כתיבת תוכן – 5 דרכים להמצאת רעיונות לכתיבה
מחסום כתיבה הוא אתגר משמעותי מאוד, וכל מי שעוסק בכתיבה מכיר אותו היטב. גם אם אתם לא עובדים על רב המכר הבא שלכם אלא עוסקים בכתיבת תוכן, סביר להניח שנתקלתם בסיטואציות הללו. נדמה לכם שאין נושאים לכתוב עליכם, ובאופן כללי חקרתם את הנושא מכל זווית אפשרית. אולי תופתעו לדעת, אבל מסתובבים בחוץ רעיונות נוספים, ויש כמה דרכים טובות למצוא אותם.
1 – פרקו את הנושא לגורמים
כתיבת תוכן איכותי היא כתיבה ממוקדת, קצרה וקולחת. כדי לעמוד בהגדרה הזו רצוי להתמקד בכל פעם בנושא אחד בלבד, ולא להתפזר. אם תפרקו את הנושא שלכם לגורמים תגלו שיש לכם מספיק חומר לכמה וכמה מאמרים. כך תשיגו שתי מטרות: תייצרו תוכן מעניין וממוקד מצד אחד, ותגבשו רשימת נושאים מרשימה מצד שני.
2 – חשבו על זווית חדשה
אתם מכירים את היתרונות של המוצר שלכם היטב וגם סיפרתם עליהם בכל הזדמנות אפשרית. עכשיו נסו לספר את הסיפור מזווית שונה. למשל, במקום לתאר באופן יבש עד כמה אתם מהירים יותר תארו סיטואציה שבה המהירות הזו מתגלה כחשובה מיוחד. כך גם הקוראים יוכלו להזדהות עם מצבים שהם מכירים.
3 – כתיבת תוכן משלים
המוצר שלכם בוודאי משתלב היטב עם מוצרים אחרים, גם אם אתם לא מייצרים או מוכרים אותם בעצמכם. אם כן, חשבו על דרך טובה לספק ללקוחות שלכם ערך מוסף שבו המוצר שלכם מתמזג עם מוצרים אחרים שבהם הם כבר משתמשים. מוצרים משלימים תמיד זוכים לאהדה.
4 – הכירו את השוק
יש לכם מתחרים, קולגות וגם שוק רחב שכולל מוצרים שכלל אינם קשורים אליכם. אם תלמדו גם אותם תוכלו לקבל השראה ולגלות עוד עולם שלם של נושאים שלא חשבתם עליהם כלל. זה אולי יפתיע אתכם, אבל גם מתחומים שנראים לכם לא קשורים אפשר ללמוד הרבה.
5 – היעזרו במישהו מקצועי
אדם המתמחה בכתיבה שיווקית יידע להציע לכם רעיונות שיהפכו את מלאכת כתיבת התוכן למלאכה פשוטה יותר. הוא יוכל להציע לכם רעיונות חדשים, כיווני מחשבה מקוריים וכמה פתרונות יצירתיים למחסום הכתיבה שלכם.