חשיבותחדשנות המרכזיותבארגונים בעידן התחרותיוהמתקדם שלהיום היאקריטית. חברות מתחרות על מתן מענה טלפוני ברמה גבוהה ואפשרותמתקדמת לניהול שיחות.האופן בו החברה מנהלת את המענה התקשורתי שלה יוצר אתהתדמית שלה.ארגון המספק תגובה מהירה ושירות אדיב ימשוך את הלקוחות.יכולת טכנולוגיתעדכניתשל המרכזייהמאפשרת לארגון לפעול בנוחותוביעילות.
ארגונים רבים משדרגים או שכבר שדרגו את מרכזיות ה-TDM מהדור הישןועברו למרכזיות הדור החדששל Voice Over Internet Protocol- VOIP.שימושבטכנולוגית VOIP מאפשר פריסה נרחבת של רשת האינטרנט כולל אבטחת מידעועוד.מכיוון שמרכזיותVOIP הן בעלות תשתית הפועלת על האינטרנט הן לא מגבילותאת המשתמשים מבחינת מיקום פיזי. העובד יכול להשתמש במרכזיה בכל מקום בוהוא נמצא בארץ או במדינה אחרת.המרכזייה מוזילה בצורה משמעותית את מחיריהתפעול והשיחות וכוללת כמות עצומה של אפשרויות עליהן לא מוסיפים כסף.לדוגמא, בתוךהעסק אפשר לנהל שיחות ללא עלותשעוברות דרך המרכזייה.
מרכזיות VOIP קיימותכבר שנים אך ככל שהן משתכללות ומחירן יורד, כךהן הופכות לנפוצות יותר בארגונים המגלים את האפשרויות הרבות שגלומים בהן.מרכזיות VOIPמותקנות לפי היקף הארגון ותקציבו.המרכזיות מושתתותעלקוד בשם אסטריקס ויש להןגמישות עצומה לשינוי ושדרוג. עסק קטן יכול לקנותאת המרכזייה לפי צרכיו בהווה ולהוסיף לה תכונות עם צמיחתו.המרכזיותכוללות מגוון אפשרויות כמו: קווי טלפון אנלוגיים , שלוחות פנימיות כמעט ללאהגבלה, ניתן להפוך כל שלוחה לחכמה או רגילה,שיחה מזוהה, חיוג וקבלה שלשיחות מהמחשב, ניתן להוסיף מספרי טלפון חיצונים, נתב שיחות עם כמות שיחותבלתי מוגבלת ועוד.
המרכזייהפועלת עם קווי בזק, הכבלים, קווים ניידיםוקווי VOIP שהםהזולים ביותר. אנשי החברהיכוליםלקנות גם קווים בחו"ל ולהוזיל בכך מחיריהשיחות לחו"ל.הטמעת המרכזייה בחברההיא פשוטה תוך מתן מענה כולללצרכי הארגון ולהיקפו.המרכזייה חוסכתלארגון עלויות רבותמבחינת תפעולהמרכזייהוהשיחות המתנהלות דרכה ומרחיבה בצורה ניכרת אתהאפשרויותהטכנולוגיות של החברה.
ארגון הרוצה לקנותהמרכזייה צריך לפנות לשירותיה של חברה מנוסההעוסקת בפתרונות תקשורת. החברה תייעץלארגון בהטעמת ומתן מענהשלהמרכזייה לצרכיו ולתקציבו. ההתקנהמתבצעת מיידית ואין צורך בהשבתת המערכת.כל שנדרש למרכזיההוא האינטרנט ורשת המחשבים במקום.המרכזייה מתאימהלחברות בכל גודלהחלמעסק ביתי קטן ועד למשרדי ממשלה, בנקים וכו'.
מרכזיות VOIP הן המילה האחרונה בתחוםהמרכזיות. המרכזיות הן חובהלכל בעל עסק שרוצה להיות חלק מהקדמה ומעל למתחרים.ארגון הרוצהלשדרג אולרכוש מרכזיית VOIP צריכה ליצור קשרלחברה מקצועיתהמתמחיתבמתן פתרונותתקשורת. החברה תייעץ לבעלהעסק או מנהל הארגון לגבי שירותיהמרכזייהלהן הוא זקוק. החברה תתכנן עבור הארגון את המרכזייה הטובה ביותר עבורו.מבחינת אופיו והתכנים עימם הוא מתעסק,היקף העובדים בארגון, תחזית לגדילתהארגון בעתיד, תקציב הארגון ועוד. החברה מספקת תמיכה וליווי עבורהארגוןגם לאחר שהושלמה הטמעתהמרכזייה ומספקת מענה לתקלות.