שליטה על המוצג והפרט יכול להכאבות. כללי האתיקה צריכים לתפוס מקום של קבע ואף להיות יותר חדים לנוכח העידן הנוכחי. בנוסף, בישראל קיימת מועצת לביקורת סרטים שיש ביכולתה את הכוח לפסול סרט, או להגביל את הצפייה בו לגיל מסוים, במידה והיא מתנגשת בכללי האתיקה. מצד שני, שאנו מדברים על אינטרנט אפשר לראות, שהמצב שונה בכמה מובנים מהותיים.ראשית אי אפשר להתעלם מהעובדה כי האינטרנט פרוץ לחלוטין אם זה בנושא צנעת הפרט, ואם זה בנושא הפורנוגרפיה, וכו'. לכן נוכל לראות, כי פרסומות באינטרנט עוברות ביתר קלות מאשר הן עוברת בטלוויזיה, כתוצאה מכך, שכללי האתיקה פחות מחמירים.האינטרנט פותח פרצה למתירנות שיטתית. לצורך העניין, כל חברה יכולה להעלות  כל מה שהיא רוצה ללא קושי, מכוון שהפיקוח במדיום זה הוא מאוד בעייתי ונושא האכיפה שלו לא מורגש מספיק. לאור העובדות הנ"ל ללא ספק כללי האתיקה מתאימים יותר לקולנוע מאשר לאינטרנט.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת דיויד שילד כץ

מאת: דיויד שילד כץעסקים קטנים ובינוניים17/08/101596 צפיות
הרבה דגים בים בשוק ההובלות שוק ההובלות בישראל הינו שוק רווי משתתפים כאשר מחסום הכניסה אליו נמוך יחסית, מכאן שיש לבחון היטב את החברה המובילה ולדעת כי קיימתם סקר שוק ראשוני זאת שלא תופתעו ודעו את כל מה שצריך וחשוב לקבל מחברת הובלה, לא מדובר בעוד הליך סטנדרטי ובשיקול הדעת יש לקחת מספר גורמים שאת רובם נפרט להלן.

מאת: דיויד שילד כץצילום06/04/096508 צפיות
הצילום מספק ידע- משמעות הצילום הינה יצירת יחס מסוים אל העולם, יחס דמוי ידע. הצילום מספק את רוב הידע שיש לבני אדם על מראה העבר ועל ההווה. הידע הכתוב אודות אדם או אירוע נחשב כאינטרפרטציה ואילו התמונות אינן נראות כתיאורים של העולם אלא כחלק ממנו.

מאת: דיויד שילד כץאדריכלות פנים01/04/091302 צפיות
איזה כיף מזל טוב לי, קניתי אתמול בית חדש לגמרי והבית שלי הוא הבית הכי מדהים בעולם. בית פרטי ברעננה, מה עוד אפשר לבקש. הכי כיף זה שקיבלתי יחד עם הבית את כל הדברים שצריך, ככה שאני לא צריכה לשבת ולתכנן או לארגן את הבית. לא צריך להתקשר לאף ספק ולא צריך לבדוק שיש לבית את כל האלמנטים שצריך כמו למשל: מטבח, כיריים, כביסה, חדרים, כיור, סלון, ספות, חדרי ילדים, חדרי מבוגרים וכל מה שצריך. בעצם אין תקלות ולא צריך להביא חשמלאי או איש תחזור שיתקן וישפץ, שיבנה קיר גבס או כל מני שטויות כאלה.

מאת: דיויד שילד כץקופירייטינג10/02/091511 צפיות
במקביל להתפתחות של רשת האינטרנט בשנים האחרונות, חלה עלייה בדרישת הגולשים לתכנים מקוריים, זמינים ורלוונטים במגוון רחב של נושאים ותחומי עניין. אתרי האינטרנט והפורטלים המובילים בישראל כבר הבינו, שעליהם לפרוס בפני הגולשים היצע רב של תכנים בנושאים שלא קיבלו עד כה התייחסות מספקת ברשת האינטרנט. התפתחות הווב 2.0 אפשרה לכל אחד מהגולשים להיות על גבי הרשת עיתונאי, סופר, פובלציסט, משורר ומה לא. אך כתיבת תכנים ומאמרים ברשת האינטרנט שונה במהותה מכתיבת תכנים ומאמרים לכל מדיה תקשורתית אחרת.

מאת: דיויד שילד כץתאולוגיה14/01/092934 צפיות
המדינות מתנערות מהדת (ב-1648 היה סוף מלחמת הדתות בעולם ונחתם "הסכם ווסטפליה") וטוענות שהשכל יפתור את בעיות העולם, ע"י התפתחות המדע. עולה השאלה מה עושים עם היהודים ומתחילה תקופת האמנציפציה, שוויון זכיות ונפתחת תקופה חדשה בתוך הקהילה היהודית. לפני כן יהודי היה חי בתוך הקהילה היהודית הלכתית והחלופות שלו היו או מעבר לקהילה אחרת או התבוללות. עם תחילת תקופת האמנציפציה ונאורות- מדינות מגבילות את כוח הקהילות כדי לתת תוקף לפרט וכך מתחיל תהליך של שבירת הקהילות.

מאת: דיויד שילד כץתקשורת11/01/092400 צפיות
בשנת 1993 קם הערוץ המסחרי הראשון בישראל. מאז ועד היום חלו שינויים רבים בדפוסי הפיקוח על הפרסומות ברשות השנייה, שאת השינויים אפשר לחלק למספר תקופות.

מאת: דיויד שילד כץמוסיקה07/01/093054 צפיות
הכתרתה של פופאה היא אחת מהאופרות הגדולות בכל הזמנים והיא הראשונה שבה מוצאים איפיון דרמטי ומוזיקאלי. היא הראשונה שעוסקת בשאלות פילוסופיות ולא יהיו הרבה מהסוג הזה. יהיו אופרות שיעסקו בטיבו של השלטון, של הקונפליקטים בין מוסר ופוליטיקה ובמיוחד יהפוך לחשוב ביותר במאה ה - 20 אבל אנו בקושי מגיעים לשם, וגם טוסקה עוסקת בשאלות הללו אם כי מזווית שונה. זוהי אופרה המבוססת על דמויות אמיתיות וכן ברעיונות מופשטים. זה די יוצא דופן, שהדברים מגיעים יחד.

מאמרים נוספים בנושא תקשורת

מאת: tom lachamתקשורת04/10/119276 צפיות
מדוע לטענת פוסטמן, הדפוס עודד את "ארגון המחשבה"? כיצד זה השפיע על סידור טקסטים ותכנים? כיצד, לטענת פוסטמן, הדפוס עזר ביצירת המושג "ילדות"?

מאת: tom lachamתקשורת04/10/119226 צפיות
הסינים והקוריאנים המציאו מדפסת מתכת לפני גוטנברג אך לא הכירו באפשרויות הטמונות במכבש הדפוס. נוסף על כך, חסרו להם אותיות הא"ב. הדפוס תפס תאוצה דווקא באירופה כיון שהתרבות האירופית הייתה מוכנה לקולטו.

מאת: לי דקלתקשורת02/03/119043 צפיות
חברות אלו הינן חברות אשר מפתחות בדר"כ רכיבים אלקטרוניים חכמים המיועדים בעיקר לתעשיית הההיטק או התעשייה הצבאית אך כמובן שגם בתעשייה האזרחית תחום זה מאד התפתח בשנים האחרונות...

מאת: יובל בן בסטתקשורת06/02/119367 צפיות
סדנאות גיבוש משרדי ממשלה יכולות להעניק ייתרון בהכרות של העובדים לאחר תקופת של סבב תיקים. על מצבתו של אנדרו קארנגי נכתב "כאן שוכב אדם שידע כיצד לגייס לשירותו אנשים טובים ממנו עצמו".

מאת: דוד אלפסיתקשורת12/12/108955 צפיות
בניגוד לחווית זוגיות אידיאלית אחרת, לפי מיטב הבנתי כדאי לקרוא על חילופי זוגות בטרם מתנסים. אביאל ברקוביץ מציין בלי ספק שבעת האחרונה חילופי זוגות הפך בימהרה לטרנד לוהט אצל תיירים מאוקראינה שאומרים לקצת פרטיות.

מאת: שרותי תקשורתתקשורת21/10/108478 צפיות
חשיבות חדשנות המרכזיות בארגונים בעידן התחרותי והמתקדם של היום היא קריטית. חברות מתחרות על מתן מענה טלפוני ברמה גבוהה ואפשרות מתקדמת לניהול שיחות.

מאת: עוזי פלגתקשורת18/08/109523 צפיות
בעת חיבור בין שתי אנשים יש לבחון מספר נקודות קריטיות להצלחת החיבור, מאמר זה מבצע אנלוגיה בין חיבור מכאני של חומרים לחיבור בין אנשים, חלק גדול מהקריטריונים הנדרשים בשני המקרים דומה, הבנת התהליך המכאני תקל על התהליך האנושי שהוא הרבה יותר מורכב.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica