על מנת לאתר קשיי למידה, ניתן לבצע אבחון ליקויי למידה. בעזרת אבחון ליקויי למידה ניתן לאתר את קשייו של הילד ואת נקודות החוזק שלו. אבחון לקויות למידה בודק את מיומנויות הזכירה והתפיסה ותפקודי הבסיס של הילד. בנוסף בודק אבחון לקויות למידה את תחומי הידע ויכולות הקשב של המאובחן. אבחון ליקויי למידה בודק את המיומנויות השונות בהשוואה לבני גילו של המאובחן.
אבחון לקויות למידה יכול לסייע גם באיתור שיטות טיפול מתאימות לקשיים הקיימים. לאחר אבחון ליקויי למידה ניתן להתאים לילד תוכנית טיפול שתתאים לקשיים שעלו בעת אבחון לקויות למידה ותוכל לסייע לעקיפתם.
אחד האבחונים הקיימים הוא אבחון דידקטי והוא משמש כבסיס לכל בדיקה של תחומי הלמידה. בעזרת אבחון דידקטי ניתן לבדוק קשיים של הילד בקריאה, כתיבה, הבעה והבנת הנקרא. בעזרת האבחון ניתן לאתר גם בעיות רגשיות, קשיים בהתארגנות, קשיי קשב, קשיים גרפו מוטוריים וקשיים במיומנות זכירה. אבחון דידקטי מסייע גם לאיתור נקודות חוזק אצל המאובחן ובודק את מיומנויותיו של הילד בהשוואה לבני גילו. לאחר אבחון דידקטי ניתן לבנות לילד תוכנית טיפול מתאימה.
על מנת לאתר בעיות קשב וריכוז, ניתן לבצע אבחון קשב וריכוז. אבחון קשב וריכוז ניתן לבצע בעזרת מבחן T.O.V.A המסייע לאיתור בעיות קשב וריכוז וכן מאפשר בדיקת יעילותו של טיפול תרופתי בבעיות אלה. חלקו הראשון של האבחון לגילוי בעיות קשב וריכוז בודק התמדת קשב, אימפולסיביות, זמן תגובה ועקביות בביצוע המטלה. חלק זה מיועד לגילוי התנהגות המאפיינת בעיות קשב וריכוז. חלקו השני של האבחון מיועד לחיזוק מהימנות החלק הראשון. בסיום התהליך ניתן לדעת האם קיים קושי בקשב הכללי של הילד והאם קיימת אפשרות לקיום תסמונת ADHD, כמו כן ניתן לקבוע האם יש צורך לבצע את האבחון שוב עם ריטלין.
מרכז כיוונים אחרים הוא מרכז רב תחומי לייעוץ, אבחון, טיפול וקידום הלמידה. המרכז פועל על פי תהליך אשר מבוסס על ניסיונם הרב של אנשי צוות המרכז ומסייע באבחון והתמודדות עם קשיים שונים בתחומי הלמידה.