חפש מאמרים:
שלום אורח
22.11.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

המדריך השלם לכתיבת נכונה של תכנים ברשת האינטרנט

מאת: דיויד שילד כץקופירייטינג10/02/20091510 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

במקביל להתפתחות של רשת האינטרנט בשנים האחרונות, חלה עלייה בדרישת הגולשים לתכנים מקוריים, זמינים ורלוונטים במגוון רחב של נושאים ותחומי עניין.

אתרי האינטרנט והפורטלים המובילים בישראל כבר הבינו, שעליהם לפרוס בפני הגולשים היצע רב של תכנים בנושאים שלא קיבלו עד כה התייחסות מספקת ברשת האינטרנט.

התפתחות הווב 2.0 אפשרה לכל אחד מהגולשים להיות על גבי הרשת עיתונאי, סופר, פובלציסט, משורר, לימודים ומה לא. אך כתיבת תכנים ומאמרים ברשת האינטרנט שונה במהותה מכתיבת תכנים ומאמרים לכל מדיה תקשורתית אחרת.

בתקופה בה אנו מוצפים במידע, גולשי "דור האינסטנט" רוצים לקבל בדרך כלל את מקסימום המידע במינימום הזמן האפשרי, וכל זאת בצורה קלה ובאופן מיידי.

הדינמיקה ואופי הגלישה ברשת האינטרנט, מאפשרות לגולש הממוצע לצפות אך ורק במאמרים המגרים והקליטים ביותר. מאמר ארוך ומייגע יכול להתיש את הקורא ולגרום לו לדלג על הכתבה בחיפזון. אז מהם הכללים לכתיבה נכונה ברשת?

השתמשו בתכנים קצרים וקולעים

ככל שהתוכן יותר קצר וקולע ברשת האינטרנט, כך יותר טוב. מאמר מסורבל יתיש את הקורא ולכן כוונו את המאמר אל הקורא ה"חסר סבלנות".

דגשים למספר המילים: לא יותר מ-6 מילים בכותרת, בין 15-20 מילים במשפט, בין 40-70 מילים בפסקה, ולא יותר מ-450 מילים לדף.

השתמשו במילים פשוטות וברורות

אין סיבה לנסות להרשים את הגולש באוצר המילים שלכם. השתמשו בשפה ברורה ועניינית שתפנה אל כלל הגולשים ולא תעורר אנטגוניזם אצלם. גולש שייתקל במאמר שמורכב ממילים מסובכות, יתעייף ויתייאש לבסוף מהקריאה.

פנו אל הגולש באופן אישי

נסו לפנות אל קורא המאמר באופן אישי. "דברו אליו" בצורה הכי ישירה שאפשר, ובטח שלא באופן מתנשא. אל תהססו לפנות אל הגולש בשפה אליה הוא רגיל, וזכרו - שפה גבוהה מדי או מתנשאת מדי יכולה להבריח גולשים.

השקיעו מחשבה בכותרת

השקיעו מאמץ בבחירת הכותרת המתאימה ביותר. כותרת יצירתית ו"מגרה" יכולה להפנות גולשים רבים אל הכתבה, ואיל וכותרת שהגולשים לא מייחסים לה משמעות רבה - פשוט תגרום להם לדלג על הכתבה.

צרפו תמונה מתאימה

זוכרים שכאשר היינו ילדים, התמונות בספרים עניינו אותנו ומשכו אותנו יותר מהכתוב? שכאשר כותבים מאמר או כתבה ברשת האינטרנט, יש לחשוב על תמונה שתתאר את הכתבה ואת מטרותיה באופן מוחשי. תמונה מתאימה תמשוך יותר קוראים לקרוא את הכתבה.

השתמשו בהדגשות

השתדלו לסמן ולהדגיש מילות מפתח חשובות, המאפיינות את כל מהפסקאות או את המאמר כולו. חלק נכבד מהקוראים יסרקו את המאמר במהירות ויתקלו בעיקר

במילים המודגשות, שישמשו להם כפרפרזה למאמר כולו. עם זאת חשוב לא לעשות שימוש מוגזם בהדגשות, כיוון שהדבר יכול להעיק על הגולשים.

שאלו שאלות ונסו לענות עליהם

השתדלו להעלות שאלות ממוקדות ולענות עליהם במאמר. גולשים רבים מחפשים ברשת האינטרנט תשובות לשאלות ספציפיות ולכן עליכם להבהיר על איזה תשובות אתם עונים בדיוק.

נסו להשתמש ברשימות (lists)

סידור תכנים ברשימה מסודרת בדרך כלל יעיל יותר מפיסקה המתארת את אותם הנושאים. רשימות מאפשרות לקרוא את התוכן במאונך ולא במאוזן, ועל כן הן קלות יותר ל"סריקה" על ידי הגולשים. בנוסף הוכח כי הן מושכות את תשומת לבם של הגולשים מבית ספר לצילום.

ביטוח רכב
הכותב הוא מנהל Academics - ספריית המאמרים של ישראל

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת דיויד שילד כץ

מאת: דיויד שילד כץעסקים קטנים ובינוניים17/08/101595 צפיות
הרבה דגים בים בשוק ההובלות שוק ההובלות בישראל הינו שוק רווי משתתפים כאשר מחסום הכניסה אליו נמוך יחסית, מכאן שיש לבחון היטב את החברה המובילה ולדעת כי קיימתם סקר שוק ראשוני זאת שלא תופתעו ודעו את כל מה שצריך וחשוב לקבל מחברת הובלה, לא מדובר בעוד הליך סטנדרטי ובשיקול הדעת יש לקחת מספר גורמים שאת רובם נפרט להלן.

מאת: דיויד שילד כץצילום06/04/096505 צפיות
הצילום מספק ידע- משמעות הצילום הינה יצירת יחס מסוים אל העולם, יחס דמוי ידע. הצילום מספק את רוב הידע שיש לבני אדם על מראה העבר ועל ההווה. הידע הכתוב אודות אדם או אירוע נחשב כאינטרפרטציה ואילו התמונות אינן נראות כתיאורים של העולם אלא כחלק ממנו.

מאת: דיויד שילד כץאדריכלות פנים01/04/091301 צפיות
איזה כיף מזל טוב לי, קניתי אתמול בית חדש לגמרי והבית שלי הוא הבית הכי מדהים בעולם. בית פרטי ברעננה, מה עוד אפשר לבקש. הכי כיף זה שקיבלתי יחד עם הבית את כל הדברים שצריך, ככה שאני לא צריכה לשבת ולתכנן או לארגן את הבית. לא צריך להתקשר לאף ספק ולא צריך לבדוק שיש לבית את כל האלמנטים שצריך כמו למשל: מטבח, כיריים, כביסה, חדרים, כיור, סלון, ספות, חדרי ילדים, חדרי מבוגרים וכל מה שצריך. בעצם אין תקלות ולא צריך להביא חשמלאי או איש תחזור שיתקן וישפץ, שיבנה קיר גבס או כל מני שטויות כאלה.

מאת: דיויד שילד כץתאולוגיה14/01/092933 צפיות
המדינות מתנערות מהדת (ב-1648 היה סוף מלחמת הדתות בעולם ונחתם "הסכם ווסטפליה") וטוענות שהשכל יפתור את בעיות העולם, ע"י התפתחות המדע. עולה השאלה מה עושים עם היהודים ומתחילה תקופת האמנציפציה, שוויון זכיות ונפתחת תקופה חדשה בתוך הקהילה היהודית. לפני כן יהודי היה חי בתוך הקהילה היהודית הלכתית והחלופות שלו היו או מעבר לקהילה אחרת או התבוללות. עם תחילת תקופת האמנציפציה ונאורות- מדינות מגבילות את כוח הקהילות כדי לתת תוקף לפרט וכך מתחיל תהליך של שבירת הקהילות.

מאת: דיויד שילד כץתקשורת11/01/092178 צפיות
אם ננתח את הפרסומת המשודרות כיום עפ"י כללי האתיקה של הרשות השנייה (2005), ישנם מספר סוגיות בעיות לגבי שידורו התקין של הפרסומת. אם נבחן את סעיף 3 בכללי האתיקה, שמדבר על פגיעה בכבוד האדם, נוכל לראות בבירור שכבודו של האדם הוא עקרון אוניברסאלי

מאת: דיויד שילד כץתקשורת11/01/092399 צפיות
בשנת 1993 קם הערוץ המסחרי הראשון בישראל. מאז ועד היום חלו שינויים רבים בדפוסי הפיקוח על הפרסומות ברשות השנייה, שאת השינויים אפשר לחלק למספר תקופות.

מאת: דיויד שילד כץמוסיקה07/01/093053 צפיות
הכתרתה של פופאה היא אחת מהאופרות הגדולות בכל הזמנים והיא הראשונה שבה מוצאים איפיון דרמטי ומוזיקאלי. היא הראשונה שעוסקת בשאלות פילוסופיות ולא יהיו הרבה מהסוג הזה. יהיו אופרות שיעסקו בטיבו של השלטון, של הקונפליקטים בין מוסר ופוליטיקה ובמיוחד יהפוך לחשוב ביותר במאה ה - 20 אבל אנו בקושי מגיעים לשם, וגם טוסקה עוסקת בשאלות הללו אם כי מזווית שונה. זוהי אופרה המבוססת על דמויות אמיתיות וכן ברעיונות מופשטים. זה די יוצא דופן, שהדברים מגיעים יחד.

מאמרים נוספים בנושא קופירייטינג

מאת: רוןקופירייטינג26/06/193966 צפיות
כל בעל עסק מבין את החשיבות של אתר אינטרנט המייצג את החזון של העסק. אך בעידן שבו אנו נמצאים היום, הקמת אתר אינטרנט דורשת לא מעט משאבים - וברוב המקרים גם התקשרות עם לא מעט אנשי מקצוע המתמחים בנושאים אלו

מאת: שלום כהןקופירייטינג23/10/172601 צפיות
כתיבת תוכן איכותי דורשת רעיונות יפים כנסו לאתר שלנו ותגלו איך כותבים משהו איכותי ויפהפה.

מאת: יובל לויזוןקופירייטינג20/11/142826 צפיות
מאמר הוא רצף משפטים עם מבנה ייחודי שמתמקד בנושא מסוים. ישנם סוגי מאמרים שונים, כמו מאמרים חדשותיים, מדעיים, טכניים ומאמרים העוסקים בנושאים כלליים שנועדו לקריאה בשעות הפנאי. בעבר המאמרים היו מתפרסמים בעיקר בעיתונים ובספרים וכיום עם התגלגלות הטכנולוגיה של ימינו ישנם המאמרים האינטרנטיים.

מאת: פרופיל און לייןקופירייטינג06/08/142924 צפיות
כל עסק מוקם במטרה להרוויח. גם עסק קטן. לעיתים עסק קטן הוא עסק בתחילת דרכו, אשר שואף להתקדם, להצליח ולגדול. לעיתים עסק קטן הוא עסק משפחתי שמראש מעדיף להישאר קטן ואינטימי. בכל מקרה, אין טעם לפתוח עסק אם בסופו של דבר אין רווחים. לכן, כל עסק, גם עסק קטן, חייב פרופיל עסק מקצועי המגדיר את מהות העסק, קהל היעד, השירות או המוצרים שלו ומהווה למעשה תעודת זהות של העסק עצמו.

מאת: ליאה גריןקופירייטינג26/10/138256 צפיות
אל לבעל אתר להתפתות לתרגם את האתר או לפרסם מאמרים באנגלית שאינם נכתבו על ידי כותב תוכן מקצועי הדובר את השפה האנגלית

מאת: איציק עומריקופירייטינג23/01/138320 צפיות
הססמאות שלי מרגישות שחוקות, אני מטיף ב-5 השנים האחרונות את ההכרח בהכרת קהל היעד שלך, אני עומד מאחורי המשפט שלי “אתה לא יכול לכתוב בצורה אפקטיבית למישהו שאתה לא מכיר". אבל יום אחד קרה משהו שטיפה גרם לי לחשוב אבל בסופו של דבר רק חיזק את הדבקות שלי ברעיון. חבר שלי החליט שהוא חייב להבין מה עומד מאחורי ההטפה שלי ואתגר אותי, “אני כותב קופירייטינג לחברות מחשבים" הוא אמר,”כולם צריכים ויכולים להשתמש במחשב, איך יכול להיות שלמוצר שהוא די בסיסי ובלי אפיונים מיוחדים יכול להיות קהל יעד שונה ?”. ידידי אמרתי ל

מאת: איציק עומריקופירייטינג07/01/138493 צפיות
זה בטוח אחת מהעצות הקופירייטינג הכי טובות שאי פעם קיבלתי, ?אם יש באפשרותך התחל פיסקה בעותק שלך עם משפטים שיתפסו את הקוראים חזק ויכניסו אותם פנימה" מדוע ? מכיוון שהמשפט שבא לאחר הכותרת הוא מה שמושך את רוב הקוראים. בדרך כלל אחרי הנקודה הזו הקוראים/הלקוחות מדלגים לסעיף הבא אלא אם כן הם מרגישים חובה לקרוא עד הסוף.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica