התקשורת העסקית הפכה בשנים האחרונות ליותר ויותר וירטואלית. עסקים רבים מנהלים קשרי ספק לקוח ומוצאים לקוחות חדשים גם בלי לראות את הלקוח או לקיים את הטקס המסורתי של פגישת הכרות.
בעידן בו כל המידע חשוף וגלוי, ולרשות עסקים עומדים כלים כמו אתר אינטרנט, פייסבוק, טוויטר וכלים דיגיטליים אחרים, המאפשרים קיום קשר בינאישי גם בלי פגישה פיזית, החשיבות של פרופיל חברה איכותי ומקצועי הופכת לקריטית בהליך השיווק.
פרופיל חברה מאפשר לבעל החברה או העסק להציג את מרכולתו ברבים, בפריסה רחבה בקנה מידה בינלאומי. כיום ניתן למצוא יותר ויותר שירותים הניתנים באמצעות האינטרנט, כך שהקשר בין הלקוח לספק אינו חייב להיות מקומי.
כמו כן, פרופיל חברה מחבר את העסק לדרישות הלקוח, בהתאמה מלאה וחוסך זמן ומשאבים שהיו מושקעים בעבר בהליך השכנוע. כיום כל בעל עסק יכול לפתוח עמוד בפייסבוק, להציג את הטקסט של העסק לצד לקוחות מומלצים, תמונות, עדכונים וחידושים מהנעשה בתוך העסק. בדרך זו פרופיל החברה הופך להיות חלק ממשהו רחב הרבה יותר.
שינוי זה מחייב כתיבת פרופיל עסקי בדרך שונה אחרת. בראש ובראשונה הפרופיל חייב להיות מסוגל להציג מכלול פעולות ולא פחות חשוב, להתאים לכל סוג מדיה. בין אם מדובר באתר אינטרנט, פייסבוק, בלוג או כל אמצעי שיווק אחר.
התפיסה שכל עסק יכול לתת שירותים רק ללקוחות שסביבו אינה מתקיימת בעידן הרשתות החברתיות ולכן על פרופיל החברה לצאת ממקום של גלובליות והתאמה לקהל יעד רחב ככל האפשר.
גם שפת פרופיל חברה הפכה להיות שפה פחות עסקית, אלא יותר שפת דיבור, כנהוג במידיות חברתיות, מעבר לכך, קיים אלמנט של שיתוף, כך שבעל העסק חושב קדימה על מה הוא יכול לעשות לא רק לטובת הלקוח הזה אלא גם עבור חבריו.