אם גם אתם כבר שמעתם את המשפט "שלח לי פרופיל חברה" ולא ידעתם מה לשלוח, אתם לא לבד. עסקים רבים מתקשים מאוד בכתיבת פרופיל חברה איכותי ושיווקי, אשר לא רק ייתן למתעניין מבט רחב על העסק, אלא גם ישכנע אותו להפוך ללקוח.
העסק שלי פונה לכולם, איך אדע למי לייעד את הטקסט בפרופיל חברה
חלק גדול מהעסקים פונים לקהל לקוחות רחב ומגוון, אולם עבודה קצת יותר מעמיקה, יכולה לחשוף לקוח מתאים יותר. לפני כתיבת פרופיל חברה, זה הזמן לשבת ולאפיין את הלקוח האידיאלי, בן כמה הוא, מה מינו, מהם ההרגלים שלו, איפה הוא מסתובב. מענה נכון על כל השאלות הללו, יכול לסייע לנו ליצור פרופיל חברה נכון יותר, שידבר אל הלקוח שהכי מתאים לנו וככל שנדע איך הכי נכון לפנות אליו, כך נצליח לגרום לו לרצות בנו כספקי השירות.
אני לא מצליח להגדיר שום ייחוד בפרופיל חברה
הרבה פעמים כשאני מבקשת מעסקים להגדיר ייחודיות, הם מציינים דברים כמו מקצועיות או איכות השירות. כאשר מדברים על ייחוד של עסק, לא מדברים על היכולת שלו לתת שירות או על המקצועיות שבה הוא עושה את מה שהוא עושה, אלא על חשיבה, פעולה, מומחיות, משהו שמבדל אותך. זה יכול להיות באופן ההתקשרות עם הלקוח, בהתקשרות שלך עם ספקי משנה, כך שאתה הופך למקום בו ניתן למצוא מכלול רחב יותר של פתרונות, זה יכול להיות במי שאתה ובמה שאתה מביא איתך, כל דבר שיגרום לזה שקורא את פרופיל החברה להגיד "אה, הנה רעיון מעניין, אותו אני רוצה כספק"
אני מתלבט האם לכתוב פרופיל חברה בשפה גבוהה או בשפה כמה שיותר פשוטה
סגנון שפה בפרופיל חברה תלוי במידה רבה גם בתחום העיסוק ובקהל אליו אתה מכוון. באופן כללי, עדיף לשמור על שפה פשוטה ובהירה, אך כמובן שלא שפה קלוקלת. בפרופיל חברה שמייצג את העסק שלך, אין מקום לסלנג או לביטויים שרק אתה והקרובים אלייך מכירים. זה המקום שלך להפגין מקצועיות, יצירתיות, להעביר את התמצית של העסק במילים.
פרופיל החברה שלי יוצא מאוד ארוך, האם זה בסדר ?
האורך המומלץ לפרופיל חברה, תלוי כמובן בסוג העסק ובמבנה שלו (מספר חטיבות או מחלקות, מספר שירותים) הוא בסביבות דף מחשב אחד, עד שניים. יותר מזה זה כבר ארוך מדי ועלול ליצור מצב של חזרות או איבוד העיקר. אם יש לכם המון דברים הכרחיים וחשובים לומר בפרופיל חברה, נסו להתאים לטקסט מבנה ידידותי יותר והכי חשוב, קראו שוב את הדברים וראו האם אתם לא אומרים אותו הדבר כמה פעמים, סביר להניח שכן.
אני לא יודע האם לכתוב פרופיל חברה בגוף ראשון או שלישי
החלטת גוף הפרופיל תלויה במידה רבה באופי העסק ובאדם העומד מאחוריו. ישנם עסקים, בעיקר מתחומי ייעוץ, טיפול, רפואה אלטרנטיבית, אשר מבקשים לשדר מסר קצת יותר אישי ולכן מעדיפים פרופיל חברה בגוף ראשון ומנגד ישנם עסקים אשר מבקשים להיראות כמה שיותר גדולים וכותבים פרופיל חברה בגוף שלישי. כך או כך, חשוב מאוד לא להגזים כך שהטקסט יהיה רחוק מאוד מהמציאות. דבר זה עלול בטווח הארוך לעשות נזק, שהרי יש לכם עסק מסוים ואותו אתם צריכים לשווק בפרופיל.
פרופיל חברה הוא מסמך חשוב מאוד והיום אין עסק שיכול להתנהל ללא פרופיל חברה נכון. מדובר בכלי שיווקי ואם הוא כתוב טוב הוא לא פותח דלתות, אלא גם גורם לאנשים לצעוד פנימה. פרופיל חברה זהו מסמך שעושים פעם אחת ולכן מומלץ מאוד להקדיש לו מחשב ולכתוב אותו הכי נכון לעסק שלכם ולא פחות חשוב, הכי נכון ללקוח.